R5 V2L adapter
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 5
- Laatste bezoek: 15 mei 2025 04:54
- Actief als: particulier
R5 V2L adapter
Hoi,
Vraagje, ik zie op Renault shop een V2L adapter staan voor €98,50
Nu vroeg ik de dealer om deze te bestellen voor mijn nog te leveren R5.
Ze geven aan die te kunnen bestellen maar dat het niet zal werken omdat de auto niet met deze optie geleverd is.
Daarom net Renault Nederland gebeld en daar zeggen ze dat alle momenteel gemaakte R5's (mogelijk de eerste batch niet) worden geleverd met de V2L optie ingebouwd en een achteraf gekochte V2L adapter dus wel werkt. Zelfs V2H zou volgens de medewerker reeds ingebouwd zijn en pas werkend zijn als de juiste papieren en omvormer geregeld is maar de auto kan het dus wel.
Nu mijn vraag aan jullie, is er iemand die een V2L adapter achteraf heeft gekocht of zelfs een andere V2L adapter gebruikt heeft?
Bvd,
Ze geven aan die te kunnen bestellen maar dat het niet zal werken omdat de auto niet met deze optie geleverd is.
Daarom net Renault Nederland gebeld en daar zeggen ze dat alle momenteel gemaakte R5's (mogelijk de eerste batch niet) worden geleverd met de V2L optie ingebouwd en een achteraf gekochte V2L adapter dus wel werkt. Zelfs V2H zou volgens de medewerker reeds ingebouwd zijn en pas werkend zijn als de juiste papieren en omvormer geregeld is maar de auto kan het dus wel.
Nu mijn vraag aan jullie, is er iemand die een V2L adapter achteraf heeft gekocht of zelfs een andere V2L adapter gebruikt heeft?
Bvd,
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 15 mei 2025 12:17
Re: R5 V2L adapter
Ha Jasper!
Apart verhaal weer. Ik denk dat de dealer V2G/H en V2L door elkaar haalt.
Wij hebben de externe adapter gekocht/besteld bij ons R5 (levering was eind januari). De adapter werkt perfect!
Ik gok dat voor jouw R5 dit prima zal werken met de adapter
Apart verhaal weer. Ik denk dat de dealer V2G/H en V2L door elkaar haalt.
Wij hebben de externe adapter gekocht/besteld bij ons R5 (levering was eind januari). De adapter werkt perfect!
Ik gok dat voor jouw R5 dit prima zal werken met de adapter

Hide post links |
-
Topic author - Lid
Door elkaar halen zal niet want hij zegt het geprobeerd te hebben met een andere adapter. Nu kan het natuurlijk zo zijn dat de 1e demo modellen niet de juiste hardware hadden. Of moet je bij de auto nog iets instellen?
Hide post links |
-
- Lid
- Laatste bezoek: 15 mei 2025 12:17
Nee plug-and-play wat dat betreft. Kan zijn @ demo-modellen, maar daar valt jouw nog te leveren R5 toch niet onder?
Dus gewoon aanschaffen als je het wil gebruiken?
Dus gewoon aanschaffen als je het wil gebruiken?
Hide post links |
-
Topic author - Lid
-
- Lid - eerste logo binnen
- Laatste bezoek: 14 mei 2025 08:46
Dat V2H gedeelte zit nog niet in je auto waarschijnlijk.Jasper79 schreef: ↑12 mei 2025 15:03 Hoi,
Bvd,
Hierover 2 weken geleden nog contact gehad met Renault Nederland. De onboard lader die dit mogelijk maakt is nog niet beschikbaar. Hierdoor is de auto ook nog niet te bestellen met deze module aan boord.
Je Dealer zou hiervan op de hoogte gebracht moeten zijn door Renault Nederland. (was in ons geval niet zo waardoor wij dachten de R5 te krijgen met V2G/V2H)
V2L zit standaard op alle R5's die tegenwoordig uitgeleverd worden. Adapter bestellen en klaar is kees.
Hide post links |
-
Topic author - Lid
Kijk dat is het vreemde, ik spreek gisteren Renault Nederland en die zeggen V2G/H lader zit er al wel in.
Hide post links |
-
- Lid - eerste logo binnen
- Laatste bezoek: 14 mei 2025 08:46
Het blijft dus een vreemd verhaal.
Ik ben benieuwd. Onze auto wordt zoals het er nu naar uitziet gemaakt op 2-6-2025 en 2 weken later geleverd.
We gaan dan waarschijnlijk wel zien of hij erin zit of niet.
Ik ben benieuwd. Onze auto wordt zoals het er nu naar uitziet gemaakt op 2-6-2025 en 2 weken later geleverd.
We gaan dan waarschijnlijk wel zien of hij erin zit of niet.
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 14 mei 2025 23:20
Die (V2L) Adapter moet je gewoon kopen en zit er dus niet standaard op.
Het is een accessoire. Je kunt er een 220 apparaat op aansluiten, bv een elektrische bbq.
Ook handig als noodstroomvoorziening wanneer de stroom langdurig uitvalt.
De adapter is wel een stuk goedkoper geworden. Toen we onze R5 bestelden kostte hij nog 200 euro.
Toen van afgezien, maar nu ga ik hem bestellen!
Je moet voor Nederland Type F-stekker hebben.
Het is een accessoire. Je kunt er een 220 apparaat op aansluiten, bv een elektrische bbq.
Ook handig als noodstroomvoorziening wanneer de stroom langdurig uitvalt.
De adapter is wel een stuk goedkoper geworden. Toen we onze R5 bestelden kostte hij nog 200 euro.
Toen van afgezien, maar nu ga ik hem bestellen!
Je moet voor Nederland Type F-stekker hebben.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Hide post links |
-
Topic author - Lid
Ik ga hem nu ook bestellen. Ook nu kost hij €200 als je hem direct met de auto mee besteld wat op zich wel vreemd is.
Mijn dealer staat niet in de lijst dus ga ze maar mailen om er een te bestellen.
Mijn dealer staat niet in de lijst dus ga ze maar mailen om er een te bestellen.
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut