Kaartlezer Renault Megane 2003

Plaats reactie

Topic author
henk1966
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 28
Lid geworden op: 26 apr 2019 21:53
Actief als: particulier

Kaartlezer Renault Megane 2003

Bericht door henk1966 »

Hallo ik zit met een vraag en hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.het betreft de kaartsleutel die wel erg los in de kaartlezer zit.is dit normaal of miet de sleutelkaart iets strakker in de lezer zitten.de kaartsleutel werkt wel normaal maar zit er los in de lezer.ik neem aan dat de sleutelkaart in de lezer moet klikken maar ook dat is niet zo.weet misschien iemand of de kaartlezer vervangen moet worden of is er iets anders loos.graag zou ik willen weten wat ik moet doen en uiteraard hoe.alvast bedankt voor het reageren

Gr henk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



ronny530
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 138
Lid geworden op: 15 jan 2020 13:08
Actief als: particulier

Re: Kaartlezer Renault Megane 2003

Bericht door ronny530 »

Is een normaal slijtage verschijnsel en kan verder geen kwaad omdat de kaart niet ergens in geklikt hoeft te worden. De kaartlezer hoeft niet vervangen te worden omdat die enkel de chip in de kaart uitleest.
Niets aan doen want de kaart kan er niet uitvallen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
henk1966
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 28
Lid geworden op: 26 apr 2019 21:53
Actief als: particulier

Re: Kaartlezer Renault Megane 2003

Bericht door henk1966 »

Ik heb een week of twee geleden een nieuwe krukas sensor geinstalleert omdat ik dus in eerste instantie dacht dat het daar aan lag .mijn auto stokt zo nu en dan dan gaat in het dashbord in het midden onder in het dashbord een rood lampje branden op het moment dat hij stokt eerst dacht ik de sensor nu dacht ik dat de sjeutelkaart lezer het probleem was en nu weet ik het niet meer
Zou jij mij kunnen vertellen waar ik het moet zoeken?betreft een Renault megane 1.4 uit 2003 ik zou de bougies nog kunnen vervangen en ook omdat ik mijn uitlees apparaat bij deze auto niet kan gebruiken vanwege een code die er opzit kan ik hem ook niet uitlezen of resetten de garage zegt het can die code omdat het uitleesapparaat van mijzelf zegt dat het niet uit te lezen valt
Ik hoop op een positief antwoord
Alvast bedankt

Gr henk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



ronny530
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 138
Lid geworden op: 15 jan 2020 13:08
Actief als: particulier

Re: Kaartlezer Renault Megane 2003

Bericht door ronny530 »

Als u met dat rode lampje die van de startonderbreker bedoelt dan wordt het al moeilijk zoeken. Voelt dat stokken aan alsof de motor even afslaat en weer aanslaat als het rode lampje uitgaat want dan kan het zijn dat kaart even niet herkent wordt maar dan zou er in het display ook een melding moeten verschijnen.
Heeft u bij het vervangen van de krukassensor de draden op de connector gemonteerd of rechtstreeks op de aansluitdraden waarbij u de connector er tussen uit gehaald heeft omdat die connector 9 van de 10 keer slecht contact maakt waardoor de bougies geen vonk meer krijgen.
Edoch staat het los van het startonderbreker circuit want ook al zou de motor even afslaan de startonderbreker wordt niet geactiveerd.
Wat u als eerste kunt doen is indien aanwezig de tweede sleutelkaart gebruiken of de batterij van huidige sleutelkaart vernieuwen.
Mocht dat geen soelaas bieden dan blijft de storing door de garage uit laten lezen over.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
henk1966
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 28
Lid geworden op: 26 apr 2019 21:53
Actief als: particulier

Re: Kaartlezer Renault Megane 2003

Bericht door henk1966 »

In vraag me alleen af waarom ik mijn uitleesapparaat niet jan gebruiken in mijn auto of heb in daar weer een bepaald merk of zo voor nodig ik heb bij de krukas sensor als eerste de schroefjes verwijderd en daarna het stekkertje losgemaakt , hij gewoon een steekstekkertje hij heeft dit nog nooit gedaan en ik heb hem toch al weer twee jaar in ga het iig proberen met de .batterij of sleutelkaart.alvast bedankt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



ronny530
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 138
Lid geworden op: 15 jan 2020 13:08
Actief als: particulier

Re: Kaartlezer Renault Megane 2003

Bericht door ronny530 »

De stekkertjes passen in de aansluitconnector en juist die aansluitstekker geeft vaak problemen en daarom wordt aanbevolen die aansluitstekker er tussen uit te halen, de aansluitdraden aan elkaar te solderen en uiteraard met een vochtwerend isolatietape te isoleren.
Voor zover ik weet beschikt de Mégane over een OBD2 aansluiting en zou het kunnen zijn dat het uitleesapparaat dat u in bezit heeft er niet geschikt voor is.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht