Beste Renault en forum leden,
Ik heb een probleem met mijn Renault Trafic 1.6 DCI van 2018 121 PK.
Zal proberen het probleem enigszins te beschrijven, ondanks de caravan van stalling gehaald en tijdens het rijden tegen de wind in hield de auto in en schokte.
Ook met de auto zonder caravan gereden bleek het probleem ook aanwezig alleen minder heftig.
Het schokken lijkt op of de cruise control constant aan het corrigeren is.
Vervolgens een log laten maken bleek dat de turbo druk niet constant is en deze schommelt enorm (zie Log).
Normaal hoort de turbodruk een stijgende rechte lijn te geven, mijn vraag wat kan hier de oorzaak van zijn en er waren geen foutcodes aanwezig.
Zie graag jullie reacties tegemoet alvast bedankt voor de medewerking .
Turbo druk schommelde.
-
Topic author - 3-posting-rookie
- Posts in topic: 1
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 24 nov 2015 19:37
- Actief als: particulier
Turbo druk schommelde.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 08 dec 2021 08:26
- Actief als: particulier
Re: Turbo druk schommelde.
Waarschijnlijk verlies van druk bij een bepaald aantal bar/psi.
Ik zou eerst de slangen nakijken op lekkage (scheurtje, barstje in het rubber) en checken of de slangklemmen goed vast zitten, en de intercooler nakijken of er iets in zit.
Als er iets in de intercooler zit (stukjes metaal) kun je de volgende stappen overslaan en een nieuwe turbo gaan regelen.
Is dat niet de oorzaak dan kijken of de sensoren (luchtmassameter, turbodruk regelaar, turbodruksensor) nog functioneren/controleren.
Ook nog even kijken of de schoeppen op de rotorbladen goed zijn en of deze speling hebben of niet.
Grote kans als je dit heb nagekeken dat je de oorzaak ergens vind
Ik zou eerst de slangen nakijken op lekkage (scheurtje, barstje in het rubber) en checken of de slangklemmen goed vast zitten, en de intercooler nakijken of er iets in zit.
Als er iets in de intercooler zit (stukjes metaal) kun je de volgende stappen overslaan en een nieuwe turbo gaan regelen.
Is dat niet de oorzaak dan kijken of de sensoren (luchtmassameter, turbodruk regelaar, turbodruksensor) nog functioneren/controleren.
Ook nog even kijken of de schoeppen op de rotorbladen goed zijn en of deze speling hebben of niet.
Grote kans als je dit heb nagekeken dat je de oorzaak ergens vind
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 253 Weergaves
-
Laatste bericht door Bart1984
-
- 4 Reacties
- 370 Weergaves
-
Laatste bericht door Banaanengerrit
-
- 0 Reacties
- 156 Weergaves
-
Laatste bericht door ancat
-
- 1 Reacties
- 284 Weergaves
-
Laatste bericht door mechanic
-
- 0 Reacties
- 319 Weergaves
-
Laatste bericht door R5GTE
-
- 1 Reacties
- 123 Weergaves
-
Laatste bericht door PeterStam
-
- 21 Reacties
- 1084 Weergaves
-
Laatste bericht door mechanic