Hoi,
Ik heb 2 weken mijn Renault 5 E en ik heb al 2x stilgestaan waarbij de auto niet meer startte. Dit was steeds na een vrij korte rit.
Tijdens de rit heb ik de verwarming aan en de stoelverwarming, en de auto suggereert zelf om de auto te ontwasemen. Na even geparkeerd te staan, wil ik weer starten, maar hij start dan niet. Het systeem geeft aan dat hij de elektrische systemen aan het controleren is. Daarna komt de melding dat de voertuigaccu op het minimumniveau is en dat het systeem wordt uitgeschakeld. De auto start dan niet meer.
Het blijkt de 12V-accu te zijn die dan leeg is. Helaas wordt daar voortijdig geen waarschuwing voor gegeven, zodat je nog iets kan doen. Het is mij ook niet helemaal duidelijk wat die accu doet. Volgens de beschrijving die ik kan vinden, zitten daar de rijhulpsystemen op, maar in de stad heb ik niet veel rijhulpsystemen aan staan.
De ANWB kan niet anders doen dan de 12V even afkoppelen en weer aankoppelen. Dit mag eigenlijk niet, maar ja, je moet wat als je stil staat. Alle systemen zijn dan meteen flink in de war. Alle lampjes die problemen aangeven staan aan, en de foutmeldingen wisselen elkaar af op het display. Maar de auto start wél weer en je kunt rijden, alleen zijn veel systemen uitgeschakeld.
Vanochtend ben ik naar de garage gegaan. Die vertelden mij dat er een terugroepactie is en dat de auto opnieuw moet worden geprogrammeerd. Niemand weet hoelang dat duurt, maar ik heb een leenauto, dus ik kan me wel redden.
Is deze storing en de terugroepactie bij jullie bekend?
Terugroepactie Renault 5 electric?
-
NelH
Topic author - Net ingestapt

- Actief als: particulier
Terugroepactie Renault 5 electric?
Laatst gewijzigd door Admin op 25 feb 2025 12:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Leesbaar gemaakt door toevoegen van tussenregels
Reden: Leesbaar gemaakt door toevoegen van tussenregels
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
-
Jasper79
- Lid - en hoppa, logo 2

Re: Terugroepactie Renault 5 electric?
Ik heb wel eerder een soortgelijk iets gelezen inderdaad
| Hide post links |
-
CakeyEV
- Lid

Re: Terugroepactie Renault 5 electric?
Hallo NelH, dat klinkt bijzonder veel op de ellende die wij met onze Renault 5 hebben gehad. Ik heb mijn verhaal gedaan in een andere thread hier op h…login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.
| Hide post links |
Dit onderwerp heeft nog 13 niet getoonde antwoorden
Je moet ingelogd zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen bekijken. Inloggen kan met de naam --> gastlezer <-- , wachtwoord --> gast <--.Dit is om het dataverkeer veroorzaakt door robots te beperken,zo proberen we het forum gratis te houden.
Registreer Aanmelden
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
NL Renault Twingo E-Tech electric | Wat krijg je voor minder dan € 20.000?
door Louis Renault » 06 nov 2025 19:18 » in Twingo E-Tech electric -
Reacties: 0
Weergaves: 2476 -
Laatste bericht door Louis Renault
06 nov 2025 19:18
-
-
-
Terugroepactie: Mogelijk koelvloeistoflek 5 E-TECH
door Eric1403 » 29 apr 2025 19:22 » in Renault 5 Z.E. -
Reacties: 11
Weergaves: 2576 -