Renault 5 E-Tech met V2G
-
Topic author - Net ingestapt
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 08 apr 2025 11:02
- Actief als: particulier
Renault 5 E-Tech met V2G
Ref.: renault-5-e-tech-leverdatum-t38259.html
Beste forumleden,
Ik lees al een tijdje aandachtig mee op dit forum. Wij hebben ervoor gekozen om te wachten op de uitvoering met V2G. Nu vroeg ik me af of er al iemand is hier die meer duidelijkheid van zijn\haar dealer heeft gekregen over de vermoedelijke levering van de auto en de functionaliteit van V2G. Is dit al mogelijk vanaf levering of pas later? Wij hebben zelf de auto begin november vorig jaar besteld.
Beste forumleden,
Ik lees al een tijdje aandachtig mee op dit forum. Wij hebben ervoor gekozen om te wachten op de uitvoering met V2G. Nu vroeg ik me af of er al iemand is hier die meer duidelijkheid van zijn\haar dealer heeft gekregen over de vermoedelijke levering van de auto en de functionaliteit van V2G. Is dit al mogelijk vanaf levering of pas later? Wij hebben zelf de auto begin november vorig jaar besteld.
Laatst gewijzigd door Admin op 08 apr 2025 11:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topic afgesplitst ; eigenlijk 2 vragen maar de V2G vraag domineerde, zo blijven we meer onTopic
Reden: Topic afgesplitst ; eigenlijk 2 vragen maar de V2G vraag domineerde, zo blijven we meer onTopic
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 23 apr 2025 19:33
Re: Renault 5 E-Tech met V2G
V2G vereist ook een laadpaal van Renault en een stroom contract van ze, daarom heb ik het laten zitten.
Hide post links |
-
- Laatste bezoek: 15 apr 2025 16:37
Ja voor ons hetzelfde. Je moet een laadpaal + energiecontract bij hun afnemen om V2G werkend te krijgen thuis. Heel gesloten systeem dus, hebben wij ook laten zitten.
Hide post links |
-
- repeating visitor
- Laatste bezoek: 08 apr 2025 13:46
Het is op dit moment niet mogelijk.
Renault gebruikt 'gebrek aan certificering' als argument.
Je krijgt op de huidige leveringen als je besteld hebt toen V2G nog wel mogelijk zou moeten zijn €1000 korting als je de auto zonder deze mogelijkheid accepteert.
Maar inderdaad: wat Jasper79 ook aangeeft: Je hebt een speciale laadpaal nodig.
Die hoeft overigens niet van Renault te zijn. Er zijn er echter nog niet heel veel die V2G ondersteunen, en ze zijn serieus kostbaar.
(Denk orde-grootte €3000-€4000).
Het abonnement bij Renault als leverancier wordt inderdaad verteld door de dealers, maar ik denk dat dat fout gaat in de communicatie.
Er zal echter wel een energieleverancier nodig zijn met dynamische contracten, en de Renault 'Mobilize'-dienst zal hiermee een overeenkomst moeten hebben. M.a.w.: op dit moment ga je er nog niets mee kunnen.
Renault gebruikt 'gebrek aan certificering' als argument.
Je krijgt op de huidige leveringen als je besteld hebt toen V2G nog wel mogelijk zou moeten zijn €1000 korting als je de auto zonder deze mogelijkheid accepteert.
Maar inderdaad: wat Jasper79 ook aangeeft: Je hebt een speciale laadpaal nodig.
Die hoeft overigens niet van Renault te zijn. Er zijn er echter nog niet heel veel die V2G ondersteunen, en ze zijn serieus kostbaar.
(Denk orde-grootte €3000-€4000).
Het abonnement bij Renault als leverancier wordt inderdaad verteld door de dealers, maar ik denk dat dat fout gaat in de communicatie.
Er zal echter wel een energieleverancier nodig zijn met dynamische contracten, en de Renault 'Mobilize'-dienst zal hiermee een overeenkomst moeten hebben. M.a.w.: op dit moment ga je er nog niets mee kunnen.
Hide post links |
-
- 3-posting-rookie
- Laatste bezoek: 30 apr 2025 12:42
Ik heb mijn Renault 5 Iconic begin oktober besteld en wacht nu op de V2G module, omdat deze module ook de V2L ondersteunt. Dat heeft mijn dealer mij zo verteld. Ik wil wel een auto met de optie om apparaten op te laden (V2L) en in eerste instantie gaf de dealer aan dat deze optie los stond van V2G maar dat blijkt helaas dus niet zo. Daarom wacht ik nu al een tijd en hoop ik dat de auto ergens deze zomer (vanaf juli is mij verteld) geleverd gaat worden. Tot die tijd rij ik nog maar even met mijn Citroën ëC4..
Hide post links |
-
- Laatste bezoek: 23 apr 2025 19:33
Mij is verteld dat V2L er wel op zit, mogelijk is het alleen softwarematig nog niet ingeschakeld?
Hide post links |
-
- 4-posting-stubborn
- Laatste bezoek: 30 apr 2025 11:57
Wij hebben een R5 met V2G/V2H besteld in de private lease. We hebben een voorlopige levering gekregen van 3-6-2025 op het moment dat de bestelling werd bevestigd.
Wij zijn nu druk op zoek naar een laadpaal welke geschikt is voor de V2H.
Wij zijn nu druk op zoek naar een laadpaal welke geschikt is voor de V2H.
Hide post links |
-
- repeating visitor
- Laatste bezoek: 08 apr 2025 13:46
V2L is sowieso niet zo heel spannend als je iets wilt aansluiten dat niet al te veel stroom trekt.
Afhankelijk van het gewenste maximale vermogen zijn er verschillende oplossingen die dat gewoon direct vanaf de 12V aansluiting al kunnen; in de meest eenvoudige uitvoering vanaf de 'aanstekerplug'. Bij de wat zwaardere vaak met klemmen voor rechtstreeks gebruik op de 12V accu.
Het belangrijkste verschil is dat je met ingebouwde V2L een 'net' stopcontactje hebt in de auto; het is dus van belang wat je doel van die aansluiting is.
Als je echt zwaarder wilt dan zijn er mogelijkheden direct vanaf de aandrijfaccu's via de laadpoort, maar dan moet zowel de hardware aanwezig zijn als de software het ondersteunen. Ik ben nu nog niet tegen gekomen dat dat het geval is.
Toegevoegd in 57 secondes:
Afhankelijk van het gewenste maximale vermogen zijn er verschillende oplossingen die dat gewoon direct vanaf de 12V aansluiting al kunnen; in de meest eenvoudige uitvoering vanaf de 'aanstekerplug'. Bij de wat zwaardere vaak met klemmen voor rechtstreeks gebruik op de 12V accu.
Het belangrijkste verschil is dat je met ingebouwde V2L een 'net' stopcontactje hebt in de auto; het is dus van belang wat je doel van die aansluiting is.
Als je echt zwaarder wilt dan zijn er mogelijkheden direct vanaf de aandrijfaccu's via de laadpoort, maar dan moet zowel de hardware aanwezig zijn als de software het ondersteunen. Ik ben nu nog niet tegen gekomen dat dat het geval is.
Toegevoegd in 57 secondes:
Ben heel benieuwd op welke je uit komt en wat deze kost.
Hide post links |
-
- Laatste bezoek: 08 apr 2025 21:28
Ze weten zelf niet bij Renault wat er wel of niet in zit. De dealer weet niet of er een V2G module er in zit, bij het hoofdkantoor voor de Benelux krijg ik verschillende berichten, wel of niet. Pas na aandringen kreeg ik deze bevestiging op mail die voor onze markt geldt:
Geachte Meneer Smidt,
Naar aanleiding van ons telefonisch gesprek en zoals gevraagd, stuur ik u deze mail met de bevestiging dat er in uw wagen Renault 5 een V2G-module aanwezig is.
Let op, zoals telefonisch meegedeeld, de V2G-module die in uw Renault 5 is verbouwd, werkt slechts in bepaalde omstandigheden en uitsluitend in Frankrijk. Deze module kan nooit in landen buiten Frankrijk werken.
Hopend u hiermee van dienst geweest te zijn.
Met vriendelijke groeten,
Gregory VAN LANGENDONCK
Customer Support Advisor
Raar verhaal dat het alleen in Frankrijk werkt trouwens. Nog raarder dat de Belgische (mijn R5) er wel één hebben maar de Nederlandse niet.
Conclusie blijft dat het allemaal zeer onduidelijk is. We zouden een bevestiging van de fabriek in Frankrijk moeten krijgen.....
Geachte Meneer Smidt,
Naar aanleiding van ons telefonisch gesprek en zoals gevraagd, stuur ik u deze mail met de bevestiging dat er in uw wagen Renault 5 een V2G-module aanwezig is.
