E-tech Hybrid 145 Intens wel/niet inklapbare spiegels?

Radio, elektrische ruiten & stoelverstelling, centrale vergrendeling, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
Capsnarf
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 128
Lid geworden op: 21 nov 2020 13:27
Actief als: particulier
Locatie: Zuid Holland

E-tech Hybrid 145 Intens wel/niet inklapbare spiegels?

Bericht door Capsnarf »

Voor een vriend van me die deze auto onlangs gekocht heeft.

Heeft een forum lid wellicht recent deze auto ook gekocht/afgeleverd gekregen en zo ja, wel of niet inclusief automatisch inklapbare spiegels ?

Alvast bedankt.
Captur 2021 Initiale Paris TCE 140 EDC GPF
Two-tone Blanc Nacré / Noir Etoilé. Afgeleverd 30 maart 2021
met Highway Traffic Jam, draadloze oplader, 10,25" display en vaste 13p trekhaak

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

PedroN
Donateur
Donateur
Posts in topic: 1
Berichten: 608
Lid geworden op: 13 apr 2019 07:37
Actief als: particulier

Re: E-tech Hybrid 145 Intens wel/niet inklapbare spiegels?

Bericht door PedroN »

Volgens de specificaties zijn het handmatig inklapbare spiegels
Knipsel.JPG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Renault Captur TCe 150 EDC GPF Intens (5/2019)
Two-tone Gris Casiopée / Noir Etoilé KNG + GNE & Easy Life Pack
Kaart Europe v1105.v11793

In bestelling:
Renault Captur Techno E-Tech hybrid 145
Noir Etoile
Packs: Full screen, Advanced driving assist en City Premium

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Jan van Egmond
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Berichten: 18
Lid geworden op: 24 apr 2023 13:47
Actief als: particulier

Re: E-tech Hybrid 145 Intens wel/niet inklapbare spiegels?

Bericht door Jan van Egmond »

Hallo beste mensen,

Ik heb vorige week een nieuwe Captur gekocht Techno E-TECH Hybrid 145, voorlopig nog niet leverbaar maar goed hij is besteld, de verkoper vertelde mij dat de inklapbare buitenspiegels niet meer leverbaar is vanwege de chips die er (momenteel) niet zijn, voor mij een domper ook omdat het wel op de website staat van Renault. Wie kan mij nou vertellen hoe het zit, ik lees namelijk verschillende verhalen op deze Forum.

M.v.g. Jan

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Verwijderde gebruiker 41109

Re: E-tech Hybrid 145 Intens wel/niet inklapbare spiegels?

Bericht door Verwijderde gebruiker 41109 »

Die inklapbare spiegels blijft een heikel punt. Volgens mij heeft Renault wat gerommeld met de standaard uitrustingen van de Captur. Hoe dan ook, de techno versie zou standaard geleverd moeten worden met elektrisch verstelbare, verwarmbare en inklapbare buitenspiegels. De equilibre daarentegen wordt met elektrisch verstelbare, verwerkbare buitenspiegels geleverd. Hier ontbreekt "inklapbare" en moet je de spiegel met de hand inklappen.
Toen ik mijn Captur kreeg, bleken de spiegels niet elektrisch inklapbaar omdat de chip nog ontbrak. Deze chip is er enkele maanden later ingezet.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

de Jo
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jun 2023 09:23
Actief als: particulier

Re: E-tech Hybrid 145 Intens wel/niet inklapbare spiegels?

Bericht door de Jo »

ook bij mij hetzelfde probleem, de spiegels.
heb al talloze klachtenmails, prive messenger, chat gedaan. Het antwoord was steeds : "dit moet opgelost worden"", maar daar blijft het bij.
de prijs blijft hetzelfde, geen tegemoetkoming, geen extraatje. ik noem dit regelrechte oplichting.
dit is mijn 5de renault, maar ook de laatste.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



MissE
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 3
Berichten: 15
Lid geworden op: 20 jul 2023 00:30
Actief als: particulier

Re: E-tech Hybrid 145 Intens wel/niet inklapbare spiegels?

Bericht door MissE »

Na maanden vertraging private lease ik sinds 17 maart jl. dan eindelijk mijn Renault Captur Hybrid E-Tech PHEV 145. In augustus 2022 bewust (rechtstreeks) besteld bij de Renault dealer Bochane en niet via een leasemaatschappij.
Ook ik heb jammer genoeg de Captur niet helemaal geleverd gekregen met wat er standaard op zou moeten zitten. Van het ontbreken van de handgrepen tot het niet kunnen opladen via de USB-poorten en de niet in de kleur van het dak meegespoten sharkvin antenne (waarvan ik niet op de hoogte was dat dat tot een keuzeoptie behoorde) tot aan het ontbreken van de electrisch INKLAPBARE buitenspiegels. Die laatste voor mij een heel belangrijke optie die ik er nu dus tot mijn grote teleurstelling niet op heb zitten, hetgeen echt een bummer is waar ik de komende vijf jaar mee moet leven. :(

Ik werk/parkeer in Amsterdam en vind het gewoon erg belangrijk dat deze functie op de auto zit.
Bij de aflevering is de Captur overigens niet eens in afgesloten stand aan mij getoond. Op 29 maart heb ik een e-mail naar de dealer gestuurd met daarin alle bijzonderheden en zaken die mij opvielen m.b.t. de Captur na deze bijna twee weken te hebben gereden.
Lang verhaal kort: het zou gaan om het ontbreken van een knopje etc. plus het verhaal van het microchiptekort, maar dit zou met een terugroepactie hersteld worden. Vervolgens ik dus geduldig afwachten en bij de herprogrammering die in juni moest worden uitgevoerd op mijn auto nog maar eens in de garage nagevraagd betreffende de terugroepactie.
E.e.a. moest worden uitgezocht en wat blijkt nu? In een e-mail van 18 juli jl. word ik geïnformeerd dat de electrisch inklapbare spiegelfunctie niet is ingebouwd in de fabriek en ook niet kan worden hersteld. Dus helemaal geen terugroepactie voor mijn Captur!?

Een typisch gevalletje “SORRY” waar ik nu doodleuk genoegen mee moet nemen, maar van welgemeende excuses maken is helaas geen sprake in bovengenoemde e-mail van Bochane, laatstaan een poging om tot een oplossing of compensatie te komen. Ik vind dit superslecht en onacceptabel uiteraard. Natuurlijk ben ik voornemens om een klacht in te dienen bij Renault Nederland, maar ik ben even benieuwd wie deze stap al heeft gezet en met welk resultaat. En tips om de functie er alsnog op te laten zetten zijn ook welkom. Alvast bedankt!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



MissE
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 3
Berichten: 15
Lid geworden op: 20 jul 2023 00:30
Actief als: particulier

Re: E-tech Hybrid 145 Intens wel/niet inklapbare spiegels?

Bericht door MissE »

HermanvdB schreef: 04 mei 2023 15:08 Die inklapbare spiegels blijft een heikel punt. Volgens mij heeft Renault wat gerommeld met de standaard uitrustingen van de Captur. Hoe dan ook, de techno versie zou standaard geleverd moeten worden met elektrisch verstelbare, verwarmbare en inklapbare buitenspiegels. De equilibre daarentegen wordt met elektrisch verstelbare, verwerkbare buitenspiegels geleverd. Hier ontbreekt "inklapbare" en moet je de spiegel met de hand inklappen.
Toen ik mijn Captur kreeg, bleken de spiegels niet elektrisch inklapbaar omdat de chip nog ontbrak. Deze chip is er enkele maanden later ingezet.
Ik heb de Techno sinds maart, maar kreeg nu ook te horen van Renault Nederland zelf dat het er niet meer op zit. Zou ik (voor mijn eigen info) misschien mogen weten waar je de informatie m.b.t. de Techno uitvoering hebt gelezen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Verwijderde gebruiker 41109

Re: E-tech Hybrid 145 Intens wel/niet inklapbare spiegels?

Bericht door Verwijderde gebruiker 41109 »

De informatie dat de techno versie inklapbare spiegels heeft staat toch echt op de Nederlandse website van Renault zelf.
Vergelijk je bijvoorbeeld twee versies (equilibre en techno) dan staat bij techno toch duidelijk inklapbare spiegels (dit staat niet bij equilibre). Kijk je naar de volledige uitrusting van de techno, of ga je deze samenstellen, staat dit er ook bij.
Dus lijkt het mij een gerechtvaardigde verwachting dat jouw techno versie is/wordt uitgerust met inklapbare spiegels. Of anders dat je hiervoor wordt gecompenseerd.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Jan van Egmond
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Berichten: 18
Lid geworden op: 24 apr 2023 13:47
Actief als: particulier

Re: E-tech Hybrid 145 Intens wel/niet inklapbare spiegels?

Bericht door Jan van Egmond »

Nou dit staat er "ELEKTRISCH VERSTELBARE, VERWARMBARE EN INKLAPBARE BUITENSPIEGELS" Renault Nederland vertelde mij dat het niet goed op hun website staat, maar bij de aankoop van mijn nieuwe auto is het duidelijk verteld dat het er niet opzit, en ook de draadboom voor het inklappen van de spiegels komt niet in de auto te zitten.

En ik zie de techno uitvoeringen op internet (scout24) zonder inklapbarenspiegels staan.
Onnodige citaten verwijderd.

Als u reageert direct op het voorgaande bericht, kunt u hieronder bij "Snelle reactie" uw bericht schrijven.
Of met de knop "Plaats reactie". Moderator

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Verwijderde gebruiker 41109

Re: E-tech Hybrid 145 Intens wel/niet inklapbare spiegels?

Bericht door Verwijderde gebruiker 41109 »

Het is wel erg slabberdebatski dat Renault het blijkbaar niet nodig vindt de website aan te passen. Op de Franse webpagina's wordt bij geen enkele Captur melding gemaakt van inklapbare buitenspiegels....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



MissE
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 3
Berichten: 15
Lid geworden op: 20 jul 2023 00:30
Actief als: particulier

Re: E-tech Hybrid 145 Intens wel/niet inklapbare spiegels?

Bericht door MissE »

Jan van Egmond schreef: 02 aug 2023 09:39 Nou dit staat er "ELEKTRISCH VERSTELBARE, VERWARMBARE EN INKLAPBARE BUITENSPIEGELS" Renault Nederland vertelde mij dat het niet goed op hun website staat, maar bij de aankoop van mijn nieuwe auto is het duidelijk verteld dat het er niet opzit, en ook de draadboom voor het inklappen van de spiegels komt niet in de auto te zitten.

En ik zie de techno uitvoeringen op internet (scout24) zonder inklapbarenspiegels staan.
Onnodige citaten verwijderd.

Als u reageert direct op het voorgaande bericht, kunt u hieronder bij "Snelle reactie" uw bericht schrijven.
Of met de knop "Plaats reactie". Moderator
Ik denk dat ze de uitvoering Techno inmiddels wel hebben aangepast op internet. Bij bestelling zaten de "electrisch inklapbare buitenspiegels" wel op de Evolution uitvoering en daarbij ook standaard op de Techno. Mijn bestelling dateert van augustus 2022 en ben van eventuele aanpassingen in de standaarduitrusting niet op de hoogte gebracht, dus Renault/dealer zit daar m.i. gewoon fout.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht