TomTom Carminat beeldscherm gebruiken met Raspberry(?)

Plaats reactie

Topic author
SimRijn2000
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 mar 2022 18:45
Actief als: particulier

TomTom Carminat beeldscherm gebruiken met Raspberry(?)

Bericht door SimRijn2000 »

Is er hier toevallig een Techneut die zijn eigen Apple Carplay/Android Auto systeem heeft gebouwd door een Raspberry aan te sluiten op zijn TomTom Carminat scherm?

Wil dolgraag Apple Carplay in de auto hebben zodat het navigeren wat makkelijker gaat zonder de telefoon, echter vind ik de setjes best prijzig en wilt niet altijd zeggen dat ze in de auto passen en de besturing(knoppen) dan nog werken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

WoozyFace
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 58
Lid geworden op: 30 nov 2022 20:59
Actief als: particulier

Re: TomTom Carminat beeldscherm gebruiken met Raspberry(?)

Bericht door WoozyFace »

Hallo,

Welkom hier en veel plezier!

Dit is wel mogelijk, maar alleen met Android Auto. Als je geen grote fabrikant bent en geen Apple-geld hebt, krijg je ook geen CarPlay. Er is echter wel een workaround met Kodi en de Kodi Car-skin. Ik heb dit ooit gedaan op Rasbian met een USB-GPS-dongle en een GPS-spoof-script, maar dit was erg instabiel en lastig. Met de komst van de RPi 4 heb ik LineageOS geïnstalleerd, wat al een stuk beter werkte. Als je echt een mooie oplossing wilt, dan heb ik nu zelf iets gevonden. Op AliExpress kun je kits kopen die speciaal gemaakt zijn voor je type auto. Hiermee kun je het originele scherm vervangen door een pasklare touchscreen en de radio-unit zelf ook. Dit kost wel ongeveer € 400, maar dan heb je wel een goed werkende alleskunner. Binnenkort ga ik ook de bijpassende hoofdsteunkussens met ingebouwd achterscherm kopen. Als je hem wilt bestellen in china, doe dan voor de zekerheid even een foto van je aansluitingen naar de verkoper sturen, die kan dan zien of het gewenste model compatibel is.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht