Grote problemen met Captur E-tech, O ring en lekkage versnellingsbak.

ASX2023
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Actief als: particulier

Re: Grote problemen met Captur E-tech, O ring en lekkage versnellingsbak.

Bericht door ASX2023 »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

IV1990,
Zit er bij deze auto toevallig een onderhoudshistorie waarin je kunt zien of de O-ring al een keer vervangen is gezien de kmstand zou dit kunnen.
De storing wijst wel richting de O-ring.
In de garage is de beste optie om de temperatuursensor te demonteren, als hier geen olie sporen op zitten mag je ervan uit gaan dat er geen lekkage is. Dit is eenvoudig te controleren op de brug, bodemplaat verwijderen en sensor met 1 schroefje demonteren.
Dus wat ze bij de garage gecontroleerd hebben is wat onduidelijk.
Steeds resetten is natuurlijk geen oplossing!

Toegevoegd in 1 minuut 8 secondes:
IV1990,
Zit er bij deze auto toevallig een onderhoudshistorie waarin je kunt zien of de O-ring al een keer vervangen is gezien de kmstand zou dit kunnen.
De storing wijst wel richting de O-ring.
In de garage is de beste optie om de temperatuursensor te demonteren, als hier geen olie sporen op zitten mag je ervan uit gaan dat er geen lekkage is. Dit is eenvoudig te controleren op de brug, bodemplaat verwijderen en sensor met 1 schroefje demonteren.
Dus wat ze bij de garage gecontroleerd hebben is wat onduidelijk.
Steeds resetten is natuurlijk geen oplossing!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

IV1990
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen

Bericht door IV1990 »

Er is helaas geen fysiek onderhoudsboekje aanwezig. Wel heb ik enkele documenten van de vorige eigenaar, maar hierin staat geen onderhoudshistorie. Het betreft een importauto uit België, volgens Vaartland (verkoper) zou de historie digitaal beschikbaar moeten zijn. Dat kan ik wellicht volgende week bij de Renault-dealer opvragen. Daar kom ik nog op terug.

Of zij de O ring controle via een brug gedaan hebben, dat is mij ook niet duidelijk verder. Ik ga ervan uit dat ze weten hoe dit werkt.

Vanmiddag ben ik langs een andere garage geweest vanwege de melding ‘controleer luchtverontreiniging’. Daar werd een defect remlicht geconstateerd (blijft branden bij wegrijden), wat mogelijk de oorzaak is van deze terugkerende melding. De reparatie hiervan staat volgende week bij de Renault-dealer gepland. Ik ben benieuwd of de melding daarna wegblijft.

De melding ‘elektrische motor storing’ lijkt volgens deze garage een apart probleem. Bij het uitlezen vermoeden zij een defect in de vergrendeling van het hoogvoltage­systeem, waardoor het HV-systeem uitschakelt. Mogelijk sluit dit het O-ringprobleem uit? Hier kunnen ze pas 26 januari naar kijken. Tegen die tijd is het nog wat onzeker allemaal…

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

ASX2023
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2

Bericht door ASX2023 »

Wanneer de temperatuursensor van de elektromotor vochtig wordt door olie krijg je de volgende melding 'oververhitting van de elektromotor' dan is de kans groot dat de o-ring tussen versnellingsbak en elektromotor lekt.
Ik hoop dat je er achter kunt komen of hij het probleem met de o-ring al gehad heeft gezien de 123.000 km en bj. 2021
Zijn benieuwd

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

i2paq
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2

Bericht door i2paq »

@IV1990 , via Renault Nederland, of Renault België zou dat ook op te vragen moeten zijn lijkt mij.
Captur 1.6 E-Tech Plug-in Hybrid 160 Initiale Paris 2021
Mégane 1.5 dCI Hatchback 2012
Mégane coupé cabriolet 2.0-16V Privilège 2004

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bokkoman
Lid
Lid

Bericht door Bokkoman »

Nu heb ik ineens een olielekkage onder de auto.
Ergens ben ik bang dat dit dus weer voor hetzelfde zorgt.

Iemand dit eerder gehad?
Thuis was er niets, ik rijd naar mijn ouders, uurtje gezeten, ik kom bij mijn auto en er ligt een redelijke plas onder de auto. Lijkt mij niet goed.

Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

ASX2023
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2

Bericht door ASX2023 »

Bokkoman,
Even over de auto: bouwjaar/kmstand?
Had je voorheen al zo'n probleem?
Normaal gesproken zie je niet meteen een lek tussen versnellingsbak en elektromotor omdat alles goed is afgedicht met pakkingen.
Er zit geen waarschuwing op het bekende olielek.
Maar als er teveel olie bij de elektromotor komt zal de temperatuursensor welke bedoeld is voor de elektromotor de melding 'oververhitting van de elektromotor' geven.
Helaas is dan de auto niet meer bruikbaar gezien de Renault hybride t.o.v. andere merken afhankelijk is van de elektromotor en NIET zonder deze kan wegrijden.
Dus kan het zomaar een ander lek zijn bv oliefilter/aftapplug?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bokkoman
Lid
Lid

Bericht door Bokkoman »

Bouwjaar is eind 2021.
Km is ongeveer 75000? (Kan het nu even niet inzien, auto staat nog bij ouders).

Ik heb geen idee wat voor lek het is, alleen dat er dus veel olie druppelde uit dat gat op de foto.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Pepone
Global Moderator
Global Moderator

Bericht door Pepone »

Bij een verkeersdrempel iets geraakt?

Heb het ooit zien gebeuren, olie aftapplug lag op straat en een oliespoor.
Global Moderator renaultforum.nl
Kleur: Blanc Glacier 369

ALFEN Eve single pro-line
3x16 Amp Muurlader

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bokkoman
Lid
Lid

Bericht door Bokkoman »

Heb niets geraakt, daarom vond ik het ook zo vreemd dat het plots is gaan lekken.

Vandaag kan ik pas de garage bellen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

ASX2023
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2

Bericht door ASX2023 »

Als ik het goed begrepen heb is de versnellingsbak vervangen, misschien is er toen iets verkeerd gegaan met de montage op de elektromotor (o-ring??) en alsnog gaan lekken!

Toegevoegd in 17 minuten 11 secondes:
Bokkoman,
Ik hoop ondanks alle ellende met de Renault dat je het forum op de hoogte houd van deze ontwikkelingen.
Mag aannemen dat op het vervangen van de versnellingsbak garantie zit!
Succes alvast
Gr John

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bokkoman
Lid
Lid

Bericht door Bokkoman »

Ja precies, daar ben ik dus bang voor! Gelukkig zit ik nog in de garantie periode van die reparatie (1 jaar).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bokkoman
Lid
Lid

Bericht door Bokkoman »

Garage B heeft vast gesteld dat de olie uit de versnellingsbak is gekomen. Er was een schroef vergeten/losgekomen waardoor het eruit is gelopen (van wat ik begreep).
Nu heb ik de garage waar ik normaalgesproken in onderhoud zit, en die de versnellingsbak al eerder heeft vervangen, gebeld en die gaat dus de wagen verslepen naar hun garage en daar kijken en maken.

Beetje jammer weer....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

jefta
Lid
Lid

Bericht door jefta »

Garage B heeft vast gesteld dat de olie uit de versnellingsbak is gekomen. Er was een schroef vergeten/losgekomen waardoor het eruit is gelopen (van wat ik begreep).
Nu heb ik de garage waar ik normaalgesproken in onderhoud zit, en die de versnellingsbak al eerder heeft vervangen, gebeld en die gaat dus de wagen verslepen naar hun garage en daar kijken en maken 1+1 van maken. Vertel de garage wat je weet over de O-ring Dat de versnellingsbak door hun(?) is vervangen en dat zij die de ring ook hebben vervangen.
Als niet, misschien dat ze het nu tegelijkertijd willen doen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bokkoman
Lid
Lid

Bericht door Bokkoman »

De hele versnellingsbak is vorige keer vervangen. Zit dat in 1 met de versnellingsbak? Of zit die O-ring apart?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

ASX2023
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2

Bericht door ASX2023 »

Bokkoman,
Zoals eerder aangegeven op '28 dec 2025 20:10' moet het wel een externe lek zijn zeker omdat je geen melding hebt gehad en nog kunt rijden.
Als het inderdaad om een schroef of dergelijke gaat is dit nog het minste probleem.
Als dat opgelost is en de olie in de versnellingsbak staat weer op pijl is hopelijk het probleem hiermee opgelost.
Laat even weten hoe het e.e.a. afloopt.
Alvast succes.

Toegevoegd in 2 minuten 58 secondes:
De o-ring zit aan de buitenzijde van de versnellingsbak tussen versnellingsbak en elektromotor, als deze lekt zie je dat niet direct onder de auto.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bokkoman
Lid
Lid

Bericht door Bokkoman »

Ik heb geen melding gehad, omdat ik de auto niet gestart heb. De lek was er "ineens". Wellicht dat de garage dit wel heeft gezien.

Garage B zei dat de pakking van de versnellingsbak vervangen moest worden, wat logisch is als het is gaan lekken.
Nu gaat mijn garage het nogmaals zelf controleren en uiteindelijk repareren.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Red Edition
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen

Bericht door Red Edition »

govert61 schreef: 16 mei 2025 15:46 Zojuist een reactie van Renault Nederland ontvangen;
Wij komen niet in aanmerking voor volledige vergoeding van de reparatie omdat onze geïmporteerde Captur
niet bij een Renault-garage is onderhouden maar bij onze plaatselijke Bosch Car Service.
De auto heeft overigens wel altijd de door Renault voorgeschreven beurten gehad.
Ook wist men te vermelden dat als een reparatie volledig vergoed werd, dat de vergoeding van de dealer zelf kwam en dus niet van Renault Nederland.
Deze heeft een standaard protocol, dit betekend dus een 60-40 regeling.
Wij hebben/hadden gedoe met een Citroën DS3 met Puretech motor, bekend van olieverbruik,
deze 8 jaar door de dealer onderhouden, daarna 2 jaar bij een Bosch Car service, nadat deze het bedrijf gestopt is,
weer bij een andere Citroën dealer gegaan, die het olie verbruik probleem in overleg met importeur kosteloos opgelost heeft.
Ondanks dat de auto bij Bosch Car Service in onderhoud is geweest.
Wij beschikken over een sluitende onderhoudshistorie, war noodzakelijk is om garantie te claimen, ook na 10 jaar.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

IV1990
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen

Bericht door IV1990 »

Nog even terugkomend op mijn Captur Hybride (uit 2021 met een km stand van 122.000 km, inmiddels 131.000)…

Ik heb de onderhoud historie geprobeerd te achterhalen via Frankrijk. Het enige wat op de factuur
/werkbon staat is dat hij voor een terugroepactie in 2023 is geweest (en daar ook voor het laatst is geweest, daarna geen historie bekend). Er staat verder niet op vermeld om welke terugroepactie dit ging.

De dealer bij ons zag vorige maand niks aan de keerring.

Inmiddels ben ik de garage weer binnengereden omdat mijn versnellingsbak steeds slechter wordt. Lang in te lage versnelling, brandlucht bij haarspeldbochten en steil omhoog (Alpen), schokkend ook. En inmiddels slipt hij door bij wegrijden vanuit stilstand.

De monteur ziet wel iets verontrustends, maar moet in overleg met Renault wachten op een oordeel.

Wordt weer vervolgd…

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

ASX2023
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2

Bericht door ASX2023 »

IV1990,
Weer bedankt voor deze update.
De terugroepactie van 2023 is waarschijnlijk een herprogrammering geweest voor de aandrijving.
Het doorslippen bij wegrijden is wat vreemd omdat hij vanuit stilstand ALTIJD met de elektromotor wegrijd en ook hier géén koppeling tussen zit!
Wat de brandlucht betreft, zit er voldoende en juiste olie in het motorblok?
Gr John

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

martijnme
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen

Bericht door martijnme »

Weet iemand toevallig of de auto direct ook een software update krijgt met de terugroep actie controle? En zo ja, wat doet de update precies?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

scenicer
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen

Bericht door scenicer »

Ja dat krijgt de auto. Althans, bij mij wel tegelijk met de terugroep actie. Zie mijn post daarover.
Daarin schrijf ik ook dat de dealer heel summier is met informatie geven. Dus onbekend wat voor software updates dit precies waren, geloof een stuk of 3.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

IV1990
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen

Bericht door IV1990 »

Oké bedankt voor de aanvulling! ;)

Over de olie... Die zou met 122.775 km nagecheckt en bijgevuld moeten zijn (bij verkoop).

Over dat slipje (alsof die niet goed aangrijpt) als ik optrek vanuit stilstand. Ja het is wat vreemd idd, maar het is echt al een paar keer gebeurt. Het voelt echt als een koppeling probleem wanneer dit gebeurt. Omdat ik het herken van me vorige auto met een defecte koppeling. Maar het kan want anders zijn natuurlijk.

Er zou ergens wel een link kunnen zijn met de elektomotor, omdat ik met 125.000 km volledig stil kwam te staan tijdens D naar R schakelen (opnieuw het sxhakelsysteem) vanuit stilstand en de melding kreeg: elektrische motorstoring. De ANWB heeft dit toen gereset. Zodat de auto weer kon rijden.

De monteur lijkt een defect in de schakelbak te hebben geconstateerd zei hij. Maar het ligt dus nu bij Renault.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

ASX2023
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2

Bericht door ASX2023 »

Ben erg benieuwd naar de afloop

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

IV1990
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen

Bericht door IV1990 »

Hoi,

terugkomend op de issue: het enige wat ze kunnen vinden is een kleine olie lekkage op de keerring.

Op de versnellingsbak lezen zij vanuit de fabrikant wel allerlei waarschuwingen met meldingen dat er mogelijk garantie/terugroepacties op zitten. Hij kan helaas niet vinden waarom de auto in steile bergen zo schokt. Ze kunnen dat hier op het platteland niet testen (want hij rijdt prima) en ze hebben blijkbaar ook geen systemen die dit kunnen simuleren?

De monteur gaf aan dat de dealer adviseert de auto tijdens bergritten op e-save te Zetten vanwege technische redenen. Ik zet de auto vrijwel altijd in e-save als ik hem opstart, maar mogelijk zou ik het een keer vergeten kunnen zijn. Ik vind het een teleurstellend verhaal. En het is maar afwachten wanneer de volgende rit naar het buitenland is, waarbij ik met de auto weer in de bergen rij.

Voor de keerring moet ik naar de dealer (waarschijnlijk pas over 2 maanden plek). Het ligt wat garantie gevoelig, dus zijn tip was om deze reparatie/schoonmaak niet door hem zelf te laten doen, ook vanwege toekomstige garanties.

.. in december heeft de dealer naar de keerring gekeken en vond toen niks. En nu ineens schijnt er dus toch een lekkage te zijn. Het is gelukkig nog wel minimaal.

Met betrekking tot de elektrische motorstoring van 2 maanden geleden, daar kwam hij ook niet verder mee. Omdat de melding door de ANWB eruit was gehaald. En aan de hand van mijn foto’s kon hij niet dieper zoeken.

Een monteur voor hem zei dat de foutcode PEB interlock (die uit te lezen was via de ANWB tijdens de elektromotor storing) aangeeft dat de vergrendeling niet correct is, en daardoor het HV-systeem uitschakelt. De schakel-/vergrendeling lijkt ergens niet goed te zitten.

Maar goed, als niemand verder iets kan vinden… dan weet ik het ook niet meer. Het is ook niet meer voorgekomen.

Tot zo ver weer de update. :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

ASX2023
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2

Bericht door ASX2023 »

Toch nog even voor de duidelijkheid, de conditie van de o-ring tussen versnellingsbak en elektromotor kan alleen gecontroleerd worden als de elektromotor etc gedemonteerd is wat een tijdrovend werkje is.
Of er daadwerkelijk een lek is kan het eenvoudigst gecontroleerd worden door de temperatuursensor te demonteren.
Dus hoe de 'dealer' naar de keerring heeft gekeken is een raadsel!
De bedoeling van de E-SAVE is om de accu voor ong 90% gevuld te houden welke gebruikt kan worden voor stukken die je op EV wilt rijden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

IV1990
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen

Bericht door IV1990 »

Update:

Ik heb de dealer gesproken die de keerring rond 10 december gecontroleerd heeft en blijkbaar was ik niet de eerste klant die na controle een lekkage heeft gekregen. Ze hebben een aantal weken geleden een herprocedure aangevraagd, maar reactie laat nogal op zich wachten.

Wordt opnieuw vervolgd.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

ASX2023
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2

Bericht door ASX2023 »

Toch nog even in het kort, als het een serieus lek is via de O-ring en er teveel versnellingsbak olie in de elektromotor komt is het einde verhaal en rijd de Renault NIET meer.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

IV1990
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen

Bericht door IV1990 »

Dit is de foto van de lekkage. De auto rijdt nog.

