Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Schakel uw ad-blocker uit om onze website te blijven gebruiken.
Stel dat je vaststelt dat er iets gebeurt als een time out.. misschien krijg je dat dan via renault wel aangepast in de software van de auto.
Maar daarvoor zou je eerst effe moeten proberen de auto te openen etc.
Werkt het bij jou nooit ? Of soms wel / soms niet ?
@haelewijn:
Het werkt soms wel, soms niet. Soms krijg ik een melding dat er geen contact gelegd kon worden met de auto, maar soms ook niet. En dan blijkt dat soms de programma-aanvraag niet is beland bij de auto.
Dat is dus het lastige: het is soms wel en soms niet. Als het een herhaalbaar probleem zou zijn ("als ik dit doe dan gebeurt er altijd dat") dan was het makkelijker. Maar het leuke van dit forum is dat ik nu weer zijn krijg om het eens goed te gaan testen. Bij de garage krijg ik geen serieus antwoord.
In de komende winterperiode zal ik meer preconditioneren dan in de zomer, dus ook de gelegenheid een en ander eens goed bij te houden. Ik kom er op terug.
Hebben jullie al een oplossing voor hoe de app weer werkend te krijgen? Ik kan sinds denk ik november vorig jaar al geen verbinding meer maken tussen de app en mijn Megane E-Tech. Bij de garage doen ze het iedere keer af als een verstoring op het Renault netwerk, maar dat zou nooit zo lang mogen duren
Bij mij lijkt alles nu redelijk tot goed te functioneren. Wel heb ik tot 4 x toe alles (zowel app als auto) terug gebracht naar de fabrieksinstellingen. Maar net als bij @haelewijn, krijgt ook mijn app nog af en toe de melding dat de auto buiten het dekkingsgebied staat en dat de bewerking (pre-conditioning) niet kan worden voltooid. Maar na 3 x proberen dus wel. Blijft vreemd.
De laatste keer dat ik dat geprobeerd heb kon ik 3 weken niet inloggen in de app, dus daar ben ik nog een beetje huiverig voor. Niet dat nu wel werkt..
Bij mij 14 dagen niet mogelijk via de directe knop "verwarmen" Gaf aan dat hij al bezig was, de hele dag!. Na 14 dagen ineens weer mogelijk.
De mogelijkheid via programma was wel steeds mogelijk maar is zeer omslachtig omdat ik op ongelijke tijden vertrek.
Ik heb met verbazing bovenstaande discussie gelezen en mis de belangrijkste uitkomst: de myrenault app is ruk en een schandaal voor het merk. Met al de nieuwe e-modellen die momenteel uitkomen mogen ze eerst wel eens zorgen dat de app goed werkt. De huidige app werkt bepaald niet verkoop bevorderend.
pepnoord schreef: ↑30 jan 2025 18:15
...
Ik heb met verbazing bovenstaande discussie gelezen en mis de belangrijkste uitkomst: de myrenault app is ruk en een schandaal voor het merk. Met al de nieuwe e-modellen die momenteel uitkomen mogen ze eerst wel eens zorgen dat de app goed werkt. ...
Ik ben het helemaal met je eens. De app is nog niet zolang geleden geüpgrade en in een nieuw jasje gestoken. Helaas heeft dat niet geleid tot een stabielere communicatie tussen app en auto. Het gebeurt mij nog steeds regelmatig dat de app het ingevoerde voorverwarmingsprogramma niet heeft kunnen doorsturen aan de auto (merk ik pas als ik bij de auto aankom) of (wel minder vaak) dat het handmatig starten van de voorverwarming niet bij de auto aankomt. In de meeste gevallen staat de auto dan bij mij voor de deur in een gebied met voldoende dekking (ik kan met mijn telefoon goed bellen en data down- of uploaden over 4G).
De Renault Megane Etech vind ik echt een prima auto, maar softwarematig (bijv. openR link-multimediasysteem) ver onder de maat , met de Renault-app als dieptepunt.
Eerlijk gezegd, dat gebruik ik nooit. Ik geloof dat je het opwarmen in KELEC niet kan programmeren voor een later tijdstip. Enkel "nu direct opwarmen starten".
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Ik bezig nog geen Renault maar er is een Renault 5 52kWh besteld in de iconic uitvoering. Zoals vele wel voor opvallend kiezen ben ik voor zwart gegaan.
Maar nu mijn vraag, ik zit alvast te kijken naar laadpas apps enz.
Ik lees op verschillende plekken op internet dat het mogelijk is om bij de Arkana de airo via de app te bedienen.
Nu heb ik de App helemaal doorzocht, maar vindt deze optie nergens.
Ik overweeg een Talisman Estate uit 2017 te kopen, maar merkte tijdens de proefrit dat ik de telefoon wel gekoppeld krijg om te bellen, maar dat ik muziek niet via bluetooth van telefoon naar boxen krijg. Het lijkt alsof er geen data...
Hallo,
Mijn telefoon, een Samsung A53 is gekoppeld aan R-Link2 maar ik kan alleen bellen. Media afspelen via de telefoon lukt niet. Het maakt niet uit welk type gsm ik gebruik of via welk kanaal ik muziek of een podcast probeer af te spelen, de...
Ik heb een Renault Megane Etech ev waarbij ik de app en al de functionaliteiten van de app kon gebruiken, sinds vandaag 31-07-24 niet meer, de temperatuur van de klimatisering is niet meer instelbaar in de app, de tijd en dagen wel.
Ik heb...
Ik heb sinds een week een Megane etech en zit met een klein probleempje.
De nieuwe app van mijn Renault heb ik gekoppeld met de auto en werkt naar tevredenheid.
Alleen zodra ik de app open zie ik dat de airconditioning knop actief is en rood...