Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
Vraagje : wie heeft er ervaring met een remontluchter-setje ( handpompje-vacuüm-trekken ) of welke "set" is er aan te raden en welke zeker niet ?
ik kan op 't werk ook wel eens horen of ik die van de garage mag gebruiken maar ben toch vooral benieuwd welke setjes ok zijn en welke niet....
Op youtube en de demo's zijn ze allemaal best ok en zeker aan te raden maar hoe kies je als leek zo'n ding ?
Op perslucht kan ook , beschik over een compressor.
Heb zelf al opgezocht en kwam op oa. een Nederlandse site terecht : remleidingshop.nl ==> ASTA S-XBB2 Remontluchter pneumatisch
maar voor 22.50 € ???
Of : KRAFTMANN 18087 7-delig voor 29.95 €.....
Of zijn er ook setjes manueel die aan te raden zijn ?
Het hoeft idd niet duur te zijn maar ik zou als ik het koop , toch wel iets degelijk willen.
Bedankt voor de reacties alvast
Persoonlijke mening/ervaring: Ik heb zo wel wat setjes liggen en uiteindelijk doe ik het nog altijd op de oude manier. Aan de ontluchtingsnippel monteer ik een darmpje met een terugslagklepje in dat uitkomt in een potje. Ik zet de ontluchtingsnippel dan een heel klein beetje open en dan pomp ik een paar keer door tot ik merk dat de remvloeistof in dat darmpje helder is geworden. Wel op tijd voorraadpotje bijvullen maar dat moet ik eigenlijk niet vermelden zeggen vermoed ik.
Bij mijn laatste motorfietsen had ik zelfs gewoon ontluchtingsnippels met een ingebouwd terugslagklepje gemonteerd. Dat kan je ook voor wagens vinden maar voor die paar keer dat je dat dan ooit nodig hebt vind ik het de moeite/kosten niet waard.
A310 V6 2.7L.
Renault trafic 2.1L. D
Grand Scenic Type II 1.5 dCi
Grand Scenic Type II 1.5 dCi
Grand Scenic Type III 1.6 dCi
Grand Scenic Type IV dCi 150 EDC
Niet echt, maar ik heb het ook al zonder terugslagklepje gedaan en naar mijn mening ging het mét klepje sneller maar vooral gemakkelijker omdat je niet altijd de plaats hebt om eea op te stellen.
Zo'n klepje kan je zelfs goedkoop zelf maken om ns te proberen of dat voor je werkt. Mijn 1e versie was gewoon een darmpje met een ventiel van een fietsbinnenband in.
Maar zo heeft ieder wel zijn voorkeur denk ik en daar is helemaal niks mis mee, we kunnen alleen maar leren van mekaar.
A310 V6 2.7L.
Renault trafic 2.1L. D
Grand Scenic Type II 1.5 dCi
Grand Scenic Type II 1.5 dCi
Grand Scenic Type III 1.6 dCi
Grand Scenic Type IV dCi 150 EDC
Volg op YouTube een Engels kanaal, salvage rebuilds, daar gebruiken ze een setje wat je op het ventiel van een autoband aansluit, en daardoor 'druk' hebt om het te ontluchten.
Er zijn vele wegen die naar Rome leiden inderdaad, iedereen kan wat leren.
Heb zelf zo'n nippel wel eens gehad, dat exemplaar had een re hoge druk nodig. Sindsdien nooit weer gebruikt.
Bedankt Mechanic, en we kunnen er idd alleen maar wat van leren. Ik besef ook wel dat u heel wat meer ervaring kan bogen dan de meesten hier dus vind het altijd leuk (en leerzaam) om uw antwoorden te lezen. Heb me ineens ook geabonneerd op het door u vermelde Youtube kanaal.
Ivm de druk van die nippels heb ik idd ook al gehoord dat er afhankelijk van de fabrikant verschil op zit. Zoals gezegd zaten die bij mij op onze (race)motors waar je redelijk wat remblokjes moet wisselen en daar viel het qua benodigde druk best wel mee.
A310 V6 2.7L.
Renault trafic 2.1L. D
Grand Scenic Type II 1.5 dCi
Grand Scenic Type II 1.5 dCi
Grand Scenic Type III 1.6 dCi
Grand Scenic Type IV dCi 150 EDC
Ja dat geloof ik met die motoren en remmen!
Voor de hobby doe ik wat scooters erbij, die zijn altijd klote met ontluchten. Daarvoor toen die nippel gehaald, dat lukte niet.
Daarmee dat ik die nu na het leeglaten via de ontluchtingsnippel vul en ontlucht met een spuit.
Daarmee pers je de vloeistof dus vanaf de onderkant maar boven en de lucht ermee uit, scheelt eindeloos knijpen aan de remhendel op het stuur.
Ik ben al jaren niet meer actief in de autowereld, maar sommige dingen verleer je niet.
Haha, ik ben momenteel ook nog (noodgdwongen) bezig met brommers. Komt door de dochter die er 2 heeft waarvan 1 occasie en daar heb ik al wat werk aan gehad. Nu is ze aan het lessen (autorijden) dus ben alweer even met een wagentje voor haar bezig.
En dat met een spuit werken komt me zeker bekend voor. Ook nog jaren gekart en alhoewel je zou denken dat een (hydraulische) rem een rem is lijkt dat in hoofdzaak zo maar toch zit er onderling nog verschil op. Je leert sommige zaken idd nooit af maar af en toe heb ik wel ns dat ik denk: "Hoe zat het nou ook alweer?".
A310 V6 2.7L.
Renault trafic 2.1L. D
Grand Scenic Type II 1.5 dCi
Grand Scenic Type II 1.5 dCi
Grand Scenic Type III 1.6 dCi
Grand Scenic Type IV dCi 150 EDC
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Hallo allemaal,
Ik heb een vraag welk motor olie moet ik gebruiken voor mijn renault espace 2.0 dci bouwjaar 2012 met kmstand 203240
Wat merk adviseren jullie .
Bedankt alvast
Ik wil graag weten welk relais voor wat is.
Het boekje wat erbij zit geeft daar geen info over alleen over de zekeringen en op het internet kon ik ook al niks vinden.
Het gaat om Renault Master II 03-2000 voormalig personenbusje...
Sinds een paar maanden ben ik de trotse eigenaar van een Zoe R110 uit 2019 (modeljaar 2018-2019). Na een paar maanden openbare laadpalen te hebben gebruikt zou ik een noodlader willen om op te laden op plekken zonder laadpaal...