smartphone app Grand Scenic IV 2018

Radio, elektrische ruiten & stoelverstelling, centrale vergrendeling, etc.

Topic author
Caleido
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 25
Lid geworden op: 28 apr 2015 00:54
Actief als: particulier

smartphone app Grand Scenic IV 2018

Bericht door Caleido »

Na een (te korte) tussenstop bij een ander Frans merk, rij ik binnenkort terug Renault en opnieuw Scenic, maar deze keer Grand: een mooie GS Initiale Paris met de top benzine motor van 160PK. Voor ongeveer dezelfde prijs als de 2017 C4 Grand Picasso 1.6 BlueHdi die ik kocht in 2018 met 10K op de teller. Meer pk's deze keer, iets stoerdere buitenkant en full option. Toch vind ik het interieur van de C4 mooier en vooral het ruimtelijk gevoel met de doorlopende voorruit - die zal ik altijd en overal missen. Maar de stoelen van de GS zullen ongetwijfeld beter zitten, op de GP was het gewoon de basic uitrusting.

Nu had ik bij mijn vorige wagen, een C4 Grand Picasso van 2018, een handige app op de smartphone waar al mijn ritten gesynchroniseerd konden worden met de computer in de wagen. Je kon die in de wagen niet raadplegen, maar ze werden wel doorgestuurd naar je smartphone als je verbond met Bluetooth. Je kreeg echt een mooi overzicht van je ritten (incl GPS locatie), je tijden, je verbruik en je kon het echt beheren en een mooi overzicht bekomen zonder zelf te hoeven klooien met een eigen Excel bestand. Ik kon mijn gemiddeld verbruik(skost) per week, maand of per jaar zien. Gemiddelde snelheid. Gepland en afgerond onderhoud. Best interessant.

Nu is mijn vraag uiteraard, bestaat dit ook voor Renault en in bijzonder voor dit model uit 2018? Het systeem is R-Link 2 in de wagen.
Ik vind wel een "My Renault" app op de Google Play store, naar analogie met de "My Citroen" app, maar het lijkt alsof die vooral mikt op EV's en hybrides van Renault en al de dingen die daarrond gebeuren. Zoals kachel op afstand inschakelen etc... Dingen die weinig tot niets te maken hebben met een Grand Scenic uit 2018.

Of ben ik verkeerd? Of is er misschien een alternatieve app? Hoe doen jullie dit?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht