Gekraak linksvoor (video)
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 3
- Laatste bezoek: 01 aug 2025 18:11
- Actief als: particulier
Gekraak linksvoor (video)
Sinds een paar dagen rammelt, klonkt, kraakt het linksvoor. Ik heb een video gemaakt. De auto heen en weer schudden geeft dit geluid linksvoor. Als ik uit de auto stap na een stuk rijden kraakt het ook en tikt / plopt het een soort van na. Allemaal linksvoor. Garage kan niks vinden, wel gescheurd draagarm rubber linksvoor, maar werd niet als reden gezien van het geluid. Deze maakt meer een squeek geluid. Het gerammel lijkt verder weg te zitten? Stabilisatorstang? Die is maanden geleden vervangen door een nieuwe.
Ik vind de Grand Scenic IV geweldig om te zien en qua ruimte, maar ben al het gerammel en gekraak zo zat. Als je het ene vervangt, begint het andere weer.
Wellicht herkennen jullie het geluid?
https://streamable.com/eni858
Ik vind de Grand Scenic IV geweldig om te zien en qua ruimte, maar ben al het gerammel en gekraak zo zat. Als je het ene vervangt, begint het andere weer.
Wellicht herkennen jullie het geluid?
https://streamable.com/eni858
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 01 aug 2025 17:04
Re: Gekraak linksvoor (video)
Lijkt me de veer, stuk of evtl rubber eronder door gesleten. Voelen of anders er met ruitenmiddel er naar toe spuiten, op 1 plek en volgende erna na geen verbetering.
Alles tegelijk lijkt me geen plaatsbepaling.
Alles tegelijk lijkt me geen plaatsbepaling.
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 01 aug 2025 12:13
Deze Grand Scenic is een fijne auto maar ik kan me voorstellen dat dit geluid irritant is. Ik herken dit geluid wel, bij mijn renault was dit aanwezig als het kouder werd en de rubbers minder soepel. In de zomer geen last. Maar dat gaat hier dus niet op. Was het geluid al aanwezig voordat de stabilisatorstang is vervangen? Is de stabilisatorstang vervangen inclusief nieuwe rubbers. Is het geluid er ook als beide voorwielen tegelijk inveren, bv. bij het oprijden van een drempel.
Renaults vroeger: Dauphine, R8 (2x), Caravelle, R16, R15, R25 2.2, Safrane 2.0, Vel Satis 2.0T, Vel Satis 3.5V6 initiale, Captur limited 0.9, Kadjar 1.3 intens
Hide post links |
-
Topic author - Lid
Een maand of twee geleden is de stang vervangen inclusief rubbers. Een week geleden laten uitlijnen. Een paar dagen later kwam het geluid. Daarvoor geen problemen.
Laatst gewijzigd door Pepone op 01 aug 2025 12:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd. Reageert u op het laatste bericht? Dan niet quoten graag.
Reden: Onnodige quote verwijderd. Reageert u op het laatste bericht? Dan niet quoten graag.
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 01 aug 2025 17:04
Ik heb uwe video nog eens beluisterd. Klinkt meer naar een uitlaat, rubbertje uitgesleten of pijp is vervormd door verhoogde berm of zoiets. Dat zou je kunnen voelen met je hand op de koude uitlaat als je wiebelt zoals in de video.
Hide post links |
-
Topic author - Lid
https://streamable.com/xmhgb8
Extra video met geluid na stuk rijden als auto uitgaat en uitstappen. Het enige wat ik zie is dat het geluid tegelijk komt met de stabilisatorstang die beweegt.
Dit geluid hebben we ook tijdens rijden en sturen. Zou de kleine stabilisatorstang links dit kunnen veroorzaken?
Toegevoegd in 21 minuten 8 secondes:
Ik kan de uitlaat achter heen en weer bewegen en dat maakt een piepende geluid.
Extra video met geluid na stuk rijden als auto uitgaat en uitstappen. Het enige wat ik zie is dat het geluid tegelijk komt met de stabilisatorstang die beweegt.
Dit geluid hebben we ook tijdens rijden en sturen. Zou de kleine stabilisatorstang links dit kunnen veroorzaken?
Toegevoegd in 21 minuten 8 secondes:
Ik kan de uitlaat achter heen en weer bewegen en dat maakt een piepende geluid.
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-