Ik ben nu iets meer dan een week in het bezit van een renault megane 1.4 uit 1996.
Voor de koop merkte ik op dat de aanjager niet werkte. Nu heeft de verkoper van het autobedrijf deze vervangen/gerepareerd voordat hij hem af zou leveren. Na de aanjager nog maar 5 keer gebruikt te hebben is ie nu al weer stuk.
Vandaag had ik hem nog geen 3 min. aangezet hij is nu al weer stuk. Vlak voordat hij stuk ging merkte ik enkele geluiden op die erop duidden dat hij het er moeilijk mee had. Natuurlijk meteen afgezet en ik dacht dat even afkoelen wel hielp. Nu gaat ie niet meer aan en heb ik een sterk vermoeden dat de aanjager voor de 2e maal de geest heeft gegeven.
Nu wil ik de aanjager zelf vervangen indien deze defect is (wat me overigens sterk lijkt aangezein hij vorige week is geplaatst), maar wil ik wel eerst weten of dit een klusje is die je zelf thuis kunt doen.
- Wat moet ik allemaal loshalen om bij de aanjager te kunnen komen?
- Waar moet ik op letten?
- Wat kost een nieuwe aanjager?
- etc., etc.
Ik hoop dat iemand me met dit probleem kan helpen. De koude winterdagen komen eraan en in een steenkoude auto zitten is niet echt een pretje...

PS. is de aanjager hetzelfde als een kachelmotor? (niemand kan me dit uitleggen