Sinds kort Renault Captur

2019 - Heden
Plaats reactie

Topic author
robbosma
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 1
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 jun 2023 14:35
Actief als: particulier

Sinds kort Renault Captur

Bericht door robbosma »

Hallo,

Sinds 16 juni de lang verwachte Captur aangeleverd gekregen. Het is het type Iconic E-Tech hybrid 145. Prachtige auto, veel features o.a. Easy Driving Pack. Ondertussen alles uitgeprobeerd. Het automatisch parkeren vraagt overgave aan je auto. Je blijft wel zelf opletten gas geven en remmen. Maar het werkt prima. Een paar dingetjes vond ik opvallend. Ik heb in de navigatie mijn thuis adres ingevoerd zonder huisnummer. Maar ik heb na lang zoeken nog geen manier gevonden om dit te wijzigen. De My Renault App viel tegen. Ik reed hiervoor een Volvo V40 uit 2018 Met die app had ik een rijlogboek, kon ik op afstand de verwarming aanzetten en de deuren openen en sluiten, en vooral laten toeteren als je hem niet kon vinden in de parkeergarage. Deze opties voor de captur zijn er alleen als je een plug-inn hebt of volledig elektrische auto.

Al met al toch dik tevreden ook al moet ik nu voor de winter mijn ijskrabber opzoeken. Hoor graag ervaringen en tips van andere bezitters.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Verwijderde gebruiker 41109

Re: Sinds kort Renault Captur

Bericht door Verwijderde gebruiker 41109 »

Helemaal mee eens. Hiervoor reed ik een Volvo V60 en de app was inderdaad bijzonder fijn.
Maar ook bij een plugin hybride ontbreken de meeste opties of werken ze erg slecht. En het verwarmen of koelen functioneert alleen wanneer de auto aan het laadpunt hangt. In de app zit een soort laadlogboek, maar dat is uitermate onbetrouwbaar.
Toen ik pas de auto in mijn bezit had heeft het mij veel moeite gekost om een bestemming via de app naar mijn auto te sturen. Toen bleek dat de app slecht gekalibreerd was, je moest niet óp het pijltje maar er net naast klikken.... (Inmiddels in de laatste versies van de app opgelost).
Een terugkerende bron van ergernis is muziek via een USB stick afspelen. Dit gaat dagen goed totdat om de een of andere reden de auto de USB stick niet meer herkent... De enige remedie is de stick opnieuw formatteren of via een PC de naam van de stick wijzigen en dan functioneert het weer voor een paar dagen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht