Renault Clio 3 2006: Problemen met vermoedelijk zekeringen kast bij de motor

Radio, elektrische ruiten & stoelverstelling, centrale vergrendeling, verlichting, etc.

Topic author
boardunit
1-hit-wonder
1-hit-wonder
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 dec 2023 12:33
Actief als: particulier

Renault Clio 3 2006: Problemen met vermoedelijk zekeringen kast bij de motor

Bericht door boardunit »

Een paar weken terug wou mijn auto ineens niet meer starten dankzij de startonderbreker. Tegelijkertijd kwam ook de melding op de dashboard dat de airbags uitstonden. Later op de dag ging het probleem ineens over.

Vorige week wou de auto ineens niet meer uit. Ik nog de sleutel uit het contact halen maar de auto bleef stagiair lopen. Ook dit ging vanzelf weer over.

Gisteren starte de auto weer niet. Weer dankzij de startonderbreker en weer de melding dat de airbags uitstonden. Dit maal was de accu ook bijna leeg en gingen de ruitenwissers vanzelf aan.

Na wat onderzoek online leek het er op dat dit aan de zekering bij de motor kon liggen. Na het demonteren bleek al vocht aanwezig te zijn in het bakje waar het kasje in zit. Na de complete verwijdering heb ik het kasje naar een lokale garage gebracht en deze heeft het veder uitelkaar gehaald. Er zat aardig wat water corrosie op de printplaat. De garage heeft zo goed mogelijk alle vocht er uitgeblazen en een soort olie er opgespoten om water veder te verdrijven. Na montage bleek de auto toch nog niet te starten. De melding van de airbags is nu wel weg en ook de ruitenwissers gaan niet vanzelf aan. De startonderbreker geeft nog wel een probleem en ook na het verwijderen van me sleutel blijft er geluid bij de motor vandaan komen dus er blijft ergens contact.

De garage melden ook dat als ik de zekering kast wil vervangen dat deze eerst geprogrammeerd moet worden omdat het deel uitmaakt van de startonderbreker. Klopt dit? Of kan ik het gewoon vervangen. En zou het probleem überhaupt hier vandaan kunnen komen

Ik voeg de foto's bij van het kastje na het schoongemaakt is door de garage.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht