Het gaat dus om een klein apperaatje wat ca 15% brandstofbesparing zou moeten opleveren.
dvhn artikel
artikel na wat te googlen op arofinn
Het klinkt een beetje als te mooi om waar te zijn, maar nog geen negatieve verhalen gevonden...
Heeft iemand al ervaring?
Aerofinn
Forumregels
- Nieuws hoeft niet over Renault alleen te gaan, alles wat interessant is, kan hier geplaatst worden
- Meningen kunnen ver uiteen lopen over sommige (actuele) onderwerpen, speel svp op de bal en niet op de man
- Slechts een linkje plaatsen is niet echt de bedoeling, copy-paste een stuk van de tekst met de bron-link eronder
- Je kan (stukken van) het bericht onder de tags zetten, dan zijn ze alleen voor ingelogde gebruikers leesbaar.
- Nieuws hoeft niet over Renault alleen te gaan, alles wat interessant is, kan hier geplaatst worden
- Meningen kunnen ver uiteen lopen over sommige (actuele) onderwerpen, speel svp op de bal en niet op de man
- Slechts een linkje plaatsen is niet echt de bedoeling, copy-paste een stuk van de tekst met de bron-link eronder
- Je kan (stukken van) het bericht onder de tags zetten, dan zijn ze alleen voor ingelogde gebruikers leesbaar.
-
Topic author
-
- lid
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 26 feb 2011 19:57
- Actief als: particulier
- Contacteer:
Grappig dat er weer eens iemand dit product nieuw leven probeerd in te blazen,
het is idd een NL-uitvinding, maar dan wel uit de jaren 70 als ik het goed herinner.
Deze meneer werd toen uitgelachen en niet serieus genomen, testen toen der tijd
met de auto van toen der tijd gaven toch echt een serieus verschil, tegenwoordig
zal het allemaal wel meevallen.
"De AeroFinn werkt als volgt:
De AeroFinn zet laminaire luchtstromen om in circulaire luchtstromen. Hierdoor wordt de motor beter gevuld met lucht en wordt er minimaal tussen 60% en 400% meer lucht in de motor gebracht. Meer lucht betekent een betere verbranding. En een betere verbranding betekent minder brandstof, minder uitstoot en meer power."
Nu krijg je een stukje "broodje aap-verhaal" voor geschoteld waar je U tegen zegt, de uitleg:
men nemen een 2000cc motor, hier past dus 2000cc brandstof mengsel in, bij 60% meer lucht hoort ook een extra
percentage brandstof, stel dat dat 1/3 deel is, dan komt er nog eens 20% brandstof extra bij, dus totaal 80 % meer
volume in de cilinders............ ja ja???
Dan zou je dus op een volume uitkomen van 3600cc, en dat in een 2000cc motor..... ik geloof niet dat ik dat hoef
uit te leggen dat dat niet gaat passen
Het enige wat ik mij kan voorstellen is dat je de luchtflow/luchtstroom gaat bevorderen, hierdoor zou je minder
aanzuigkrachtverlies krijgen en dus minder weerstand tijdens het ronddraaien van de motor, gevolg zou dan kunnen
zijn dat je een fractie meer vermogen overhoud en de daarbij behorende minder verbruik.
Maar dat er meer lucht in de motor komt lijkt mij idd te mooi om waar te zijn
het is idd een NL-uitvinding, maar dan wel uit de jaren 70 als ik het goed herinner.
Deze meneer werd toen uitgelachen en niet serieus genomen, testen toen der tijd
met de auto van toen der tijd gaven toch echt een serieus verschil, tegenwoordig
zal het allemaal wel meevallen.
"De AeroFinn werkt als volgt:
De AeroFinn zet laminaire luchtstromen om in circulaire luchtstromen. Hierdoor wordt de motor beter gevuld met lucht en wordt er minimaal tussen 60% en 400% meer lucht in de motor gebracht. Meer lucht betekent een betere verbranding. En een betere verbranding betekent minder brandstof, minder uitstoot en meer power."
Nu krijg je een stukje "broodje aap-verhaal" voor geschoteld waar je U tegen zegt, de uitleg:
men nemen een 2000cc motor, hier past dus 2000cc brandstof mengsel in, bij 60% meer lucht hoort ook een extra
percentage brandstof, stel dat dat 1/3 deel is, dan komt er nog eens 20% brandstof extra bij, dus totaal 80 % meer
volume in de cilinders............ ja ja???
Dan zou je dus op een volume uitkomen van 3600cc, en dat in een 2000cc motor..... ik geloof niet dat ik dat hoef
uit te leggen dat dat niet gaat passen

Het enige wat ik mij kan voorstellen is dat je de luchtflow/luchtstroom gaat bevorderen, hierdoor zou je minder
aanzuigkrachtverlies krijgen en dus minder weerstand tijdens het ronddraaien van de motor, gevolg zou dan kunnen
zijn dat je een fractie meer vermogen overhoud en de daarbij behorende minder verbruik.
Maar dat er meer lucht in de motor komt lijkt mij idd te mooi om waar te zijn

Ford Focus Wagon Futura 1.6i 16v 2005 Magnum Grey
Daewoo Kalos Class 1.4i 16v 2004 Blauw
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 26 feb 2011 19:57
- Contacteer:
Meende gisteren een herhaling te zien van "Mythebusters", daar deden ze ook div. tests om een motor zuiniger
te krijgen, 1 daarvan was een zelfde soort als die "Aerofinn", uitkomst was niet veel soeps
te krijgen, 1 daarvan was een zelfde soort als die "Aerofinn", uitkomst was niet veel soeps

Ford Focus Wagon Futura 1.6i 16v 2005 Magnum Grey
Hide post links |
-
- Donateur
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 12 jul 2025 09:33
- Contacteer:
Ik denk dat met de huidige motoren de luchtinlaat al behoorlijk geoptimaliseerd is.
Waar misschien nog wat te verbeteren zou kunnen zijn, is als de luchtinlaat spiegelglad gepolijst is, zodat de lucht zo'n min mogelijke weerstand heeft.
Lijkt mij niet echt realistisch/haalbaar voor een personen wagen, misschien een Formule-1 wagen wel.
Waar misschien nog wat te verbeteren zou kunnen zijn, is als de luchtinlaat spiegelglad gepolijst is, zodat de lucht zo'n min mogelijke weerstand heeft.
Lijkt mij niet echt realistisch/haalbaar voor een personen wagen, misschien een Formule-1 wagen wel.
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut