Turbo probleem?

Alles wat met de motor van de Megane maken heeft.
Forumregels
Let op: Kijk ook even bij de forum afdeling Scenic als u een Megane-Scenic rijder bent.
Plaats reactie

Topic author
Megane4GTline
1-hit-wonder
1-hit-wonder
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 sep 2023 21:35
Actief als: particulier

Turbo probleem?

Bericht door Megane4GTline »

Goedenavond,

Ik ben in het bezit van een Megane 4, 1.2 tce GT line. Hatchback Uit 2018 met nu 117.xxx op de teller.
Prachtige auto, dat zeker.

Ik heb de auto 23 september 2022 gekocht bij een renault dealer met 12 maanden bovag garantie en 78.xxx km.
Ongeveer 6 maanden geleden heb ik de auto terug gebracht voor diverse issues.
Olie verbruik was hoog, toeren schommelden en bij circa 50km boete de auto. Verbruik circa 1:12.

De auto is iets meer dan een week weg geweest,
Volgens de garage moest er een software update gedaan worden, de kleppen gereinigd en moest de ketting al vervangen worden. En ik heb een brom in het linker voorwiel
Bij bochten naar rechts.
Volgens de dealer hebben zij alles gefixt en moesten de problemen over zijn.

Het wiel bleken zij niet nagekeken te hebben, was achteraf ineens een onbekende klacht ( staat notabene op het klachten lijstje die ze hebben)

Maar dat terzijde, het olie verbruik is er nog, brandstof verbruik ook en ook het onregelmatige toerental.
Garage weer gebeld en werden geïrriteerd want het was onmogelijk ze hadden alles gefixt.

Sinds gistermiddag ben ik mijn vermogen kwijt,
de auto is traag en er lijkt bij gas geven een soort blazend geluid onder de auto vandaan te komen.
Wederom olie bij moeten vullen.

Maar probleem blijft het zelfde.

Ik vermoed turbo defect, nu heb ik nog een paar dagen garantie, valt dit probleem ook onder de bovag garantie?
Of ben ik nu de pineut en mag ik de dure reparatie zelf gaan oplossen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 1
Berichten: 16029
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Turbo probleem?

Bericht door mechanic »

De problemen met de 1.2tce houden nooit op, alles.wat vervangen wordt zal met een paar jaar weer aan de orde zijn.
Mijn advies is de auto zsm te verkopen.

Bron:https://www.bovag.nl/garantie

BOVAG Garantie houdt in dat jouw occasion tot 12 maanden na aankoop kosteloos wordt hersteld als er zich gebreken voordoen die op het moment van de koop niet zichtbaar waren. De garantie dekt zowel de kosten van de onderdelen als de man-uren. Dat geldt alleen voor gebreken die al bestonden op het moment dat je de auto kocht, plus gebreken die tijdens de garantieperiode door normaal gebruik zijn ontstaan. Er is sprake van een gebrek als de norm die de fabrikant of de wetgever stelt, wordt overschreden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht