Stabilisatorstang rubbers Espace 1a uit 1985

Bied hier je banden, velgen, radio's, boeken , gereedschap of andere onderdelen of accessoires aan. (Renault geschikt)
Forumregels
  • Vermeld in de titel voor welk type Renault (!)
  • Hou uw onderwerp in de gaten, pas geregistreerde gebruikers kunnen u nog niet mailen
  • Plaats foto's, zie hier hoe dat moet als je niet weet hoe : http://www.renaultforum.nl/forum/foto-s ... 17707.html
  • Alleen een link plaatsen naar (bijvoorbeeld) marktplaats triggert de anti-spam mod, doe dit niet(!)
Gesloten

Topic author
niekje_espace
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 90
Lid geworden op: 14 okt 2021 22:23
Actief als: particulier

Stabilisatorstang rubbers Espace 1a uit 1985

Bericht door niekje_espace »

Mijn Espace heeft hoognodig nieuwe stabilisatorstangrubbers nodig. Die zijn niet meer leverbaar. Tenminste, dat is wat overal te vinden is. Maar: nu heb ik een bedrijf gevonden wat er nog een aantal op voorraad heeft. Alleen zijn de verzendkosten nogal hoog (30 euro). Zijn er nog meer mensen die hier naar op zoek zijn? Gaat om onderdeelnummer 6025000676.
Rijdend: Espace (11-85), R5 TD (08-87), R5 Automatic (04-88)
Rustend: R5 L (08-84), R5 TS New Man (05-86), R5 Automatic (06-86), Renault Express (08-87), R5 GTX (01-88), Espace 2000 GTS (06-88), R5 Baccara (04-89), Renault Express combi (05-89), Renault Express camper (02-90), R5 TR (05-90)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

ingrid-2000TSE
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 136
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:53
Actief als: particulier

Re: Stabilisatorstang rubbers Espace 1a uit 1985

Bericht door ingrid-2000TSE »

Ik heb een Espace van 1985, dus waarschijnlijk hebben jij en ik veel gelijke onderdelen. Eerlijk gezegd heb ik geen idee waar de stabilisatorstangrubbers zouden moeten en ook niet of die van mij zijn versleten.
Vandaag had ik ineens een onverwacht probleem. Misschien zegt jou dit iets:
Ik startte, trapte de koppeling in, wilde achteruit schakelen en dat ging niet. Het schurende geratel van een niet goed ontkoppelde versnelling ken je waarschijnlijk wel. Met de motor uit kon ik probleemloos schakelen. Maar wanneer ik de motor weer liet lopen was het probleem er weer. Schakelen met draaiende motor kan ineens niet meer.
Betekent dit een zo ernstig probleem dat ik mijn auto moet opgeven?
Als je zonder vervoer zit, leer je je vrienden kennen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
niekje_espace
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 90
Lid geworden op: 14 okt 2021 22:23
Actief als: particulier

Re: Stabilisatorstang rubbers Espace 1a uit 1985

Bericht door niekje_espace »

Je probeert dit in stilstand? Dan ontkoppelt hij dus niet... kan iemand onder de motorkap kijken terwijl het koppelingspedaal ingedrukt wordt? Dan kun je zien wat hij wel doet. Als je voor de auto staat, zie je aan de (dan) linkerkant van je blok achteraan (bijna bij de bak) het einde van je koppelingskabel verdwijnen in een L-vormig draaipunt en daar leunt een staafje tegenaan dat uiteindelijk je koppelinghevel bedient. Is dat systeem nog intact? Ik kan wel even een foto maken als je wilt?!
Rijdend: Espace (11-85), R5 TD (08-87), R5 Automatic (04-88)
Rustend: R5 L (08-84), R5 TS New Man (05-86), R5 Automatic (06-86), Renault Express (08-87), R5 GTX (01-88), Espace 2000 GTS (06-88), R5 Baccara (04-89), Renault Express combi (05-89), Renault Express camper (02-90), R5 TR (05-90)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Mathijs
Donateur
Donateur
Posts in topic: 1
Berichten: 3243
Lid geworden op: 27 aug 2004 00:16
Actief als: particulier
Locatie: 森の中で - нахуй Путина, блядь сын
Contacteer:

