Bluetooth problemen Media Nav Clio TCe 90

Zit er een stroomdraadje aan ? Dan is dit de juiste rubriek
Forumregels
-Vermeld het type/model(!!) Renault in de posting
-Vul svp de gevraagde gegevens aan
Plaats reactie

Topic author
peterm87
1-hit-wonder
1-hit-wonder
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 mar 2016 13:41
Actief als: particulier

Bluetooth problemen Media Nav Clio TCe 90

Bericht door peterm87 »

Hallo allen,

Ik wordt helemaal gek van de Bluetooth problemen die ik ondervindt met de Media Nav in mijn nieuwe Renault Clio TCe 90 (eerste toelating 23-09-2015). Ik ben tevreden over de auto zelf; rijdt op zich lekker en ook de turbo voelt prettig maar het Media Nav systeem is verre weg van perfect.

Ik beschik over een Google Nexus 6P telefoon welke altijd als een van de eerste de nieuwste Android versie hebt. Momenteel heb ik Android versie 7.1.1 en sinds deze versie kan de Media Nav helemaal geen Bluetooth connectie meer in stant houden. Koppelen lukt nog wel maar nadat de apparaten met elkaar verbonden zijn wordt de verbinding direct verbroken; dit is constants, opnieuw koppelen heeft geen zin. Met de vorige versies van Android heb ik altijd een haperende geluid gehad, zo af en toe. Dit was ook erg slecht voor een 'nieuwe' auto maar het was nog te overzien..

Enkele maanden geleden was ik hierover in conclaaf met Renault Nederland maar zij boden geen oplossing voor het haperende geluid. Bovendien kwam mijn telefoon met de toenmalige Android versie niet voor op de zogenaamde 'comptabiliteitslijst'. Heel irritant, want waarom werkt een telefoon van deze tijd niet goed in een nieuwe auto? Je zou verwachten dat, zeker in deze tijd, de techniek met elkaar overweg moeten kunnen gaan.

Nu ben ik er dus achtergekomen dat mijn Media Nav op de achtergrond draait op Windows CE, een Windows versie gedateerd uit 2006, zo'n 10 jaar oud. Mijn broer heeft dezelfde Renault Clio maar dan 2 maandjes nieuwer; met mijn telefoon heb ik hier totaal geen problemen mee, ook logisch; zijn Media Nav draait op een Android versie (Media Nav Evolution). Het schijnt dat mijn auto net vóór de massale overgang naar de nieuwe Media Nav Evolution is geproduceerd.

Ik vind het asociaal dat Renault totaal geen oplossing biedt voor dit probleem. Na Googlen blijkt dat de Bluetooth problemen al ergens in 2013 bekend waren bij Renault!!

Nu ben ik bezig om via de dealer alsnog een ombouw te regelen naar de nieuwe Media Nav Evolution. Nu kan ik notabene nieteens handsfree telefoneren in de auto. En om nou speciaal een ander toestel aan te schaffen voor mijn auto... gaat een beetje ver...

Ik vraag me af; ben ik nou de enige met deze problemen of zijn er meerdere Renault rijders met dit probleem? Zo ja, hoe hebben jullie het opgelost, of welke stappen hebben jullie gedaan richting Renault Nederland?

Ik hoor het graag.

Mvg,

Peter M.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Erik Lachik
1-hit-wonder
1-hit-wonder
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 apr 2023 10:19
Actief als: particulier

Re: Bluetooth problemen Media Nav Clio TCe 90

Bericht door Erik Lachik »

Hoe is dit probleem uiteindelijk verholpen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht