R-Link 2 Talisman 2016 werkt niet

De nieuwe R-Link 2 komt met wat andere specificaties, vandaar een eigen topic
Plaats reactie

Topic author
Denisedv
Net ingestapt
Net ingestapt
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 25 sep 2024 13:55
Actief als: particulier

R-Link 2 Talisman 2016 werkt niet

Bericht door Denisedv »

Hi allen,

Hopelijk kunnen jullie mij helpen want ik weet echt niet meer wat nog te proberen.

Wij hebben afgelopen augustus een Talisman uit 2016 gekocht (geïmporteerd vanuit Duitsland).

De R-link store was vanaf het begin af aan niet aanklikbaar, ik heb toen (zoals aangeraden) een usb in de auto gehad tijdens een ritje, daarna alle updates geïnstalleerd en op de auto gezet. Helaas had dat geen zin. Ook kon (en kan) ik via bluetooth wel bellen maar geen media afspelen.

De radio stoorde constant dus we konden ook geen radio luisteren.

We hebben hem niet bij een renault dealer gekocht maar zijn daar toen wel langs geweest of zij konden zien waarom het niet werkte. Het bleek toen dat er een hele oude versie van de radio opstond en qua r-link/appstore dat er iets aan het netwerk kapot was. "

Daarom kregen we in de R-link store ook de melding "Een service voor gekoppelde producten is niet langer beschikbaar voor abonnement. U komt niet in aanmerking voor connectiviteit met uw voertuig. De Renault dealer gaf aan dat dit een soort beveiliging was van renault, zodat je geen abonnement af kon sluiten voor een auto waarvan het netwerk niet werkt.

Nu is de auto net terug van de garage waar wij hem gekocht hebben. Hij is daar ruim een week geweest. De app-store is nu wel aan te klikken en de radio stoort niet meer.

Maar ik kan nog steeds niks van media via bluetooth luisteren. En als ik de appstore aanklik dan krijg ik de melding "Geen netwerk verbinding, gelieve later te proberen". In de R-link store krijg ik ook nog steeds dezelfde melding.

Weet iemand nog iets wat ik kan proberen? Ik wil eigenlijk niet weer terug naar de garage want dan zijn we de auto weer een hele tijd kwijt en is het maar de vraag of het opgelost wordt. Ik zit 3 uur per dag in de auto en ik vind het zo frustrerend dat ik in een (voor ons) nieuwere/mooiere auto, mijn oortjes in moet doen om wat anders dan radio te kunnen luisteren. Dat er geen Apple Carplay op zat, had ik al verwacht. Maar niet eens media via Bluetooth af kunnen spelen... Super jammer.

Nou alvast bedankt voor degene die de moeite wil nemen om hier op te reageren. Sorry voor het lange verhaal :).

Groetjes Denise

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

rctgb11
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Laatste bezoek: 02 okt 2024 16:45

Re: R-Link 2 Talisman 2016 werkt niet

Bericht door rctgb11 »

Hoi Denise,

ik denk dat ik het probleem herken. Ik heb hetzelfde probleem. Geen connectie meer via de app met de auto. Hiervoor Renault aangeschreven en zij lieten mij weten dat door het verdwijnen het 2g/3g netwerk er geen mogelijkheid meer is om een netwerk te gebruiken en dus ook niet meer op afstand data kunt uitlezen. Hier vaak ik ook van want nu kan ik nooit meer controleren of mijn voertuig wel geladen wordt. En dat is met Zoë al een gedoe omdat zij gevoelig zijn voor onbalans in stroomnetwerk en dus geregeld stopt met laden.
Ik heb Renault gevraagd hier toch echt te zorgen voor een passende oplossing.

mvg Rogé

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Jopie1958
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 01 nov 2024 20:40

Bericht door Jopie1958 »

Niet alleen bij Talusman. Ik heb een Renault Kadjar van juni 2021. Geen netwerk meer. Dus geen verkeersinfo op je navigatie, geen apps meer te gebruiken. Dus het hele multimediasysteem kan uit het raam. En dit voor een auto van 3 jaar oud. Dus mensen koop geen tweedehands auto waar rlink2 in zit. Het werkt niet meer. En Renault geeft alleen als antwoord op mijn vraag hierover een berichtje dat het niet meer werkt. NOOIT MEER RENAULT.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Renier
Global Moderator
Global Moderator
Laatste bezoek: 09 dec 2024 23:28

Bericht door Renier »

Als je Android Auto of Apple CarPlay gebruikt voor bijvoorbeeld navigatie heb je geen enkel probleem. Systeem blijft gewoon werken ook zonder updates en netwerk connectie.
Dat 3G gestopt is kan Renault ook niets aan doen
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Jopie1958
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Laatste bezoek: 01 nov 2024 20:40

Bericht door Jopie1958 »

Ik snap dat Renault er niets aan kan doen dat 3G stopt. Maar ze gaan niet voor een oplossing. Ook aankondigen dat dit verdwijnt is vreemd voor hen. Ik heb geen auto gekocht om met een kabeltje en je telefoon te navigeren. Slechte service van Renault.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Renier
Global Moderator
Global Moderator
Laatste bezoek: 09 dec 2024 23:28

Bericht door Renier »

Wat had je dan verwacht van Renault dat ze hieraan gaan oplossen? Er valt niets op te lossen.
Hing al heel lang in de lucht dat 3G een keer ging stoppen en je had kunnen weten dat R-Link3 op 3G werkt toch?
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

exroosje
lid
lid
Laatste bezoek: 19 nov 2024 16:49

Bericht door exroosje »

Het zou vrij gemakkelijk op te lossen moeten zijn, de communicatie module is los vervangbaar en er bestaat ook een 4G variant hiervan voor modellen vanaf 2020 . Die Kadjar uit 2021 zou dus wel degelijk connectie moeten kunnen maken . En Renault had best een (betaalde) upgrade naar 4G kunnen aanbieden voor oudere modellen, maar daar hebben ze geen zin in omdat niet meer met Tomtom maar met Google samenwerken .

Het is echter meer niet willen dan niet kunnen...

Overigens kun je het systeem ook zonder verkeersinfo gebruiken, Kaarten zijn onlangs nog geupdate en je kunt ook je eigen kaarten erop zetten (met enige moeite) .
Talisman ph2 Grandtour Initiale Paris TCE130 EDC Bleu Cosmos Afbeelding
Alles plus trekhaak

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

This-Game
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Laatste bezoek: 14 nov 2024 12:49

Bericht door This-Game »

Alleen hoe wissel je de nu grijze TT traffic om naar TMC? Ik kon het niet terugvinden in de menu’s. Vroeger in de C5 op de NG4 werkte dat best goed, op de RT6 van de 508 wat minder omdat de berichten beide kanten van de route werden weergegeven en ook wat achter je lag.
Talisman Estate Tce150 Gris Cassiopée Intens

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

exroosje
lid
lid
Laatste bezoek: 19 nov 2024 16:49

Bericht door exroosje »

Als je abbo verlopen is schakelt hij vanzelf terug naar TMC. Heb ik tijdens Corona ook een tijdje gedaan. Alleen werkte TMC voor geen meter
Talisman ph2 Grandtour Initiale Paris TCE130 EDC Bleu Cosmos Afbeelding
Alles plus trekhaak

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community