Re: Stabilisatorstang rubbers Espace 1a uit 1985

Bericht door Mathijs »

niekje_espace schreef: 06 mar 2023 10:24 Mijn Espace heeft hoognodig nieuwe stabilisatorstangrubbers nodig. ...
Winkel niet alleen voor Espace (al doe je dat al niet helemaal als je via artikelnummer zoekt), kijk ook naar de R25 en R21, je hebt ze nodig met een binnendiameter van 22mm
ingrid-2000TSE schreef: 14 apr 2023 20:21 Ik startte, trapte de koppeling in, wilde achteruit schakelen en dat ging niet. Het schurende geratel van een niet goed ontkoppelde versnelling ken je waarschijnlijk wel. Met de motor uit kon ik probleemloos schakelen
met het risico dat 2 topics hier door elkaar geraken, denk ik dat het ontkoppelen niet goed gaat.
Dit hoeft bij vooruitgaande versnellingen in verband met de synchronisatieringen niet op te vallen, maar achteruitversnelling is vaak rechter vertanding zonder synchronisatie en dan is er niks wat corrigeert, en voel je het dus.
Mogelijk is je koppelingskabel door leeftijd wat opgerekt of misschien zijn je koppelingsplaten aan het verslijten, maar dit is meer een technische vraag en we zitten nu in de 'onderdelen gezocht' hoek. Zou beter zijn deze vraag dus in een technische hoek van dit forum te stellen want diegenen die er veel van weten zitten niet altijd mee te kijken bij de Renault marktplaats hier op Renaultforum, die weten dan misschien ook wel of één en ander misschien instelbaar is zodat je nog even door kan.
Nothing great was ever achieved by being realistic!

onderteken en verspreid svp de petitie:
Verander de straatnaam van de Russische ambassade naar de Aleksej Navalnyweg


https://petities.nl/petitions/verander-de-straatnaam-van-de-russische-ambassade-naar-de-aleksej-navalnyweg?locale=nl

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
niekje_espace
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 90
Lid geworden op: 14 okt 2021 22:23
Actief als: particulier

Re: Stabilisatorstang rubbers Espace 1a uit 1985

Bericht door niekje_espace »

Mathijs schreef: 15 apr 2023 09:49
niekje_espace schreef: 06 mar 2023 10:24 Mijn Espace heeft hoognodig nieuwe stabilisatorstangrubbers nodig. ...
Winkel niet alleen voor Espace (al doe je dat al niet helemaal als je via artikelnummer zoekt), kijk ook naar de R25 en R21, je hebt ze nodig met een binnendiameter van 22mm
Dat doe ik inderdaad niet, gewoon op Renault-nummer werkt prima! Hij heeft vaak onderdelen van de 18 of de Fuego ook.

Maar die 22mm is niet voor de Espace 1a, die heeft een diameter van 21mm.... (er is echt werkelijk zo verschrikkelijk veel niet uitwisselbaar tussen de 1a en de 1b, daar wordt je echt verdrietig van)
Rijdend: Espace (11-85), R5 TD (08-87), R5 Automatic (04-88)
Rustend: R5 L (08-84), R5 TS New Man (05-86), R5 Automatic (06-86), Renault Express (08-87), R5 GTX (01-88), Espace 2000 GTS (06-88), R5 Baccara (04-89), Renault Express combi (05-89), Renault Express camper (02-90), R5 TR (05-90)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Pepone
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 1
Berichten: 1420
Lid geworden op: 20 mar 2020 16:20
Actief als: particulier
Locatie: Hollandscheveld Drenthe

Re: Stabilisatorstang rubbers Espace 1a uit 1985

Bericht door Pepone »

Ja, het wordt inderdaad wel een rommeltje hier.
Dit is alleen de "aangeboden" rubriek.

Zijn er problemen met de verkrijgbaarheid of werking van onderdelen dan zijn daar andere wegen voor hier op het forum.

Groet, Ron.
Global Moderator renaultforum.nl
________________________________
Renault Zoe R135 Zen, 01-04-2020
Pack City
Z.E. 50 batterijkoop
Kleur: Blanc Glacier 369

________________________________

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht