Bandenvraag

Plaats reactie

Topic author
Frits Stoc
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 6
Berichten: 8
Lid geworden op: 29 jan 2024 10:08
Actief als: particulier

Bandenvraag

Bericht door Frits Stoc »

Goedemorgen .

Ook ik wil mij voorstellen,zie alleen niet hoe ik een nieuw bericht moet beginnen vandaar dat ik maar mee lift.

Ik ben Frits uit Utrecht en ik mag 21 maart mijn nieuwe Austral in ontvangst nemen, ik heb de laatste 14 jaar in diverse Nissan Qashqai,s gereden,maar toch als een blok gevallen voor de Austral ook vanwege de ruimte, ik heb gekozen voor het top model met alles erop en eraan.

Ik heb gelijk een vraag, ik heb nieuwe winterbanden met velgen aangeschaft bij een bandenboer, moeten deze ook ingeleerd worden als ze gemonteerd worden voor de winter ? Bij de qashqai ging dit namelijk automatisch tijdens het rijden .

Vriendelijke groeten Frits
Renault Austral iconic esprit Alpine E-Tech full hybrid 200 matrix led pack, Harman kardon,head -up display, 4control,akoestische voorruit ,panorama dak, dashcam voor en achter,afneembare trekhaak alarm klasse 3

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



scarface450
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 681
Lid geworden op: 09 apr 2017 12:42
Actief als: particulier

Re: Even voorstellen (algemeen)

Bericht door scarface450 »

As het banden zijn met gewone ventielen is dit niet nodig lijkt me. Weet alleen ff niet of er op jouw auto ook gewone standaard op staan.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Frits Stoc
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 6
Berichten: 8
Lid geworden op: 29 jan 2024 10:08
Actief als: particulier

Re: Even voorstellen (algemeen)

Bericht door Frits Stoc »

Hallo bedank voor de reactie,er zitten tpms sensoren in ook in de winterset, de auto staat op 20 inch velgen de winterbanden zijn ook 20 inch
235/45 R 20
Renault Austral iconic esprit Alpine E-Tech full hybrid 200 matrix led pack, Harman kardon,head -up display, 4control,akoestische voorruit ,panorama dak, dashcam voor en achter,afneembare trekhaak alarm klasse 3

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Frits Stoc
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 6
Berichten: 8
Lid geworden op: 29 jan 2024 10:08
Actief als: particulier

Re: Even voorstellen (algemeen)

Bericht door Frits Stoc »

Goedemorgen
Ik kan mijn bandenspanning niet zien in mijn display van de auto, van alles geprobeerd zelf de garage houder lukt het niet, ik zie wel een afbeelding van het 4 control systeem, heeft iemand een idee ?
Het betreft een Renault Austral iconic esprit Alpine E-Tech full hybrid van maart 2024

Gr Frits
Renault Austral iconic esprit Alpine E-Tech full hybrid 200 matrix led pack, Harman kardon,head -up display, 4control,akoestische voorruit ,panorama dak, dashcam voor en achter,afneembare trekhaak alarm klasse 3

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

IanMoone
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 1
Berichten: 124
Lid geworden op: 22 mei 2022 11:49
Actief als: particulier
Locatie: Noord Holland

Re: Even voorstellen (algemeen)

Bericht door IanMoone »

Maar bij nieuwere auto's word het meestal niet meer per band gemeten maar ABS en ASR sensor

Een direct systeem werkt via een TPMS sensor in het wiel waarmee de bandenspanning nauwkeurig wordt gemeten, ook als de auto stil staat. Een indirect systeem maakt juist geen gebruik van druksensoren, maar werkt via ABS en ASR sensoren die de rotatiesnelheid van een wiel meten.
:idea: Moderator Renault App :!:

In bezit
Renault Clio V 1.0 TCE 100 (B7MT)
Type : Intens
Kleur : Rouge Flammé
Bouwjaar : 2020
In bezit : 12-2021
Brandstof: Benzine

Gehad Dacia Sandero ( heeft vrouw nu)
Gehad Renault Modes

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Marcello
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 287
Lid geworden op: 08 okt 2016 15:08
Actief als: particulier

Re: Bandenvraag

Bericht door Marcello »

Hoeven niet te worden ingeleerd. Wielen eronder, systeem resetten en tijdens het rijden zal de wagen de sensoren oppikken en de bandenspanning gaan weergeven. Gefeliciteerd ik rij nu een jaar in de Austral, een wereld wagen, met veel leuke extra’s.
Renault Austral Iconic Esprit Alpine E-Tech Full Hybrid 200, Full options. 03-2023. Kleur Bleu Iron, Panoramisch glazen dak, Harman Kardon, Draadloze oplader, Elektrisch verwarmbare akoestische voorruit, 4control advanced, Head-up display, Matrix LED lampen, Afneembare Trekhaak.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Frits Stoc
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 6
Berichten: 8
Lid geworden op: 29 jan 2024 10:08
Actief als: particulier

Re: Bandenvraag

Bericht door Frits Stoc »

Dankjewel voor uw reactie, ik heb de wagen nu 4 dagen en ben alles nog aan het ontdekken , ik heb jaren diverse Nissan Qashqai Tekna + gereden maar deze wagen heeft net iets meer en is ruimer.
Gr Frits
Renault Austral iconic esprit Alpine E-Tech full hybrid 200 matrix led pack, Harman kardon,head -up display, 4control,akoestische voorruit ,panorama dak, dashcam voor en achter,afneembare trekhaak alarm klasse 3

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Petermansie
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 2
Berichten: 9
Lid geworden op: 19 nov 2023 08:38
Actief als: particulier

Re: Bandenvraag

Bericht door Petermansie »

Hallo Frits, als het geen OEM is dan zullen deze sensoren m.b.v. de sensoren in de OEM moeten worden “gecloond”
Althans zo is het bij mijn zomerset van Borbet gedaan bij de bandenboer.
Austral Hybrid 200 Iconic Esprit Alpine Iron Blue full options
met voor de zomer Borbet BY Titan polished matt.
Hyundai Tucson N-Line Sky Plug-In Hybrid, darknight pearl full options
https://www.brock.de/felgen/hyundai-tucson-5/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Frits Stoc
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 6
Berichten: 8
Lid geworden op: 29 jan 2024 10:08
Actief als: particulier

Re: Bandenvraag

Bericht door Frits Stoc »

Bedankt voor de reactie,ik denk dat ze OEM zijn want ze komen van een demo Austral af.
Ik wacht nog steeds op antwoord van de dealer wat betreft het aflezen van de bandenspanning op het display van de auto deze kan ik niet vinden.

Gr Frits
Renault Austral iconic esprit Alpine E-Tech full hybrid 200 matrix led pack, Harman kardon,head -up display, 4control,akoestische voorruit ,panorama dak, dashcam voor en achter,afneembare trekhaak alarm klasse 3

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Bert1959
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 1
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 mar 2024 08:55
Actief als: particulier

Re: Bandenvraag

Bericht door Bert1959 »

De bandenspanning per wiel wordt niet meer weergeven.
Je krijg een grote vink dat de spanning in orde is.
Is wel jammer, per wiel was beter, je weet dan meteen welke niet goed is.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Frits Stoc
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 6
Berichten: 8
Lid geworden op: 29 jan 2024 10:08
Actief als: particulier

Re: Bandenvraag

Bericht door Frits Stoc »

Dankjewel voor de reactie dat kreeg ik dus ook te zien 1 wiel met een groen vinkje op het scherm.
Jammer dat het niet meer per wiel is.

Gr Frits
Renault Austral iconic esprit Alpine E-Tech full hybrid 200 matrix led pack, Harman kardon,head -up display, 4control,akoestische voorruit ,panorama dak, dashcam voor en achter,afneembare trekhaak alarm klasse 3

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



scarface450
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 681
Lid geworden op: 09 apr 2017 12:42
Actief als: particulier

Re: Bandenvraag

Bericht door scarface450 »

Niets mis mee, denk ik dan... Als er dan bvb 1 band minder druk heeft wil dit toch zeggen dat er ten minste 1 band een probleem heeft en dan rest er niks anders dan ff te controleren bij een benzinepomp of thuis om te zien om welke band het gaat. Zit er een schroef oid in dan zal de druk nog redelijk zijn maar toch al flink minder dan "normaal". Valt er niet meer mee te rijden dan rest er niks anders dan te vervangen. Al blijft het kunnen aflezen per band wel handiger. 😊
1 x contrôle bandendruk/maand-2maand blijft onontbeerlijk om bvb geen maanden met banden rond te rijden die uiteindelijk meer verbruiken omdat er bvb 0.5 bar minder druk op alle 4 staat.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



evx
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 55
Lid geworden op: 18 jan 2014 09:40
Actief als: particulier

Re: Bandenvraag

Bericht door evx »

Bert1959 schreef: 28 mar 2024 09:34 De bandenspanning per wiel wordt niet meer weergeven.
Je krijg een grote vink dat de spanning in orde is.
Is wel jammer, per wiel was beter, je weet dan meteen welke niet goed is.
Yep, helemaal mee eens
Ik had laatst op mijn (Grand Austral) Espace probleem met een band en je hebt werkelijk geen idee welke band het is
Anders dan een rondje om de auto lopen en goed kijken of een bandenspanningsmeter er op

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Petermansie
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 2
Berichten: 9
Lid geworden op: 19 nov 2023 08:38
Actief als: particulier

Re: Bandenvraag

Bericht door Petermansie »

Tja, anno 2024, bandenspanning niet per wiel weergeven, kan echt niet. Had die sensoren dan maar achterwege gelaten en het met de ABS sensoren geregeld, scheelt weer.
En dan die My Renault App, wat is dat voor iets onzinnigs ?
Hier kan Renault echt een voorbeeld nemen aan bijvoorbeeld Bluelink van Hyundai of Fordpass. Ik rijd de Austral pas vanaf half januari dit jaar, maar ben benieuwd of ik het eind van de leaseperiode zonder grote problemen of ergenissen ga halen.
Austral Hybrid 200 Iconic Esprit Alpine Iron Blue full options
met voor de zomer Borbet BY Titan polished matt.
Hyundai Tucson N-Line Sky Plug-In Hybrid, darknight pearl full options
https://www.brock.de/felgen/hyundai-tucson-5/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in