Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Schakel uw ad-blocker uit om onze website te blijven gebruiken.
Het is beter voor een batterij niet langdurig in met name de +80% regio te verkeren. Vergelijk het met een stevig opgeblazen ballon. Dat gezegd hebbende, ik zie Q210 en die heeft extra "hoofdruimte" ingebouwd in de batterij, hij lijkt vol, maar is het niet helemaal om de levensduur te verlengen, en om het capaciteitsverlies een beetje te kunnen compenseren.
Lang verhaal kort: niet te druk over maken, maar als je bv op vakantie gaat met een ander vervoersmiddel, liever niet "vol" wegzetten en niet aan de lader hangen. Verder niet te druk over maken.
Ter vergelijking: mijn nog net geen 10 jaar oude Q210 met 150.000km op de klok heeft nu een gerapporteerde capaciteit van 83%.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Ik heb een Kadjar 1.2 uit 2016.
Wat mij opvalt is dat in stilstand geen probleem is om tussen versnellingen te schakelen. Tijdens rijden of op toerental schakelen tussen 1e en 2e versnelling, maar ook terugschakelen van 3e naar 2e versnelling, het...
IK heb de afgelopen vijf weken alleen maar korte ritjes gedaan met mijn Renault Megane Plugin Hybrid.
Nu kreeg ik vanmorgen de melding: Elektrische syst controleren.
Er brandt geel driehoekje links op scherm en het gele lampje met de...
Om te voorkomen dat iedereen maar gaat laden aan mijn stopcontact buiten heb ik er een schakeling tussen gezet die meet hoeveel de Captur gebruikt tijdens het laden, zo'n 22000W.
Als ik de auto laad, en hij is vol, dan komt er een pop-up van de...
Wie maakt er gebruik van de Mobilize app om slim te laden?
Deze app is gemaakt en gebaseerd op de Jedlix app. De Jedlix gebruiken wij al jaren om thuis slim te laden met de Tesla. Voor elke kWh slim geladen krijg je direct van Jedlix een kleine...
De Mobilize app blijft maar zeggen oneheerd laden,
Terwijl adres bekend is en ook de energieleverancier.
Zijn er meer met dit probleem? Heb de auto al 2 keer naar de fabrieksinstellingen gebracht en opnieuw aangemeld bij mobilize.