Audio Scenic RXE 2001
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 4
- Laatste bezoek: 17 aug 2011 10:18
Audio Scenic RXE 2001
Geachte Forummers,
Ik ben sinds woensdag in het bezit van een mooie Scenic RXE uit 2001. Op wat gebruikssporen na is dit nog een hele nette auto met maar 132000 op de teller.
Nu is het zo dat ik een audioliefhebber ben en dus graag ook in de auto een leuke sound wil hebben tegen een niet al te hoog budget.
Wat ik graag zou willen weten is hetvolgende;
Welke maat speakers kunnen er in de voordeur, de doorsnee en de maximale inbouwdiepte?
Welke maat speakers zitten er in de zijkanten naast de hoedeplank, ovaal of rond en doorsnee?
Waar dien ik rekening mee te houden als ik e.e.a. kan gaa monteren, tips en truuks en aandachtspunten.
Ik hoor graag van jullie.
met vriendelijke groet,
Marcel
Ik ben sinds woensdag in het bezit van een mooie Scenic RXE uit 2001. Op wat gebruikssporen na is dit nog een hele nette auto met maar 132000 op de teller.
Nu is het zo dat ik een audioliefhebber ben en dus graag ook in de auto een leuke sound wil hebben tegen een niet al te hoog budget.
Wat ik graag zou willen weten is hetvolgende;
Welke maat speakers kunnen er in de voordeur, de doorsnee en de maximale inbouwdiepte?
Welke maat speakers zitten er in de zijkanten naast de hoedeplank, ovaal of rond en doorsnee?
Waar dien ik rekening mee te houden als ik e.e.a. kan gaa monteren, tips en truuks en aandachtspunten.
Ik hoor graag van jullie.
met vriendelijke groet,
Marcel
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
- Actief als: particulier
Als je de betreffende roosters even losmaakt kan je de vorm en maat zo opmeten, tegelijk kan je dan zien of de draden er al zitten. Vaak kan je in de zaak waar ze radio's verkopen ook komplete speakersets kopen voor dit model.
Ikzelf heb Pioneer Speakers en tweeters, bevalt goed, Maar zo heeft iedereen wel z'n eigen voorkeur. SUC6
Ikzelf heb Pioneer Speakers en tweeters, bevalt goed, Maar zo heeft iedereen wel z'n eigen voorkeur. SUC6
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 3
- Laatste bezoek: 30 jul 2017 19:22
Maten zijn: 16.5 voor, 10 achter.
En ook ik beveel Pioneer aan.
Goede prijs-kwaliteit verhouding.
Makkelijk te bedienen radio's met een strak ontwerp, niet zo schreeuwerig dus
en goed uit te breiden.
Luidsprekers met een goed geluid.
Duidelijke navigatie apparatuur, volledig te integreren in het audio systeem.
Antonio.
En ook ik beveel Pioneer aan.
Goede prijs-kwaliteit verhouding.
Makkelijk te bedienen radio's met een strak ontwerp, niet zo schreeuwerig dus

Luidsprekers met een goed geluid.
Duidelijke navigatie apparatuur, volledig te integreren in het audio systeem.
Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
-------------------------------------------------------------------------------------
Hide post links |
-
Topic author - Lid
Beste Antonio,
Als ik mij niet vergis heb jij in een Topic eerder (3-7-2005) al eens iemand het advies gegeven dat er in de voordeur 13 cm speakers zitten voor hetzelfde type auto.
Nu krijg ik van jou te horen dat hier 16,5 cm in moet.
Welke maat kan ik nu aanhouden.
Ik ben nog niet bij machte om zelf e.e.a. los te sleutelen om de maten te nemen en heb daarom mijn hoop gevestigd op de forumleden.
Ik hoor het graag.
Groeten,
Marcel
Als ik mij niet vergis heb jij in een Topic eerder (3-7-2005) al eens iemand het advies gegeven dat er in de voordeur 13 cm speakers zitten voor hetzelfde type auto.
Nu krijg ik van jou te horen dat hier 16,5 cm in moet.
Welke maat kan ik nu aanhouden.
Ik ben nog niet bij machte om zelf e.e.a. los te sleutelen om de maten te nemen en heb daarom mijn hoop gevestigd op de forumleden.
Ik hoor het graag.
Groeten,
Marcel
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid

Is alweer een hele tijd geleden.
Je hebt gelijk.
Er passen 13 cm speakers in de portieren.
In de panelen naast de hoedenplank passen ook 13 cm speakers.
Ben er alweer even uit dus sorry.
En sleutelen hoeft niet, je kan de spekerkappen er met een platte schroevendraaier zo uit klikken, achter zijn ze ook eenvoudig te verwijderen, ik meen door ze naar binnen te trekken.
Antonio.
Renault, a way of life!
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 26 feb 2011 19:57
- Contacteer:
is idd relatief snel te wisselen, voor zit een compo-setje, in de deur de midden en bas tonen, op het dashboard
de tweeters, achterin alleen een 2-wegbox.
Zelf heb ik een goedkoop setje van Boschman erin zitten á €60,-, dus het kan voor weinig, maar dan moet je
het wel aan durven, die standaard vervangingsboxen van Pioneer is dan toch minder krachtig en zuiver,
vooral op het hoge tonen gebied blijven ze achter
de tweeters, achterin alleen een 2-wegbox.
Zelf heb ik een goedkoop setje van Boschman erin zitten á €60,-, dus het kan voor weinig, maar dan moet je
het wel aan durven, die standaard vervangingsboxen van Pioneer is dan toch minder krachtig en zuiver,
vooral op het hoge tonen gebied blijven ze achter

Ford Focus Wagon Futura 1.6i 16v 2005 Magnum Grey
Daewoo Kalos Class 1.4i 16v 2004 Blauw
Daewoo Kalos Class 1.4i 16v 2004 Blauw
Hide post links |
-
Topic author - Lid
Hallo forummers,
Voordat ik verder ga wil ik even wat duidelijkheid stellen. Ik ben reeds in het bezit van een 180 Watt 3-weg soundboard uit mijn Fiat Punto die daar dienst deed samen met mijn Kenwood versterker van 100 Watt. Dit gaat straks allemaal weer in de Scenic gebouwd worden.
Wat ik wilde weten waren de maten van de modelgebonden speakers want ik heb nog twee 150 Watt JVC 13 cm woofertjes, 2-weg scheidingsfilters en hoef daar alleen nog twee tweeters bij te kopen en ben dan voor de voorkant klaar.
Voor de achterkant komt natuurlijk het soundboard, maar in de zijkanten zal ik ook 13 cm luidsprekers plaatsen. Ik moet alleen nog aan een extra hoedeplank zien te komen om mijn soundboard op te monteren.
Als dan alles gereed is, heb ik een concertzaal met maarliefst 12 speakers.
Iemand nog tips voor pasklare tweeters voor in het dashboard?? Niet te duur aub.
Ik hoor het wel.
Groetjes,
Marcel
Voordat ik verder ga wil ik even wat duidelijkheid stellen. Ik ben reeds in het bezit van een 180 Watt 3-weg soundboard uit mijn Fiat Punto die daar dienst deed samen met mijn Kenwood versterker van 100 Watt. Dit gaat straks allemaal weer in de Scenic gebouwd worden.
Wat ik wilde weten waren de maten van de modelgebonden speakers want ik heb nog twee 150 Watt JVC 13 cm woofertjes, 2-weg scheidingsfilters en hoef daar alleen nog twee tweeters bij te kopen en ben dan voor de voorkant klaar.
Voor de achterkant komt natuurlijk het soundboard, maar in de zijkanten zal ik ook 13 cm luidsprekers plaatsen. Ik moet alleen nog aan een extra hoedeplank zien te komen om mijn soundboard op te monteren.
Als dan alles gereed is, heb ik een concertzaal met maarliefst 12 speakers.
Iemand nog tips voor pasklare tweeters voor in het dashboard?? Niet te duur aub.
Ik hoor het wel.
Groetjes,
Marcel
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
Voor de tweeters zijn losse pasringen te koop.
Dan kan je alle mogelijke tweeters monteren.
Antonio.
Dan kan je alle mogelijke tweeters monteren.
Antonio.
Renault, a way of life!
Hide post links |
-
Topic author - Lid
Hallo forummers,
Ik heb wat fot's gemaakt van de audio die in de Scenic gemonteerd gaat worden.
E.e.a. is nog niet compleet want ik moet nog 1 setje tweeters voor achter naast de hoedeplank aanschaffen maar voor de rest is het compleet.
Wat nog ontbreekt op de foto's is de eindversterker van Kenwoord die de soundboard aanstuurt.
Ik heb wat fot's gemaakt van de audio die in de Scenic gemonteerd gaat worden.
E.e.a. is nog niet compleet want ik moet nog 1 setje tweeters voor achter naast de hoedeplank aanschaffen maar voor de rest is het compleet.
Wat nog ontbreekt op de foto's is de eindversterker van Kenwoord die de soundboard aanstuurt.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-