gemis van echte mistlampen voorzijde.
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 04 feb 2025 13:23
- Actief als: particulier
gemis van echte mistlampen voorzijde.
Hallo Allemaal,
Lopen jullie tegen het zelfde ongemak aan als ik?
In de Austral heeft Renault er voor gekozen om geen mistlampen onder in de bumper te monteren, maar lijkt het erop dat de koplampen wat dimmen als je hem op de slechtweer stand zet.
Dus je hebt nog steeds op hoogte een felle lichtwolk recht voor je neus waardoor het zicht toch meer beperkt word dan metmet normale mistlampen die vaak net onder mist doorschijnen en dan je dimlicht omschakelen naar stadslicht.
Lopen jullie tegen het zelfde ongemak aan als ik?
In de Austral heeft Renault er voor gekozen om geen mistlampen onder in de bumper te monteren, maar lijkt het erop dat de koplampen wat dimmen als je hem op de slechtweer stand zet.
Dus je hebt nog steeds op hoogte een felle lichtwolk recht voor je neus waardoor het zicht toch meer beperkt word dan metmet normale mistlampen die vaak net onder mist doorschijnen en dan je dimlicht omschakelen naar stadslicht.
Renault Austral Techno Mild Hybrid 130. 14-07-2023. Kleur Bleu Iron dak Noir Étoilé. Pack safety. Pack comfort. Pack around view camera. Elektrisch bedienbare achterklep. Draadloze oplader voor smartphone. Elektrisch verwarmbare akoestische voorruit. Dakrails. Afneembare trekhaak.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 08 feb 2025 21:26
Re: gemis van echte mistlampen voorzijde.
Nog geen last van gehad
Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 03 feb 2025 19:24
Mistlampen voor heb ik wel gebruik ze echt nooit mag ook alleen als je minder zicht hebt dan 50 meter.
Dus ik vind het persoonlijk geen meer waarden
Dus ik vind het persoonlijk geen meer waarden

In bezit Geen renault meer
Renault Clio V 1.0 TCE 100 (B7MT)
Type : Intens
Kleur : Rouge Flammé gehad van 12-2021 tot 8-2-2025
Gehad Dacia Sandero
Gehad Renault Modes
Hide post links |
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 04 feb 2025 13:23
Minder dan 50 meter geld voor de achterzijde.
In mijn ervaring de afgelopen mistige keren hier in het zuiden, zitten de koplompen van de austral hoog dus ook in dikkere mist dus met de lampen aan zie je vooral een dikke verlichte mistlaag wat niet zou zijn als ik mistlampen onder in de bumper zou hebben.https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... gebruiken.
Mistlicht
Het mistlicht aan de voorkant mag u alleen gebruiken als mist, sneeuwval of regen het zicht ernstig belemmeren. Het mistachterlicht mag u alleen gebruiken bij mist of sneeuwval waardoor het zicht minder is dan 50 meter. Bij zware regen mag u het mistachterlicht niet gebruiken. Als de mistlichten branden, hoeven de dimlichten niet aan.
Maar Renault heeft in de Austral gekozen om de koplampen iets te dimmen in een slechtweer modus, wat weinig effect heeft.
Renault Austral Techno Mild Hybrid 130. 14-07-2023. Kleur Bleu Iron dak Noir Étoilé. Pack safety. Pack comfort. Pack around view camera. Elektrisch bedienbare achterklep. Draadloze oplader voor smartphone. Elektrisch verwarmbare akoestische voorruit. Dakrails. Afneembare trekhaak.
Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 02 feb 2025 00:38
Straf....Franse wagens stonden er vroeger om bekend dat ze bijna altijd standaard voor mistlichten hadden.
Nu is het veelal een optie die ik ook moest nemen op mijn Clio V. Zelfs Dacia's hebben meer standaard mistlampen vooraan tegenover de andere en duurdere modellen van ....Renault.
Ik heb wel ooit een Skoda Octavia gereden en die had ( ben 95% zeker ) voor mistlichten die waren geïntegreerd in de koplampen. Geen aparte mistlicht- units dus.
Hoe ze dat dan deden met die hoogte is mij een raadsel
Nu is het veelal een optie die ik ook moest nemen op mijn Clio V. Zelfs Dacia's hebben meer standaard mistlampen vooraan tegenover de andere en duurdere modellen van ....Renault.
Ik heb wel ooit een Skoda Octavia gereden en die had ( ben 95% zeker ) voor mistlichten die waren geïntegreerd in de koplampen. Geen aparte mistlicht- units dus.
Hoe ze dat dan deden met die hoogte is mij een raadsel
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in