Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
213.000 met een Espace V uit 2015. EGR bij 200k vervangen, vanwege een lekkende bedieningsas, verder niks serieus. Begint nu een beetje te bonken in de wielophanging. Iets met rubbers denk ik. Verder nog steeds top!
Espace IV 2.0T PhII 2006. 252.000km. Ben de tweede eigenaar, wel de afgelopen jaren wat kosten gehad, condensor vervangen, daarna aircopomp vastgelopen en systeem vernieuwd (goed zelf te doen overigens). 2x dynamo vervangen, maar nu een niet watergekoelde er op geplaatst en de motorsteunen. Op wat gezoem van de automaatbak en wat haperende keyless entry sleutels, rijdt de auto dt jaar prima. Bijna 3 jaar in bezit, ca. 60.000km.
Bij mij staat er nu 562700 op.
Maar ik ga afscheid nemen. Ik rijd te weinig voor een dikke diesel.
Dus als iemand interesse heeft in een initiale uit 2008, 175pk, FAP(dus geen wegenbelastingtoeslag) veel onderdelen vernieuwd recent.
Uiterlijk hier en daar wat op aan te merken, maar geen roest.
Ik zit in hetzelfde schuitje met mijn initale. Wacht eerst de APK even af die ik in februari moet vernieuwen. Ter informatie, bij in ruil op een 2016 Espace V Initiale kreeg ik bij de dealer een uiterst teleurstellende 1000 euro als inruilwaarde. Dat was niet grappig, mijn Espace is om door een ringetje te halen.
Ik had t zelfde met mijn Grand Espace vorige week.
Een Dynamique uit 2008 met 265.000 gelopen, net multiriem, schokdempers rondom en aircopomp vervangen, 2000 euro als inruil...
De dieselmotor nekt hem, had er een 2.0T in geleden had ik meer terug gekregen.
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Grand Espace IV phase 4 Initiale 2.0 dCi 173pk automaat
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk
Nou, deze week onze geliefde Grand Espace 2.0T automaat van april 2006 met 311.000km op teller met weemoed bij dealer nieuwe auto achtergelaten. Nooit gedacht dat wij 8 jaar zoveel plezier van ons aquarium zouden hebben. Die ruimtebeleving gaan we niet meer hebben. Op wat bekende mankementjes hebben wij in die 8 jaar eigendom (kochten de auto 8 jaar oud van 1e eigenaar) heeft 'ze' ons overal zonder panne heengebracht. Een rijdend bankstel wat zelfs de kinderen jammer vonden toe we vertelden dat ze werd ingeruild. Ook nooit gedacht dat ik als Volkswagen, Audi, Volvo en BMW voorkeursrijder toch hier echt meeste plezier uit haalde qua comfort en reizen dan met die 'kippenhokken' die toch niet klein waren. Ook terwijl ze bijna al 16 jaar oud was. Model is nog steeds niet echt verouderd.
Goed, ik wil iedereen bedanken die bij de mankementen hielp met tips. Ik stel dat zeer op prijs, altijd wel iemand die een tip gaf. Dat is altijd prettig. Ik zal ook gewoon af en toe blijven kijken want misschien kan ik nog wel eens een tip geven. Groet!
325.000 km, Grand Espace 2.0T uit 2007 op lpg3. Haat/liefde verhouding met deze auto. Alles wat maar kapot kan gaan, gaat ook kapot en kost klauwen met geld. Dacht dat Audi/Volvo rijden duur was, maar dit slaat alles. Nu handrem stuk en ondanks alle problemen kijk ik toch weer uit naar een nieuwe...
Wellicht een "Maandag exemplaar" @msw73 maar aan de andere kant is een auto van formaat Espace gewoon een stuk duurder rijden dan iets reguliers. Zie het verschil ook met de auto's die wij nu hebben. De Espace heeft de meeste aandacht nodig en gaat het meeste geld aan op. De Megane uit 2000 bijna niets.
Golf 1.2 TSI highline DSG7 '12
Megane Break 1.8 16v midnight blue '02
Matra Espace The race 2.0 16v '02
Megane Berline automaat 1.6 16v '00
Duidelijk verhaal Mechanic. De IV zal dan gemiddeld waarschijnlijk nog duurder auto rijden zijn dan een III. Weet niet hoe de verhouding ligt met vergelijkbare modellen van andere merken. Perfect zijn die sowieso ook niet natuurlijk.
Golf 1.2 TSI highline DSG7 '12
Megane Break 1.8 16v midnight blue '02
Matra Espace The race 2.0 16v '02
Megane Berline automaat 1.6 16v '00
Een espace 3 is niet duur in onderhoud, maar wel oud. Dat vertaald zich in allerlei probleempjes.
De stokoude v6 is wel een ander verhaal, idem een automaat.
Krijg je hoge kosten aan een auto met weinig waarde is het al snel onverstandig.
Klopt wel aardig Mechanic maar er zit op een Espace III gewoon meer op wat kapot kan in vergelijk met een reguliere auto. Neem de kachelradiateurs. Zitten er twee ipv een dus twee keer zoveel kans dat er eentje kaduuk gaat.
De V6 met automaat heb ik bewust niet voor gekozen. 2 liter met schakel is mede door het lage wagengewicht best wel vlot. Ik kom in ieder geval niets tekort.
Golf 1.2 TSI highline DSG7 '12
Megane Break 1.8 16v midnight blue '02
Matra Espace The race 2.0 16v '02
Megane Berline automaat 1.6 16v '00
Die gaan vaak lek door niet vaak genoeg de corrosieve koelvloeistof te verversen, of de leeftijd.
Die heeft een espace 3 er inderdaad 2, het zijn prima auto's verder. Tot het punt dat er jaren niks stuk is gegaan er er dus niks aan gedaan is, dan komt het meestal allemaal.tegelijk en gaan ze de verkoop in. Zoals bij de meeste hoor.
[mention]nikk[/mention] ben met je eens dat grotere en zwaardere auto's vaak toch meer problemen hebben met oa remmerij en ophanging. Ook hoe meer opties, hoe meer er stuk kan gaan, maar (bouw)kwaliteit onderdelen fabrieks-af is volgens mij ook niet voldoende. Er gaan onderdelen stuk die bij eerdere merken, nooit stuk zijn gegaan. Heb opel, vw, 10 jaar volvo v40 (400dkm) en 15 jaar audi (oa s4 v8 330dkm) gereden en de lijst met vervangen onderdelen is bij de espace is na 6 jaar vele malen langer.
Ik heb een Espace 2.0 uit 2010 met iets minder dan 350.000 op de teller. Uiteraard wel het eea vervangen (het meeste zelf gedaan). Op de handrem unit, de veren en een raammechaniek na allemaal slijtage delen.
Probleem wat nu aangepakt moet worden: de airco. En daar heb ik het elektrisch schema voor nodig. Iemand?
[mention]mechanic[/mention] [mention]etollenaar[/mention] geeft in ander draadje aan dat hij hetzelfde probleem had met de handrem unit en dat een andere gebruikte unit niet ingelezen kon worden. Kan 1 van jullie dit toelichten?
En is het mogelijk om de foutmelding 'parkeren defect' voorlopig te wissen totdat de unit is vervangen?
[mention]msw73[/mention] mmm, ik weet er niet genoeg van om dit te kunnen verklaren, maar dus wel dat het in mijn geval niet werkte. Ik weet ook niet meer zeker of je de melding uit kan zetten. In mijn geval ging de handremunit stuk (kabel brak) tijdens de APK werkzaamheden en heb ik er niet mee gereden.
Heb meermaals een gebruikte gemonteerd, weliswaar jaren geleden want werk er niet meer, en zonder problemen ingeleerd.
Het vin nummer is dan niet aan te passen, maar dat hoeft ook niet.
Mijn Espace uit 2010, anniversaire 25; 2.0T. Bijna 300000 op de teller. Onlangs problemen gehad met de aircopomp en de kachel ventilator. De pomp kon makkelijk gerepareerd worden, de ventilator was een serieuze uitdaging. Blijkbaar worden ze niet meer gemaakt en zijn er weinig beschikbaar via sloopbedrijven. Wel in het Oostblok. Gelukkig kon ik nog een nieuwe vinden via eBay in Frankrijk. Dure business. Maar nu werkt alles weer als een zonnetje.
Ik heb nu 207.000 met mijn 2.0T uit 2009. Technisch gaat alles goed, alleen merk ik dat ie bij accelereren met lage toerentallen een vibratie geeft, merkbaar in het stuur en de voortrein, Voor de rest, still going strong!
Ik heb nu ruim 350.000 gereden met mijn 2.0T uit 2010 (ben ooit op nul begonnen) zonder serieuze problemen op wat airco gedonder na. Verder een parkeerrem unit, 2 remklauwen achter, de multiriem pulley en een raammechanisme en vast nog wel iets wat ik vergeten ben. Nog nooit stil komen te staan.
Ik heb een Renault Grand Espace Initiale Paris IV II van 2007. In 2014 gekocht met 102.000 km. De teller staat nu op 325.000 km en ben een tevreden rijder met deze zeer ruime en comfortabele auto (we noemen hem onze limousine).
Als het elektrisch van de auto blijft functioneren, hoop ik er nog een ton mee te rijden. Ik ben begonnen met een nieuwe Renault 4 GTL in 1979, daarna alleen tweede hands: twee maal een station R18 en nu mijn vierde Espace. De 4 GTL was een fijn e auto maar het motorblok zat niet goed in elkaar qua ontwerp en uitvoering. Met de twee R18 tot 200.000 km gereden en de laatste 3 Espace auto's heb ik elk tot bijna 300.000 km gereden.
Guido Heijdra
Wij hebben nu een Laguna lll GT 2.0 16v Turbo 2008 met 245.000 , een een Megane 1 2.0 16v cabrio 2003 met 234.000. Beide met de betrouwbare F4R motor met en zonder turbo.
Global Moderator renaultforum.nl
________________________________ Renault Zoe R135 Zen 01-04-2020
Pack City
Z.E. 50 batterijkoop
Kleur: Blanc Glacier 369
ALFEN Eve single pro-line
3x16 Amp Muurlader
________________________________ De domste vraag is de vraag die niet wordt gesteld.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut