[Mégane '02] Storing "DF022 Rekeneenheid", zonder symptomen

Voor technische onderwerpen die niet in één van bovenstaande categorieën te vangen zijn.
Forumregels
-Vermeld het type/model(!!) Renault in de posting
-Vul svp de gevraagde gegevens aan
Gebruikersavatar

Topic author
Fientje
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 76
Lid geworden op: 02 nov 2016 22:43
Actief als: particulier

[Mégane '02] Storing "DF022 Rekeneenheid", zonder symptomen

Bericht door Fientje »

Sinds een kleine 2mnd heb ik een kloon Renault Clip in bezit met oudere v176 software die mijn auto ondersteunt en kan uitlezen. De auto is nog steeds de Mégane Break 1.6 16v uit 2002 met automaat, 597.000km gelopen.

Het valt me sinds de 1e keer gebruik al op dat in de ECU (module "Benzine inspuitsysteem") een onwisbare foutcode zit, namelijk "DF022 Rekeneenheid". Er wordt geen informatie bij gegeven. Als je 'm wis komt 'ie gewoon terug.

Deze foutcode is met sommige universele apparatuur bij garages niet te zien en ook niet met een OBD2-dongle. Mogelijk zit deze foutcode er al een hele tijd, want ik meen hem vorig jaar een keer gezien te hebben toen ik meekeek bij de garage, maar die had geen verklaring ervoor en drukte 'm weg.

De code veroorzaakt echter geen symptomen: er branden geen storingslampjes op het dashboard en de motor loopt prima. Hetgeen wat ermee samenwerkt (automaat, airco, stuurbekrachtiging) werkt ook prima.

Waarom zit deze foutcode erin en is het een voorbode van andere problemen?


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht