Dit is de aatste posting van de vorige pagina:
Ok; `k ga eerst even zo testen; vervolgens zo nodig naar bevriende auto bedrijf voor uitlezen ..Mijn ervaring(en) Kangoo 2004 met 1.2 - 16V (75pk)/
-
- Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 13
- Laatste bezoek: 13 sep 2024 19:34
- Actief als: particulier
-
- Global Moderator
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 01 mei 2025 16:27
Re: Mijn ervaring(en) Kangoo 2004 met 1.2 - 16V (75pk)/
Graag gedaan.(ook dank aan moderator voor oplossen van mijn typerata!)
Daar zijn wij voor.
Groet, Ron.
Global Moderator renaultforum.nl
Kleur: Blanc Glacier 369
ALFEN Eve single pro-line
3x16 Amp Muurlader
Pack City
Z.E. 50 batterijkoop
Kleur: Blanc Glacier 369
ALFEN Eve single pro-line
3x16 Amp Muurlader
HTML: | |
Hide post links |
-
Ra ra .. vanmiddag 2 rechter wieltjes verwijderd en gezocht naar ABS sensoren; niets. Deze heeft dat blijkbaar niet; waarom dan wel een ABS lampje dat op dashboard brand?
(Voor het zekere: het betreft een 1.6 16v (95 pk KC0S) bj 2004. Ik reageerde bij dit onderwerp re; "Mijn ervaringen ....1.2" wegens de daar genoemde overeenkomende start problemen. Allicht moest ik een nieuwe onderwerp maken(?)
(Voor het zekere: het betreft een 1.6 16v (95 pk KC0S) bj 2004. Ik reageerde bij dit onderwerp re; "Mijn ervaringen ....1.2" wegens de daar genoemde overeenkomende start problemen. Allicht moest ik een nieuwe onderwerp maken(?)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Link: | |
BBcode: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 15
- Laatste bezoek: 01 mei 2025 14:15
Als het er niet op zit gaat dat lampje ook niet branden is mijn ervaring. Heb je een foto gemaakt? Kabel loopt dan eigenlijk via de schokdemper naar het fuseestuk.
Hide post links |
-
Echt bij 2 wielen niet te zien dan zekerlijk ook zo bij de ander 2. Dus
; waarom dan wel een ABS lampje dat op dashboard brand?
Vorige week, bij het zoeken naar mogelijke oorzaken van het niet willen starten, heb ik wel verscheidene stekkers, zekeringen en relais, ook accu losgemaakt, waar nodig gereinigd en ingespoten en m.i. correct teruggezet.
; waarom dan wel een ABS lampje dat op dashboard brand?
Vorige week, bij het zoeken naar mogelijke oorzaken van het niet willen starten, heb ik wel verscheidene stekkers, zekeringen en relais, ook accu losgemaakt, waar nodig gereinigd en ingespoten en m.i. correct teruggezet.
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 5
- Laatste bezoek: 30 apr 2025 11:39
Lampje ABS en handrem, staat de handrem op? Of te weinig remolie in bakje of zitten er slijtage sensors op de remblokken vooraan.
Onder de handremhendel geraakt soms ook nogal veel stof waar die schakelaar zit.
Onder de handremhendel geraakt soms ook nogal veel stof waar die schakelaar zit.
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
Als het er niet op zit, kan zomaar zo zijn, is er wellicht een massa sluiting.
Zijn er factoren welke dit lampje doen laten branden/doven?
Denk aan remmen, richting aangeven, ventilatie etc..
Zijn er factoren welke dit lampje doen laten branden/doven?
Denk aan remmen, richting aangeven, ventilatie etc..
Hide post links |
-
Weer dank voor mee zoeken;
Lampjes:
continu zoals foto hierboven; oorzaak onbekend
handrem: neen; te weinig remolie: neen; slijtage sensors: RV was ok, LV nog niet gecontroleerd.
Handrem schakelaar: waar zit die, binnen of buiten achter?
Start probleem:
vervolgens vervanging BDP sensor, stekker en draden vorige week startte hij prima.
Echter, woensdag mijn vrouw naar ziekenhuis brengen: even op kort parkeertijd parkeer plaats, 5 minuten uitgezet, wilde vervolgens auto verplaatsen en: nee hoor: niet starten!
Nieuw was dat lampje (tussen STOP en SERV) continu blijft branden. (Normaliter knippert deze langzaam als uitgeschakeld, dan bij contact aan continu en na enkele seconden uit.)
(2e sleutel van mijn vrouw precies hetzelfde.)
Stevig balen = zo niet betrouwbaar ...
ANWB gebeld, in gietende regen mij vriendelijk geholpen, zoeken, conclusie `op straat` niet makkelijk vindbaar; mij naar bevriende garage bedrijf gesleept, Kangoo daar gelaten, mij vervolgens ook naar huis gebracht zodat ik met ander auto terug kon naar ziekenhuis.
Balen X *!
Had al afspraak voor APK volgende week; heb afgesproken om deze dan te benutten om nogmaals te zoeken dan te besluiten:
niet duur repareerbaar of `kliko`
Balen X *!
Lampjes:
continu zoals foto hierboven; oorzaak onbekend
handrem: neen; te weinig remolie: neen; slijtage sensors: RV was ok, LV nog niet gecontroleerd.
Handrem schakelaar: waar zit die, binnen of buiten achter?
Start probleem:
vervolgens vervanging BDP sensor, stekker en draden vorige week startte hij prima.
Echter, woensdag mijn vrouw naar ziekenhuis brengen: even op kort parkeertijd parkeer plaats, 5 minuten uitgezet, wilde vervolgens auto verplaatsen en: nee hoor: niet starten!
Nieuw was dat lampje (tussen STOP en SERV) continu blijft branden. (Normaliter knippert deze langzaam als uitgeschakeld, dan bij contact aan continu en na enkele seconden uit.)
(2e sleutel van mijn vrouw precies hetzelfde.)
Stevig balen = zo niet betrouwbaar ...
ANWB gebeld, in gietende regen mij vriendelijk geholpen, zoeken, conclusie `op straat` niet makkelijk vindbaar; mij naar bevriende garage bedrijf gesleept, Kangoo daar gelaten, mij vervolgens ook naar huis gebracht zodat ik met ander auto terug kon naar ziekenhuis.
Balen X *!
Had al afspraak voor APK volgende week; heb afgesproken om deze dan te benutten om nogmaals te zoeken dan te besluiten:
niet duur repareerbaar of `kliko`
Balen X *!
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
Renault noemt de sleutels 'plip', een 20 jaar geleden waren euvels hiermee er ook al en gingen verder prima goede auto's om deze plip problemen naar de sloop.
2x sleutel, programmeren en andere zaken oversteek toen ruim de waarde.
Die plips gingen bij bosjes stuk.
Wat je zou kunnen overwegen, gezien een rode led welke constant brandt een euvel aan de startvergrendeling aangeeft, is dat hele systeem 'uit te laten programmeren'. Wie steelt er nu een dergelijke kangoo kun je ook denken.
Forumlid mr.chip is daar bedreven in, en wellicht nog actief hier. Heeft al meerdere leden geholpen.
2x sleutel, programmeren en andere zaken oversteek toen ruim de waarde.
Die plips gingen bij bosjes stuk.
Wat je zou kunnen overwegen, gezien een rode led welke constant brandt een euvel aan de startvergrendeling aangeeft, is dat hele systeem 'uit te laten programmeren'. Wie steelt er nu een dergelijke kangoo kun je ook denken.
Forumlid mr.chip is daar bedreven in, en wellicht nog actief hier. Heeft al meerdere leden geholpen.
Hide post links |
-
Als startvergrendeling a redelijk lage kosten 'uitprogrameerbaar' kan dan allicht een uitkomst. Om dergelijke oudje toch iets te beschermen kan ik altijd een verstopte schakelaartje ergens zetten.
Dank voor tip, k'ga zoeken.
Dank voor tip, k'ga zoeken.
Hide post links |
-
Word voortgezet: al vast zomaar:
het hulpvaardig meedenken van leden van deze Renault Forum vooral de mon, mechanic, mr.Chip stel ik zeer op prijs; het bespaart ws grote uitgaven bij de merkdealer indien nog niet echt nodig. Ik zou wensen dat ik (bij een ander merk forum) met een hardnekkig airco probleem van ons ander ook oude auto zo fijn en adequaat kan worden geholpen!
het hulpvaardig meedenken van leden van deze Renault Forum vooral de mon, mechanic, mr.Chip stel ik zeer op prijs; het bespaart ws grote uitgaven bij de merkdealer indien nog niet echt nodig. Ik zou wensen dat ik (bij een ander merk forum) met een hardnekkig airco probleem van ons ander ook oude auto zo fijn en adequaat kan worden geholpen!
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
Gaat goedkomen, die mogelijkheden waren 20 jaar geleden niet perse direct voor handen want enkel dealer had dat toen.
Succes, en benieuwd naar de afloop.
Succes, en benieuwd naar de afloop.
Hide post links |
-
Hoop het!
Al vind mijn vrouw het uitzien als een "koekblik" (wij zijn beiden 73 ...) is het een zeer handig boodschappen wagen en verder nog prima, niet eens erg veel gedraaid: 173.000 km. Zou zonde zijn het nu al weg te doen.
Nu even afwachten .... ik zal laten weten.
Al vind mijn vrouw het uitzien als een "koekblik" (wij zijn beiden 73 ...) is het een zeer handig boodschappen wagen en verder nog prima, niet eens erg veel gedraaid: 173.000 km. Zou zonde zijn het nu al weg te doen.
Nu even afwachten .... ik zal laten weten.
Hide post links |
-
Niet startende Kangoo gisteren terug gekregen: probleem opgelost + Uitlaat bevestiging + APK: € 500.
Omdat ik geen bedrading schema`s kon krijgen en wegens onzekerheid of het idd om startblokkering ging werd het gediagnoseerd door een bedrijf in Goes. Na overleg werd het startprobleem opgelost: Wegens geen data uitwisseling tussen motor en UCH met een slechte draad o.i.d. hebben zij een bypass aangelegd. Nu is te hopen dat het goed blijft …. verkopen/wegdoen of nog paar jaar houden is de vraag.
Andere lampjes op dashboard: STOP, SERV, Remmen, ABS branden nog / niet opgelost.
Alle hulp in die verband zal ik prijs stellen.
Omdat ik geen bedrading schema`s kon krijgen en wegens onzekerheid of het idd om startblokkering ging werd het gediagnoseerd door een bedrijf in Goes. Na overleg werd het startprobleem opgelost: Wegens geen data uitwisseling tussen motor en UCH met een slechte draad o.i.d. hebben zij een bypass aangelegd. Nu is te hopen dat het goed blijft …. verkopen/wegdoen of nog paar jaar houden is de vraag.
Andere lampjes op dashboard: STOP, SERV, Remmen, ABS branden nog / niet opgelost.
Alle hulp in die verband zal ik prijs stellen.
Hide post links |
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 6
- Laatste bezoek: 25 feb 2025 12:13
Was dat geen probleem voor de APK keurmeester...al die lampjes die bleven branden?

Inmiddels is dit draadje al niet meer correct, want ik heb sinds 6 maanden een Kangoo 1.6 16V AUTOMAAT uit 2004...en die bevalt mij prima.
En ja, ik ben na 14 jaar Kangoo rijden (zowel type 1A als 1B) wel wat gewend aan de diverse storingen, bij de DCI-82pk had ik nogal eens een slechte EGR klep, ik koop ze natuurlijk altijd 2e hands met al 4x de wereld rond gereden.

Kangoo 1.6 - 16V Automaat bj 2004
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Ex Renault's vanaf 1969 : R4 TL, R16-TS, R11-TL, R6-TL, R30 V6, na diverse Kangoo's DCI-82 pk...nu laatste 2 jaar een Benzine Kangoo type 1B
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Ex Renault's vanaf 1969 : R4 TL, R16-TS, R11-TL, R6-TL, R30 V6, na diverse Kangoo's DCI-82 pk...nu laatste 2 jaar een Benzine Kangoo type 1B
Hide post links |
-
Re: "Was dat geen probleem voor de APK keurmeester...al die lampjes die bleven branden?"
Neen blijkbaar niet. Tot nu gedraagt die zich; al zij het met een kerstboom dashboard ...
Had ondertussen alle zekeringen binnen gecontroleerd maar allen ok.
Via een ander onderwerp zal ik 1 of ander tijd nog er op terug komen: deze Kangoo die niet is uitgerust met ABS maar wel een lampje laat branden ......
Neen blijkbaar niet. Tot nu gedraagt die zich; al zij het met een kerstboom dashboard ...
Had ondertussen alle zekeringen binnen gecontroleerd maar allen ok.
Via een ander onderwerp zal ik 1 of ander tijd nog er op terug komen: deze Kangoo die niet is uitgerust met ABS maar wel een lampje laat branden ......
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 5
- Laatste bezoek: 30 apr 2025 11:39
Abs-ringen zitten achteraan in de trommelremmen. Aantal tanden moet steeds gelijk zijn bij elke trommel, of een remtrommel zonder de ABS ring. Dat ABS blok zit aan het schutbord links onder de isolatie.
Vooraan of achter kan je dat desnoods meten, multimeter op wisselspanning zetten, draaien wiel en geeft ca 0,5 volt.
Dat niet starten heb ik al eens uitgelegd. Bij pinkend rood ledje(immobilizer) rem intrappen-sleutel af en opzetten-bij brandend ledje wachten tot het doofd-sleutel naar I draaien-sleutel naar contact aan(led continu) en starten. Steeds met ingetrapte rem en evtl koppelingspedaal. Deze procedure heb ik pas na 1 1/2 jaar ontdekt en intussen dat dubbelpolig remlichtkontakt vernieuwd gehad met nog maar eens weesgegroetjes.
Vooraan of achter kan je dat desnoods meten, multimeter op wisselspanning zetten, draaien wiel en geeft ca 0,5 volt.
Dat niet starten heb ik al eens uitgelegd. Bij pinkend rood ledje(immobilizer) rem intrappen-sleutel af en opzetten-bij brandend ledje wachten tot het doofd-sleutel naar I draaien-sleutel naar contact aan(led continu) en starten. Steeds met ingetrapte rem en evtl koppelingspedaal. Deze procedure heb ik pas na 1 1/2 jaar ontdekt en intussen dat dubbelpolig remlichtkontakt vernieuwd gehad met nog maar eens weesgegroetjes.
Hide post links |
-
Ja maar, zie hier boven: Bericht door JHM » 28 jun 2024 18:56
deze is m.i. niet uitgerust met ABS; (bij geen van de wielen is er een kabeltje)
Het niet starten was een kabel breuk (Led bleef continu branden.) (door JHM » 31 jul 2024 12:13)
Dus: Andere lampjes op dashboard: STOP, SERV, Remmen, ABS branden nog / niet opgelost
deze is m.i. niet uitgerust met ABS; (bij geen van de wielen is er een kabeltje)
Het niet starten was een kabel breuk (Led bleef continu branden.) (door JHM » 31 jul 2024 12:13)
Dus: Andere lampjes op dashboard: STOP, SERV, Remmen, ABS branden nog / niet opgelost
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-