Let op, zoals telefonisch meegedeeld, de V2G-module die in uw Renault 5 is verbouwd, werkt slechts in bepaalde omstandigheden en uitsluitend in Frankrijk. Deze module kan nooit in landen buiten Frankrijk werken.
Hopend u hiermee van dienst geweest te zijn.
Met vriendelijke groeten,
Gregory VAN LANGENDONCK
Customer Support Advisor
Raar verhaal dat het alleen in Frankrijk werkt trouwens. Nog raarder dat de Belgische (mijn R5) er wel één hebben maar de Nederlandse niet.
Conclusie blijft dat het allemaal zeer onduidelijk is. We zouden een bevestiging van de fabriek in Frankrijk moeten krijgen.....
R5 Techno groen 52kWh sinds 13/1/25
Hide post links |
-
- Lid
- Laatste bezoek: 29 apr 2025 08:55
Ik heb V2L en ook een adapter. Dus dat doet het gewoon ook als je V2G hebt afbesteld.
Hide post links |
-
- Laatste bezoek: 08 apr 2025 18:58
Wij hadden onze R5 midden november besteld en waren voornemens te wachten op de levering van de auto incl. V2G module. Inmiddels hebben we de order geannuleerd omdat het V2G verhaal te omvangrijk is om het werkend te krijgen in NL. Ook in Duitsland krijgt men het niet voor elkaar om alle partijen groen licht te laten geven zodat V2G efficiënt en doeltreffend kan werken.
Waarom Frankijkr dan wel..?? Nou, daar heb ze maar 1 netbeheerder en wij in NL hebben er wel 6 of 7. in Duitsland zijn het er nog veel meer, en al deze netbeheerders moeten gaan samenwerken …. Daarnaast dan nog de belastingtechnische hobbels die dan nog genomen moeten worden.
Ik hoop voor de wachtenden dat dit geduld beloond gaat worden… maar ik ben bang dat dit nog wel enkele jaren op zicht laat wachten. De tijd zal het uitwijzen …(dit bericht is 5 jaar na vandaag vast nog wel ergens te vinden op het internet).
Waarom Frankijkr dan wel..?? Nou, daar heb ze maar 1 netbeheerder en wij in NL hebben er wel 6 of 7. in Duitsland zijn het er nog veel meer, en al deze netbeheerders moeten gaan samenwerken …. Daarnaast dan nog de belastingtechnische hobbels die dan nog genomen moeten worden.
Ik hoop voor de wachtenden dat dit geduld beloond gaat worden… maar ik ben bang dat dit nog wel enkele jaren op zicht laat wachten. De tijd zal het uitwijzen …(dit bericht is 5 jaar na vandaag vast nog wel ergens te vinden op het internet).
Hide post links |
-
- 3-posting-rookie
- Posts in topic: 3
- Laatste bezoek: 26 apr 2025 00:08
Na een kritisch mailtje met vragen en verzoek tot verduidelijking, vandaag opnieuw reactie ontvangen van NL manager Renault Mobilize Boris Hassing.
Zeer teleurstellend, weinig zeggende reactie.
In eerste brochures van de R5 is er toen ook aangekondigd dat de V2G, ook als V2H gebruikt zal kunnen worden.
Dit wordt nu nergens meer vermeld.
Dit is juist wel onze wens, naast het hele V2G.
Mijn vrouw werkt vooral sochtends en dus smiddags de auto met de zonnepanelen opladen, om de R5 snachts als thuisbatterij te kunnen gebruiken voor bijvoorbeeld de warmtepomp.
Ook geïnformeerd of de Mobilize Verso powerbox überhaupt voorzien kan worden met een vaste kabel.
Ipv dat je altijd moet pluggen aan de auto én ook in de powerbox.
Dit zal mij erg tegenstaan.
Ook vanuit Renault dealer geen info los te krijgen over nieuws, ontwikkelingen, stand van zaken.
Hieronder de reactie na vragen over prijzen, V2H, laden met zonnepanelen icm de V2G, vaste kabel etc.
- - - - - - - -
Ik zou graag meer inhoudelijk ingaan op jouw vragen maar dit is nu helaas niet mogelijk.
Wat ik wel kan zeggen is dat het onze intentie is om een V2G oplossing te bieden die voor de Nederlandse klant optimale besparingen / verdiensten biedt door op het meest gunstige moment te laden en op “dure momenten” terug te leveren aan het energienetwerk.
Daar werken we achter de schermen nog steeds hard aan, inclusief een uitgebreide testperiode, maar we kunnen nu helaas nog geen prijzen en specificaties melden.
Met vriendelijke groet, with kind regards, cordialement,
Boris HASSING
MANAGER MOBILIZE
Renault Nederland N.V.
Boeingavenue 275, 1119 PD SCHIPHOL-RIJK
www.mobilize.co.nl
mobilize@renault.nl
Zeer teleurstellend, weinig zeggende reactie.
In eerste brochures van de R5 is er toen ook aangekondigd dat de V2G, ook als V2H gebruikt zal kunnen worden.
Dit wordt nu nergens meer vermeld.
Dit is juist wel onze wens, naast het hele V2G.
Mijn vrouw werkt vooral sochtends en dus smiddags de auto met de zonnepanelen opladen, om de R5 snachts als thuisbatterij te kunnen gebruiken voor bijvoorbeeld de warmtepomp.
Ook geïnformeerd of de Mobilize Verso powerbox überhaupt voorzien kan worden met een vaste kabel.
Ipv dat je altijd moet pluggen aan de auto én ook in de powerbox.
Dit zal mij erg tegenstaan.
Ook vanuit Renault dealer geen info los te krijgen over nieuws, ontwikkelingen, stand van zaken.
Hieronder de reactie na vragen over prijzen, V2H, laden met zonnepanelen icm de V2G, vaste kabel etc.
- - - - - - - -
Ik zou graag meer inhoudelijk ingaan op jouw vragen maar dit is nu helaas niet mogelijk.
Wat ik wel kan zeggen is dat het onze intentie is om een V2G oplossing te bieden die voor de Nederlandse klant optimale besparingen / verdiensten biedt door op het meest gunstige moment te laden en op “dure momenten” terug te leveren aan het energienetwerk.
Daar werken we achter de schermen nog steeds hard aan, inclusief een uitgebreide testperiode, maar we kunnen nu helaas nog geen prijzen en specificaties melden.
Met vriendelijke groet, with kind regards, cordialement,
Boris HASSING
MANAGER MOBILIZE
Renault Nederland N.V.
Boeingavenue 275, 1119 PD SCHIPHOL-RIJK
www.mobilize.co.nl
mobilize@renault.nl
Hide post links |
-
- Laatste bezoek: 08 apr 2025 21:28
zoals ik al schreef: Renault weet het zelf ook niet. Ze hebben iets verkocht wat ze niet waar kunnen maken. Tijd voor een class-action?JvD81 schreef: ↑08 apr 2025 20:38 ....
Daar werken we achter de schermen nog steeds hard aan, inclusief een uitgebreide testperiode, maar we kunnen nu helaas nog geen prijzen en specificaties melden....
R5 Techno groen 52kWh sinds 13/1/25
Hide post links |
-
- Laatste bezoek: 15 apr 2025 16:37
Bij ons werd heel duidelijk verteld dat het er niet op zat, hardware matig niet. We moesten hier ook echt akkoord op geven dat dit het geval was. Voor ons geen probleem. Maar als het aan iemand hier verkocht is terwijl het er hardware-matig niet op zit is dat een ander verhaal natuurlijk.
Misschien zelfs een eigen topic-waardig?
Misschien zelfs een eigen topic-waardig?
Hide post links |
-
- Global Moderator
- Laatste bezoek: 30 apr 2025 14:05
Wij hebben net twee topics hierover samen gevoegd, dus het mag allemaal in deze hoor.
Groet, Ron.
Groet, Ron.
Global Moderator renaultforum.nl
Kleur: Blanc Glacier 369
ALFEN Eve single pro-line
3x16 Amp Muurlader
Pack City
Z.E. 50 batterijkoop
Kleur: Blanc Glacier 369
ALFEN Eve single pro-line
3x16 Amp Muurlader
Hide post links |
-
- 3-posting-rookie
De auto's die nu sowieso uit voorraad, of demopool worden verkocht zijn auto's die i.i.g. in Nederland niet V2G gebruikt kunnen worden.
Hoe nieuwe auto's die verkocht en besteld worden vanaf fabriek, zullen allicht ook zonder V2G voor Nederland gebouwd worden.
Óf je zal als koper net als alle anderen V2G-wachtenden geduld moeten hebben totdat deze in Frankrijk, voor ook Nederland met V2G gebouwd zal gaan worden.
Zou vanaf juni/ juli 2025 worden volgens Renault....
Inmiddels duurt dit moment niet zolang meer.....
Vorig jaar richting leegraken van de SEPP subsidie met nog flink aantal anderen denk ik, zelf ook de R5 besteld.
Naderhand voor voldongen feit gesteld dat de bestelde auto, óf zonder V2G zsm geleverd zou worden met 1.000 euro korting, óf er kon gekozen worden voor uitstel van levering naar vanaf zomer 2025. Om de R5 dan wel voor Nederland met V2G specificaties geleverd te krijgen.
Incluis een toegezegde korting op de, om V2G te kunnen gebruiken, de Mobilize Verso powerbox.
Hoe nieuwe auto's die verkocht en besteld worden vanaf fabriek, zullen allicht ook zonder V2G voor Nederland gebouwd worden.
Óf je zal als koper net als alle anderen V2G-wachtenden geduld moeten hebben totdat deze in Frankrijk, voor ook Nederland met V2G gebouwd zal gaan worden.
Zou vanaf juni/ juli 2025 worden volgens Renault....
Inmiddels duurt dit moment niet zolang meer.....
Vorig jaar richting leegraken van de SEPP subsidie met nog flink aantal anderen denk ik, zelf ook de R5 besteld.
Naderhand voor voldongen feit gesteld dat de bestelde auto, óf zonder V2G zsm geleverd zou worden met 1.000 euro korting, óf er kon gekozen worden voor uitstel van levering naar vanaf zomer 2025. Om de R5 dan wel voor Nederland met V2G specificaties geleverd te krijgen.
Incluis een toegezegde korting op de, om V2G te kunnen gebruiken, de Mobilize Verso powerbox.
Hide post links |
-
- Net ingestapt
- Laatste bezoek: 25 apr 2025 20:33
Vandaag zie ik een eerste bericht voorbij komen waarin ‘we drive solar’ via linked in laat weten dat de eerste Renault 5 het testlab verlaten heeft en energie terug levert aan het Utrechtse Stedin-netwerk.
Voor de liefhebbers https://www.linkedin.com/company/wedri ... edView=all
Zou het wachten op mijn begin november bestelde R5 dan toch nog beloond worden
Voor de liefhebbers https://www.linkedin.com/company/wedri ... edView=all
Zou het wachten op mijn begin november bestelde R5 dan toch nog beloond worden
Hide post links |
-
- 3-posting-rookie
Zonder LinkedIn account helaas niet te lezen...
Hide post links |
-
- Lid
- Laatste bezoek: 29 apr 2025 08:55
Dit staat erin:
And there it is: V2G out of the test labs into the real world!
On the streets of Utrecht
With a MyWheels #Renault5 (used every day by MyWheels clients!)
On a We Drive Solar City charger (indeed: LED counterclockwise for V2G
)
Feeding 11 kW back into the Stedin grid (with high energy prices)
And the cat, this time ignoring our breakthrough completely
Next up: bring this to scale with the first 50 MyWheels R5s in Utrecht in the coming weeks.
And then it's time for

And there it is: V2G out of the test labs into the real world!
Next up: bring this to scale with the first 50 MyWheels R5s in Utrecht in the coming weeks.
And then it's time for
Hide post links |
-
- 4-posting-stubborn
- Laatste bezoek: 30 apr 2025 11:57
Wij krijgen nu vanuit de dealer het bericht dat de Renault 5 met V2G/V2H helemaal niet besteld kan worden. Ze hebben hem daarom maar zonder besteld. En dat zonder ons op de hoogte te stellen. (Wij hebben dus ook niets vernomen over een eventuele €1000 korting)
Aangezien wij de V2G/V2H optie wel willen heb ik dit nu aangekaart bij Renault Nederland die er een klacht van hebben aangemaakt.
Zij hier mensen die een bevestiging hebben gekregen dat hun R5 besteld is met V2G/V2H?
Aangezien wij de V2G/V2H optie wel willen heb ik dit nu aangekaart bij Renault Nederland die er een klacht van hebben aangemaakt.
Zij hier mensen die een bevestiging hebben gekregen dat hun R5 besteld is met V2G/V2H?
Hide post links |
-
- 3-posting-rookie
- Laatste bezoek: 30 apr 2025 12:42
Ik heb in oktober besteld met v2g (v2h). Auto komt pas vanaf juli dit jaar. Vreemd dat ze nu hebben aangegeven dat de auto helemaal niet meer besteld kan worden met die optie. Dealer is waarschijnlijk niet goed geïnformeerd..
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-