Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Schakel uw ad-blocker uit om onze website te blijven gebruiken.
Ik heb sinds vandaag een lampje branden op m'n dashboard van m'n megane.
Nu heb ik het vermoeden dat het ruitenwisservloeistofniveau laag is alleen verwart het icoontje me vanwege het "verlichtingsicoontje" dat ermee gepaard gaat. Het is wel één icoon met daarin een soort sproeier en een lampje. Zelf heb ik deze nooit gezien en begrijp ook niet wat verlichting ermee te maken heeft.
Ik heb 'm snel even nagetekend en ik hoop dat iemand hem herkent. Hij is niet te vinden op het internet en een boekje heb ik niet
Maar die heb ik toch helemaal niet ? (het betreft een megane 1.4 uit 1996)
Ik dacht namelijk ook zoiets, maar dat kan haast niet.
Weet je het zeker Willem ?
Ik gooi zometeen maar even wat zeepsop in die ruitenwisservloeistof-tank. Eens kijken of dat helpt
'k Zal ook meteen even een foto maken nu het nog licht buiten is
Geen idee. Ik zal kijken. Ook zal ik meteen kijken of mijn auto wel een mistachterlicht heeft . 'k heb 'm nooit gebruikt i.i.g.
Hier is het lampje trouwens ... --> ingezoomd -->
Het is absoluut een vloeistoflamp, alleen is hij idd dubbel.
Zonder het lampje erin is het een verklikker voor het minimum ruitensproeiervloeistof.
Het andere symbool staat voor grootlicht.
Ik hoop dat je er wat mee kan
Ford Focus Wagon Futura 1.6i 16v 2005 Magnum Grey Daewoo Kalos Class 1.4i 16v 2004 Blauw
Heb dat lampje nog nooit zien branden. Als alle verlichting goed werkt, zou ik deze lamp demonteren.
Even tellerbak eruit halen, en lampje eruit draaien.
Hmm, vreemd dat niemand dit lampje herkent
De verlichting werkt verder naar behoren, waaronder het mistachterlicht. Ook heb ik de ruitenwisservloeistof aangevuld.
Mijn buurman wist ook niet wat het was.....Ik begrijp er niks van .
Ik heb dit lichtje vandaag voor het eerst zien branden
Het lijkt inderdaad een lampje voor het koplampsproeiervloeistofnivo te zijn.
Iets wat deze auto helemaal niet heeft.
Even de teller bak demonteren en het lampje eruit prutsen.
Kijk dan ook gelijk of er geen aanslag of onderbreking te zien is op de banen van de print achterop de tellerbak.
Het kan geen kwaad om zonder dit lampje rond te rijden.
Ik heb in NL nog geen Megane 1 gezien met koplampsproeiers, dat is meer iets voor de scandinavische landen.
Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
Ok, en hoe demonteert men de tellerbak ?
Is dat een moeilijke ingreep? Dingen waar ik op moet letten tijdens het demonteren...etc ...etc
Maar waarom moet ik het lampje eruit halen ? hij maakt toch niks stuk ? Dus demonteren sla ik maar even over. Ik vind dat eerlijk gezegd een beetje zinloos
Ondertussen heb ik een poolse handleiding kunnen scoren. Iemand die pools kan, mag dit vertalen
Wat ik al heb kunnen vertalen is dat het om een tank met vloeistof gaat, meer niet
Toch echt voor de koplampsproeiers ! Wellicht heeft de vorige eigenaar er een ander tellerblok ingezet (uit Polen).
Zal het laten vertalen door een poolse vriend. Je hoort nog.!
In een megane 1 zit geen niveau sensor in je rw sproeier tank! Alleen een pompje.
Je haalt de bovenplaat van het dashbord los, onder de speaker kappen zitten enkele torx schroefjes. Hierna kan je de bovenkap zo loshalen.
De tellerbak zit zelf gewoon vastgeschroeft, als je deze los hebt kan je met een punttang de juiste lamp er zo uitdraaien.
Nou, het lampje komt en gaat sinds vandaag. Wellicht is de oorzaak van het lichtje ook bekend. Ik heb gemerkt dat het lampje van het mistachterlicht lichtelijk aanspringt bij het intrappen van de rem. Dit duidt op kortsluiting, niet?
Die dubbelfunctie is dan wel een dag later ontstaan. Daarvoor was alleen het eerst beschreven icoontje.
Ik neem aan dat met massa, de minpool van de accu bedoeld wordt ?
En wat valt er te checken aan de remschakelaar ? Er is sluiting of het is er niet. Ik snap dus niet wat daaraan te checken valt.
De minpool van de akku is inderdaad een min, maar veel elektrische gebruikers hebben nog apart een massadraad naar de carrossie, zo ook de schakelaar op het rempedaal, de schakelaar kan inwendig een kleine sluiting hebben en geeft dan ook soortgelijke problemen, je zult her en der in de auto wel massa-verbindingen vinden, na verloop van jaren gaan deze door roestvorming een slechtkontakt krijgen en dan zoekt stroom een andere weg om toch ergens een massa te krijgen. Bekend voorbeeld is een auto die voor je staat met de richtingaanwijzer aan waarbij je dan ook de remlichten en stadslichten ziet meeknipperen. Leuk zoekplaatje dus SUC6.
Ik adviseer niks, maar je hebt de meeste kans op die plekken die vaak gebruikt worden(slijtage) en waar veel kans op vocht is.
Het kan zelfs zijn dat je zekeringkast ergens vocht heeft opgelopen en een slecht massakontakt heeft. SUC6
@ Megano, Heb die Poolse vriend gevraagd om een vertaling, het is inderdaad het lampje van het ruitensproeierniveau. Oorzaken kunnen verschillend zijn, lekke vlotter, kabel doorgesleten in kombi met een slechte massa van een ander apparaat dat via dezelfde leiding loopt. SUC6
Hoe dat kan? - Het resevoir helemaal leeg gepompt en het resevoir helemaal weer tot de nok toe gevuld.
Nieuw probleem: ruitenwisservloeistofpomp werkt niet meer . Zal wel vastgevroren zijn. 'k Had er geen antivries in gedaan....
Een klein beetje zout in het resevoir gooien om de boel te ontdooien is misschien niet zo heel handig of wel ?
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Bij het opschakelen van de automaat hoor ik soms (niet altijd) een 'whoop' geluidje links onderaan het daschboard. Dit valt voor zowel bij koude als bij warme motor, verder schakelt hij overigens vlekkeloos en zonder schokken. Het geluid is moeilijk...
Sinds gisteren zijn mijn partner en ik eigenaar van een eerste generatie Twingo (2003). Top auto!
Nou heeft het kleine Twingootje een aantal problemen, waaronder technische problemen. We hebben al een beetje sleutel ervaring, maar...
De achterlichtunit is vastgezet met twee moertjes M6 met geintegreerde sluitring.
Demonteren van de unit gaat makkelijker, nu ik deze moertjes door de volgende sterknoppen vervangen heb:
Ik rijd een Renault Kangoo uit 2000 hier brandt sinds kort het airbag lampje van.
Het brandde in eerste instantie af en toe en later is het constant gaan branden, ik heb de aansluitingen als gesoldeerd onder de stoel.
Na pechhulp in Frankrijk heeft de Franse garage de taal van het dashboard (dus niet het multimediasysteem) op Duits gezet. Hoe wijzig ik dit in Nederlands? Alvast bedankt
Beste mensen, ik heb een Scenic bose gekocht uit 2014 met een digitaal dashboard. Hoe stel ik de kleur van de snelheidsmeter etc. In,? Deze was nl blauw en is nu heel geworden. Vriendelijke groet Robert.
Sinds kort ervaar ik een probleempje. Zodra ik de auto geparkeerd en vergrendeld heb dan blijft het lampje bij de automatische parkeerrem (rood) branden en ook het lampje van de deurvergrendeling (rood).