Toegevoegd in 5 minuten 41 secondes:
Ik drukte perongeluk al op verzenden. Maandag kan ik bij ze langskomen om door hun foto’s te laten maken. Maar ze kunnen me helaas niet helpen zolang ze geen reactie krijgen op hun aanvraag. Wel balen als de kans hierdoor groter wordt dat de auto kapot gaat.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

ASX2023
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2

Bericht door ASX2023 »

Zal later reageren, ben nu even onderweg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

ASX2023
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2

Bericht door ASX2023 »

IV1990,
Op het eerste gezicht lijkt het een lek van een pakking od misschien aftapplug versnellingsbak, en niet het lek van de o-ring omdat deze niet aan de buitenkant te zien is!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

ASX2023
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2

Bericht door ASX2023 »

IV1990
Was de bodemplaat al verwijderd gezien de foto?
Ben benieuwd of er vandaag iets uit gaat komen.
Succes alvast.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

IV1990
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen

Bericht door IV1990 »

Ik ben langs geweest bij de dealer vanmorgen. Ze hebben ernaar gekeken, maar vonden de olie (die je op de foto ziet) onvoldoende om er foto’s van te maken en hem zodanig te behandelen als lekkage. Ze vermoeden dat het oude olie is, gezien er nog genoeg olie in zit. Ik mag over twee maanden terugkomen om te kijken hoe het oliepijl is. Als die te snel gegaan is, dan zullen daarop handelen.

Ik had nog gevraagd of de keerring ooit vervangen/gerepareerd is geweest, maar dat is niet zo. De keerring heeft al die tijd goed gefunctioneerd dus.

De bodemplaat was er waarschijnlijk afgehaald vanwege de pollenklep die in het kachelhuis ontbrak. Ik ben zelf niet zo technisch, dus dat vermoed ik.

Ik weet niet zo goed wat ik van dit allemaal moet denken. Maar ik heb vanaf het moment dat ik de auto gekocht heb, alleen maar rare meldingen en problemen gehad (sinds november 2025), en niemand die de auto goed kan uitlezen of iets kan vinden, maar ook meldingen die komen en plots weer verdwijnen: zoals de ‘controleer luchtverontreiniging’; het zou goed kunnen dat het allemaal te maken heeft gehad met een kapot remlicht en een missende pollenklep, dat zal de komende tijd nu moeten uitwijzen.

Ik weet niet of jou dit allemaal iets zegt of wat jij hiervan vindt?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

ASX2023
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2

Bericht door ASX2023 »

IV1990,
Mijn idee zou zijn nu de bodemplaat toch verwijderd is om de onderkant van de versnellingsbak te ontvetten, dus het gedeelte wat op de foto te zien is.
Als dit na een paar weken nog droog is zijn er op dat gebied weinig problemen.
Zelf denk ik dat dit lek niets te maken heeft met het o-ring probleem, zeker als je de foutmelding 'DTC 0A9098' niet hebt gehad.
Al de foutmeldingen die je hebt gehad is wat verwarrend.
Gr John

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

ASX2023
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2

Bericht door ASX2023 »

Zojuist bij starten melding 'STOP' KANS OP MOTORSCHADE
Opnieuw gestart en melding was weg ???

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

IV1990
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen

Bericht door IV1990 »

Ik ben opnieuw naar de garage geweest om de melding controle luchtverontreiniging uit te laten lezen (deze is helaas is weer teruggekomen). Dit werd eerst met een universeel apparaat gedaan die problemen ontdekte in de hoogvoltage, het software, start en airco systeem (dit laatste zou oververhit zijn geraakt). En toen ze het apparatuur van Renault eraan hingen voor een diepe analyse was de storing niet terug te vinden.

Daarnaast is de Software is al geupdate. De monteur geeft aan dat hij daar dus ook niks mee kan.

Vaag verhaal. Monteur vond dit ook raar. Hij gaat hier nog verder over brainstormen en met autotrust bespreken wat we hier nu mee moeten doen. Als laatste gaf hij me de tip als de melding weer verschijnt de auto niet uit te zetten en meteen langs te rijden. Dan bestaat de kans dat hij een betere diagnose kan maken. Kans is klein dat dit me gaat lukken. Maar goed, even afwachten.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Pepone
Global Moderator
Global Moderator

Bericht door Pepone »

In ieder geval een monteur die meedenkt.
Global Moderator renaultforum.nl
Kleur: Blanc Glacier 369

ALFEN Eve single pro-line
3x16 Amp Muurlader

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen