De Renault Dauphine
-
- Global Moderator
- Posts in topic: 1
- Berichten: 1228
- Lid geworden op: 27 nov 2004 19:24
- Actief als: particulier
- Locatie: Edam
en nog een dauphine
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
laguna grand tour 2.0 16V techline phase1 2005
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 333
- Lid geworden op: 15 okt 2004 20:15
- Actief als: particulier
- Locatie: Witteveen
te koop:
nieuwe binnenschermen voor, links en rechts van een dauphine
nieuwe binnenschermen voor, links en rechts van een dauphine
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- 2-hit-miracle
- Posts in topic: 2
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 25 jan 2012 20:03
- Actief als: particulier
Re: De Renault Dauphine
Beste Dauphine liefhebbers,
Graag had ik wat meer informatie gekregen over het rijcomfort en gevoel van deze wagen voor grotere mensen (bv. 1,90m).
Ook naar technische kenmerken toe, is er bij bepaalde types van de Dauphine een achillespees terug te vinden?
Alvast heel erg bedankt !
Graag had ik wat meer informatie gekregen over het rijcomfort en gevoel van deze wagen voor grotere mensen (bv. 1,90m).
Ook naar technische kenmerken toe, is er bij bepaalde types van de Dauphine een achillespees terug te vinden?
Alvast heel erg bedankt !
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- 2-hit-miracle
- Posts in topic: 2
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 03 dec 2012 10:08
- Actief als: particulier
Re: De Renault Dauphine
Geweldig, die Dauphine-sfeer!
Het was mijn eerste auto, zo'n rode Dauhp Gordini, met een rood-zwart stuur weet ik nog. Mijn zoon heeft nu een Megane CC, en die heeft ook weer zo'n rood-zwart stuur, ik krijg echte flasbacks hierdoor
Voor mij zijn er in de jaren na de Dauph vele merken de revue gepasseerd, ruwweg 35 karren, Duits, Engels, Frans, alles
geprobeerd.
Ik weet nog dat de Dauphine best wel geschikt was voor vrij lange mensen. Ik kon mijn koppie wel kwijt in dat leuke bolletje, terwijl ik 1.92 meter was in die tijd. (nu helaas wat gekrompen)
Leuke jeugdherinneringen...Mijn tweede auto was ook een Dauphine, iets met FK vooraan in het kenteken. Toevallig ook weer een Gordini met een vierbak en Abarth uitlaat. Van de twee auto's heb ik toen 1 gemaakt, aangezien van de eerste de
carrosserie gans verrot was aan de onderzijde. Van de eerste heb ik een cabrio gemaakt als grap.
Let vooral op de chassisbalken voor de achterwielen, in de hoek, die willen nog wel eens verdwijnen voor een groot deel.
Ook de voortrein hing er zo'n beetje los onder...
Maar met het gave exemplaar heb ik onwijs lekker getoerd... wat een geluid, die Abarth!
Daarna nog gesmikkeld van R8-tjes, geel en wit en als klap op de vuurpijl nu ook nog een Renault kunstwerkje
bij de deur, die erg vertroeteld wordt. Ja, die Renaults, dat is eeuwige liefde hier, ha,ha..
Het was mijn eerste auto, zo'n rode Dauhp Gordini, met een rood-zwart stuur weet ik nog. Mijn zoon heeft nu een Megane CC, en die heeft ook weer zo'n rood-zwart stuur, ik krijg echte flasbacks hierdoor
Voor mij zijn er in de jaren na de Dauph vele merken de revue gepasseerd, ruwweg 35 karren, Duits, Engels, Frans, alles
geprobeerd.
Ik weet nog dat de Dauphine best wel geschikt was voor vrij lange mensen. Ik kon mijn koppie wel kwijt in dat leuke bolletje, terwijl ik 1.92 meter was in die tijd. (nu helaas wat gekrompen)
Leuke jeugdherinneringen...Mijn tweede auto was ook een Dauphine, iets met FK vooraan in het kenteken. Toevallig ook weer een Gordini met een vierbak en Abarth uitlaat. Van de twee auto's heb ik toen 1 gemaakt, aangezien van de eerste de
carrosserie gans verrot was aan de onderzijde. Van de eerste heb ik een cabrio gemaakt als grap.
Let vooral op de chassisbalken voor de achterwielen, in de hoek, die willen nog wel eens verdwijnen voor een groot deel.
Ook de voortrein hing er zo'n beetje los onder...
Maar met het gave exemplaar heb ik onwijs lekker getoerd... wat een geluid, die Abarth!
Daarna nog gesmikkeld van R8-tjes, geel en wit en als klap op de vuurpijl nu ook nog een Renault kunstwerkje
bij de deur, die erg vertroeteld wordt. Ja, die Renaults, dat is eeuwige liefde hier, ha,ha..
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- 2-hit-miracle
- Posts in topic: 2
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 25 jan 2012 20:03
- Actief als: particulier
Re: De Renault Dauphine
Ondertussen staat er reeds een in de garage, al wat mee gereden en is leuk autootje. Je zit laag, en hoofdruimte is er inderdaad voldoende. Beenlengte valt mee, enkel wat stram na bijvoorbeeld een rit van meer dan een uur, maar dat kan al eens voorkomen bij een hedendaagse auto ook.
PS: zelf geen ervaring mee, maar de Dauphines met automatische koppeling (Ferlec) mijd je beter.
PS: zelf geen ervaring mee, maar de Dauphines met automatische koppeling (Ferlec) mijd je beter.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- 2-hit-miracle
- Posts in topic: 2
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 03 dec 2012 10:08
- Actief als: particulier
Re: De Renault Dauphine
Ok, dank voor de snelle reactie! Ik ben benieuwd naar de auto... foto's?
Ik vind het altijd erg leuk om plaatjes van deze "geliefde" karretjes te zien.
Veel succes met de auto en hopenlijk komend jaar veel leuke ritten toegewenst!
Ik vind het altijd erg leuk om plaatjes van deze "geliefde" karretjes te zien.
Veel succes met de auto en hopenlijk komend jaar veel leuke ritten toegewenst!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut