foutcode C0074

Stel hier de overige vragen die met Twingo techniek te maken hebben.
Plaats reactie

Topic author
toku
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 okt 2019 21:58
Actief als: particulier

foutcode C0074

Bericht door toku »

Hallo allen,

Mijn dochter heeft sinds gisteren een probleem met haar Twingo.
Gegevens van de Twingo => Bouwjaar: 2008, Brandstof: Benzine, Motorcode: D4F J7, Motorinhoud (cc): 1200, Vermogen (kw): 56
Na het afzetten van haar auto, waarmee ze zonder problemen gereden had, besloot ze hem te starten om hem wat netter te parkeren. Na het starten ging het toerental naar ca 4000 toeren met een onregelmatig lopende motor. Van schrik heeft ze de motor gestopt. Vandaag uitgelezen met mijn OBD uitlezer en daar kwam foutcode C0074 naar voren. Storing gewist en contact even uitgezet en hierna aangezet voor 1 minuut om vervolgens uit gezet en hierna de motor gestart (actie heb ik ergens gelezen). Hierna motor probleemloos gestart en een flink stuk mee gereden. Auto geparkeerd en vervolgens uit gezet en direct weer gestart net zoals mijn dochter gedaan had. Hierna weer hoge toeren en onregelmatig lopende motor en weer foutcode C0074.
Is er iemand die dit meegemaakt heeft en mij op weg kan helpen?
Fijn weekend en groeten.

Ton.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
toku
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 okt 2019 21:58
Actief als: particulier

Re: foutcode C0074

Bericht door toku »

Hallo allemaal,

Na enig zoekwerk op internet heb ik besloten om het gasklephuis uit te gaan bouwen. Dit i.v.m. regenwater wat vanuit de goot daarboven op het huis komt en binnen in het gasklephuis terecht kan komen. Dit kan bij deze auto geresulteerd hebben in een verkeerde stand van de gasklep (zie foto gasklep). De klep bleef in stationair stand ongeveer 25% open staan wat de hoge toren veroorzaakte. De popnagels uitgeboord en de deksel gelicht. Alles zag er vuil en verweerd uit (helaas geen foto van gemaakt'). Alles goed schoon gemaakt en de tandwielen voorzien van wat vet (foto tandwielen). Het middelste tandwiel, wat ontbreekt op de foto, was eigenlijk het tandwiel wat het zwaarste liep. Tevens alle contacten van de sturing en van de positie van de gasklep zelf schoongemaakt en met contact spray ingespoten (zie foto gaskleppositie). Alles weer in elkaar gezet en contact aangezet. Gasklep blijft weer in minimale stand staan en na starten loopt de motor ook weer mooi stationair. Waar de rare foutcode uit de titel vandaan is gekomen weet ik niet, maar de Twingo gaat weer zoals het moet.
Ik hoop dat jullie er iets mee kunnen.

Groeten.
Ton
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 1
Berichten: 15972
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: foutcode C0074

Bericht door mechanic »

Zeer veel voorkomend euvel.

Vergeet niet het paravan boutje af te kitten zodat het water niet weer op de gasklep gaat lekken.

Goed gewerkt!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht