Waterpomp

Forumregels
géén Scenic / Megane Scenic !!
Die vind je onder Scenic
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
Techline
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 3
Berichten: 23
Lid geworden op: 25 okt 2009
Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00

Waterpomp

Bericht door Techline »

Hallo allemaal,

We hebben nog steeds verwarmingsproblemen :cry: met de megane coach uit 1996.
Het is een 8 klepper 1.6 liter.

De verwarming word niet warm, ik heb het koelsysteem schoon gemaakt (soda water en daarna langdurig spoelen met de tuinslang erop) maar nog steeds werkt het niet.
En vooral nu met de kou is het wel zo handig dat het werkt i.v.m. het ijsvrij maken van de voorruit. :(

Zou het kunnen zijn dat de waterpomp het heeft begeven :?: , en zoja hoe controleer ik de werking ervan. :!:

Groeten,

Gerrit

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 4
Berichten: 6856
Lid geworden op: 04 okt 2009
Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
Actief als: particulier
Locatie: Heemstede

Bericht door WillemS »

Je zegt dat je met soda hebt gespoeld. Heb je ook de kachelradioteur apart doorgespoeld(m.a.w. de 2 slangen los van de kachelradiateur en daar de tuinslang in)? Loopt dat niet goed door dan is je kachelradiateur verstopt. SUC6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Techline
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 3
Berichten: 23
Lid geworden op: 25 okt 2009
Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00

Bericht door Techline »

Ja, ik heb de slangen losgehaald en apart doorgespoeld en ik heb niets gemerkt van een verstopping of zware vervuiling, de kleppen werken ook goed want als ik de stand naar koud draai dan word het nog kouder.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 4
Berichten: 6856
Lid geworden op: 04 okt 2009
Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
Actief als: particulier
Locatie: Heemstede

Bericht door WillemS »

Als ik je verhaal nog eens doorlees lijkt het erop dat de motor niet op bedrijfstemperatuur komt. Dit zou kunnen doordat de thermostaat open blijft staan(dus defekt). Als je een flink stuk gereden hebt is de radiateur aan de onderkant dan warm of koud? Voel ook eens aan de twee dikke slangen die naar en van de radiateur lopen zijn die goed warm? Blijft de radiateur koud en zijn de slangen lauw ipv heet dan is je thermostat defekt. SUC6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Techline
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 3
Berichten: 23
Lid geworden op: 25 okt 2009
Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00

Bericht door Techline »

De thermostaat is al vernieuwd en de slangen worden wel warm, ook de slangen naar de kachelradiator.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 4
Berichten: 6856
Lid geworden op: 04 okt 2009
Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
Actief als: particulier
Locatie: Heemstede

Bericht door WillemS »

Beide kachelslangen ongeveer even warm? Is het systeem echt goed ontlucht ? Moet gebeuren bij plm. 2500 tpm en ontluchtingsventielen gebruiken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

rrapptorr
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 1
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 dec 2009
Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
Actief als: particulier
Locatie: nijmegen

Bericht door rrapptorr »

ik heb het zelfde probleem bij de zelde type auto als hierboven omschreven, nadat ik de thermostaat vervangen had werd de kachel maar niet echt warm
ik heb maar een ontluchtings schroef (op de slang) gevonden zijn er meer ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 4
Berichten: 6856
Lid geworden op: 04 okt 2009
Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
Actief als: particulier
Locatie: Heemstede

Bericht door WillemS »

Afhankelijk van het motortype zijn er 2 ontluchtings-procedure's. Vul het expansievat helemaal, draai de ontluchtingsnippels open totdat er zonder luchtbellen koelvloeistof uitstroomt, draai de ontluchtingsnippels dicht. Vul het expansievat bij.
Motortype K9K en 722 of 728 of 729 of 732. Laat motor draaien met 1500tpm en varieer het toerental(tot het maximum toerental) 2 of 3 keer bruusk elke 2 min. ongeveer tot de ventilateurmotor de 2e keer inschakelt.
Motortype F4R, en 770 of 771 of 776 - F9Q, en 800 of 804 of 808 - K4J, en 730 of 732 - K4M, en 760 of 761. Laat de motor draaien met 2500tpm, tot de koelventilator 3 keer ingeschakeld is (dit is de tijd die nodig is voor het automatisch ontluchten). SUC6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht