APK perikelen / Stoelverstelling "haakt" niet meer

Radio, elektrische ruiten & stoelverstelling, centrale vergrendeling, verlichting, etc.
Plaats reactie

Topic author
merijn0301
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 30
Lid geworden op: 13 okt 2016 10:59
Actief als: particulier

APK perikelen / Stoelverstelling "haakt" niet meer

Bericht door merijn0301 »

Hoi,

Laatst bij de APK van (onze oude Twingo) waren er een aantal punten :
- constructieve roestschade (later repareren bij een goede (oldtimer-) lasser
- Stuurkogel (later vervangen)
- Wiellager achter (later vervangen)
- Mistlicht achter defect (zelf opgelost)
- Accu-bevestiging weg (niet los, echt weg! maar ook zelf opgelost. Origineel gekocht bij dealer voor een 10tje).

Dit waren de punten.

Vandaag bij de herkeuring waren bovenstaande punten naar tevredenheid opgelost.

Echter, nu bleek ineens de stoel-vergrendeling (bestuurder) niet te werken (terwijl ik ZEKER weet dat deze tijdens de rit ernaar toe toch zeker vergrendeld was. Anders was ik er niet eens heengereden. Waarschijnlijk blijft er een veer/mechanisme hangen in het vuil of zo. Een scheutje WD40 of echte kruipolie kan dit wellicht oplossen.

Ineens bleek er een remverschil achter te zijn (wellicht opgelopen tijdens het vervangen van het lager. Bij de initiële keuring in ieder geval niet.

De rugleuning van de bestuurdersstoel kon niet naar voren (Hendel was weg). Dit klopt, dit is al 10 jaar zo, nog NOOIT iets over gehoord maar wordt opgelost.

Ik meende dat er bij een herkeuring alleen naar de "pijnpunten" werd gekeken van de initële keuring. Weet iemand dit? Maar ik vind het ook raar dat de hendel van de rugleuning al minimaal 10 jaar weg is, er is nooit iets van gezegd, opgemerkt of anderszins. Nu is het ineens een punt (Nee meneer, u mag er geen grip-tang op zetten :? ).

Gr. Merijn

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 1
Berichten: 16032
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: APK perikelen / Stoelverstelling "haakt" niet meer

Bericht door mechanic »

Een apk herkeuring bestaat niet, het is altijd een volledige apk keuring. Dus dat er extra punten naar boven komen is mogelijk dus.

Het twingo zonder remverzchil is er eigenlijk vrijwel niet, zo'n licht autootje met trommelremmen achter, en 30% remvermogen aldaar is vragen om remverschil.
Het enkel loshalen van de trommel zonder aan de verstelling te komen heeft geen invloed op de remmen. Maar wie weet wat er gedaan is...
Screenshot_20231222_131907_Chrome.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht