Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Dat is de juiste conclusie.
Ik kreeg een e-mail om mijn paswoord te vernieuwen. Toen ik dat deed kreeg ik een aanbod om digital connectivity aan te schaffen. De screenshots lieten de lat-out van de allereerste ZE-app zien. Zou leuk zijn als die weer zou gaan werken, want onze Zoe Q210 uit 2013 mist sinds een aantal jaren een werkende Renault App. Contact met klantenservice leerde dat ze helemaal niks meer met R-link doen, je kunt niets meer naar de SD-kaart uploaden, R-Link is/wordt opgedoekt. Idd met het excuus van uitfaserende GSM diensten, maar het is altijd een gammel systeem geweest. Ze willen er vanaf.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh
Helaas voor jullie dat er voor R-link niets meer beschikbaar is, maar voor mijn Easy-link zou het moeten lukken, want het is de telefoon die veranderd is. en niet de auto...
Al sinds 2014 tevreden Zoe rijder!
Renault Zoe Intens december 2019, Volvo XC60 T8 (2018), Daf 55 (1970) en een Mobylette
Maar ik zag wel iets vergelijkbaars. In een van mijn pogingen om het werkend te krijgen heb ik de Mobilize Smart Charge app uitgelogd, van mijn telefoon verwijderd en weer opnieuw geïnstalleerd. Toen veranderde er iets bij het inloggen.
Voor deze procedure was mijn auto connected, maar deed hij niets meer. Hierna kon ik de auto niet meer verbinden, als ik de Zoe probeer te verbinden krijg ik een foutmelding.
Er is in de afgelopen maanden erg veel veranderd op de achtergrond bij de Renault apps en infrastructuur, wellicht dat je daar nu ook last van hebt?
Het zijn ook idd de servertjes op de achtergrond in Portugal die ze uitzetten en dat heeft ook invloed op de auto. Neemt niet weg dat de Zoë Q210 gewoon doorrijd. De navigatie kan niet meer bijgewerkt worden, dat gaat met de mobiel. Voorverwarmen deden we toch al bij voorkeur met de sleutel.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh
Wat een klucht...
Ik moet wel zeggen dat de klantenservice van Renault Nederland het wel goed oppakken, daar geen kwaad woord over.
Maar ineens blijkt mijn 2019 Zoe niet meer geschikt voor Mobilize gebruik. De servers zijn ergens in september geupdate. Bij het overzetten van de app naar de nieuwe telefoon werd ik dus ineens uit het systeen geknikkerd, maar zonder mij daarvan op de hoogte te stellen, en ook niet echt uit het systeem te knikkeren... Ik zit dus in een doolhof gevangen!
Maar er is nu iemand daar die denkt het te kunnen oplossen, en ze gaan mij nu proberen te ontkoppelen van Mobilize. Dan krijg ik de controle via de My Renault app weer terug.
Nu kan ik best zonder die Mobilize, maar blijf het raar vinden dat door een server update er ineens een serie auto's buiten de boot valt. Dat schijnt met toekomstige toevoegingen in de app te maken hebben. Iets met terugleveren van de auto aan het grid bv. Zoiets werd mij verteld.
Nou ja, we gaan zien hoe lang het duurt voor ik weer terug bij af ben.
Al sinds 2014 tevreden Zoe rijder!
Renault Zoe Intens december 2019, Volvo XC60 T8 (2018), Daf 55 (1970) en een Mobylette
Eens, in de basis doet de klantenservice (de medewerkers) van Renault echt wel z’n best. Ze reageren over het algemeen snel en adequaat en vaak bellen ze ook nog even na.
Maar de KLANTEN service van Renault vind ik echt dramatisch. Geen communicatie (proactief), werkende diensten die ineens niet meer werken zonder aankondiging, onduidelijke of feitelijk onjuiste excuses en verzinsels waarmee diezelfde medewerkers voor het blok gezet worden en die ze jou dan maar moeten vertellen. En waar je vervolgens maanden mee wordt beziggehouden.
Ik heb nu eindelijk het eerlijke verhaal te horen gekregen dat omdat 2G (is al gebeurd) en 3G (over 2 jaar) worden uitgezet in Nederland, Renault nu al heeft besloten de systemen die daarvan gebruik maken uit hun dienstverlening te halen. Want ja het stopt over 2 jaar ofzo vanzelf, dus zetten wij het nu alvast maar uit voor je….???
Het voordeel van de Mobilize app vond ik dat ik met een dynamisch energie abonnement slim (en goedkoop) kon laden. Dat kan met de My Renault app niet dus het kost me ook nog eens geld. Niet dramatisch, maar wel lullig.
En in het geval van mijn Zoe (ook 2019, maar dan het oude model) werkt die app ook niet meer.
Hoop dat ze het voor jou nog/weer aan de praat krijgen!
Ik was ook even bij de dealer, en die staan helaas nog harder met de oren te klapperen. In veel van dit soort gevallen zijn de klanten/gebruikers slimmer dan de werklui en de klantenservice...
Ook de dealer is alleraardigst en duikt er zelf ook nog even in, maar de Zoe kan niet meer mee doen, en dan heb ik dus het vernieuwde type 2019. Met 4g verbinding, en toch niet modern genoeg meer. Triest, maar waar.
En nee, hoe leuk de nieuwe R5 ook is, ik ruil de Zoe er niet voor in. Hij heeft maar 32500km gereden en zou kapitaalvernietiging zijn bij inruil.
Al sinds 2014 tevreden Zoe rijder!
Renault Zoe Intens december 2019, Volvo XC60 T8 (2018), Daf 55 (1970) en een Mobylette
Ik ben niet perse gebonden aan Renault, en het gaat me inderdaad te ver om de auto voor dit in te ruilen. Al is er in mijn achterhoofd al wel een stemmetje dat roept… weg met dat ding.
Maar door dit soort dingen maakt Renault in mijn geval de kans groot dat de volgende auto van een ander merk zal zijn.
En ik ben niet naïef ook daar zal vast iets mee zijn, maar door dit soort suffe dingen ben ik wel klaar met Renaults. Kans voor een ander merk zodra we de Zoe willen vervangen.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Sinds vrijdag 16 augustus 2024 geeft (althans bij mij) de status van het netwerk weer eens niet beschikbaar aan voor NLKPN (druk op het connectivity-auto icoontje bovenin het easylink scherm voor de status).
Blijkbaar geldt dit niet alleen voor...
De kaartversie 2024-06 is nu beschikbaar voor download. 21,6 GB groot.
Historiek:
Kaartversie / kwam beschikbaar in
2024-06 / Dec 2024
2023-12 / Jun 2024
2023-09 / Feb 2024
2023-06 / Nov 2023
2022-12 / Mei 2023
2022-06 / Okt 2022
2021-12 / Mei...