Accu leeg door lekstroom Renault Scenic 1.5dci 2015

Radio, elektrische ruiten & stoelverstelling, centrale vergrendeling, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
rickvandellen
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 1
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 sep 2011 14:10
Actief als: particulier

Accu leeg door lekstroom Renault Scenic 1.5dci 2015

Bericht door rickvandellen »

Vorige week de auto helemaal "dood" Accu helemaal leeg. Was al een oudere accu. Conclusie accu vervangen. Na het vervangen van de accu werkte alles weer. Voor de zekerheid 's-avonds nog een proefrit gemaakt en alles ging goed. Starten geen enkel probleem. Tijdens de rit ook geen enkel probleem.
De volgende ochtend weer helemaal dood. Conclusie van mijn garage is dus lekstroom. Dynamo hebben ze inmiddels kunnen uitsluiten. Na afkoppelen hiervan wederom de accu helemaal leeg. Bij het doormeten in complete stil/ruststand kunnen ze geen lekstroom meten. Hun vermoeden is dat er op 1 of andere manier spontaan een module aanspringt die de accu geheel leeg trekt.
De garage kan het niet vinden en is een beetje ten einde raad..... Heeft iemand een advies voor ons?

Alvast mijn hartelijke dank.

Rick

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 1
Berichten: 16029
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Accu leeg door lekstroom Renault Scenic 1.5dci 2015

Bericht door mechanic »

Een andere garage zoeken lijkt me.

Een lekstroom moet te meten zijn.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

A110
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 mei 2018 20:02
Actief als: particulier

Re: Accu leeg door lekstroom Renault Scenic 1.5dci 2015

Bericht door A110 »

Ik weet niet waar u vandaan komt. Maar ik/wij zijn daarin gespecialiseerd om lekstromen op te sporen.
Hebben er elke weer wel eentje.

Wij zitten met onze garage in Oud-Beijerland.
Het opsporen van een lekstroom is niet makkelijk. De auto zal ook een paar dagen moeten blijven staan. Wij beginnen altijd met een 12 uurs stroommeting in de nachtelijke uren word dan 12 uur een opname gemaakt. Wij kunnen dan deze in de ochtend terugkijken en zien wat er gebeurt over een periode van 12 uur. Dit doen wij met een scope meting. Op deze manier kunnen wij zien of er plotseling een hoge stroom ontstaat. Daarna zullen wij metingen moeten gaan uitvoeren en die zijn niet makkelijk.
Je kan niet zomaar meer zekeringen eruit halen net zoals vroeger.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Renault Clio Hybrid 140 Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht