Cabasse Auditorium Tronic + AUX + MP3 speler

Radio, elektrische ruiten & stoelverstelling, centrale vergrendeling, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
GS1978
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 6
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 mei 2009 20:50

Cabasse Auditorium Tronic + AUX + MP3 speler

Bericht door GS1978 »

Hallo,

Sinds vorig jaar ben ik de eigenaar van een Renault Laguna GT 1.9 DCI uit 6- 2005 (Phase II). Bevalt erg goed en ben tevreden over bijna alles... de autoradio of beter gezegd; de aansluitmogelijkheden. Ik ben vaak op zoek geweest naar een oplossing voor mijn probleem. Ik wil graag een Ipod kunnen aansluiten op mijn Cabasse Auditorium Tronic. Ik heb een FM transmitter geprobeerd, maar dit is mij niet goed bevallen. Het moet een vaste verbinding worden. Ik heb natuurlijk veel gezocht op internet en veel gevonden in verschillende talen. Ieder keer was het niet mijn type radio wat besproken werd, daarom deze poging om tot een oplossing te komen. Afgelopen week dacht ik het geschikte kabeltje gevonden te hebben bij Conrad; een Line In Adapter voor Blaupunkt apparaten Mini ISO naar 3,5 mm stekker. Na ontvangst direct het kabeltje ingeplugd en het paste... maar helaas... geen geluid. Ik probeer via dit forum naar een oplossing te zoeken. Ik heb een aantal foto's online geplaatst om het een en ander nog duidelijker te maken... Kan iemand mij helpen naar een oplossing??

Link naar de foto's:
http://picasaweb.google.nl/gerwinstel/C ... directlink

Alvast bedankt !

Groet,
Gerwin.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Renier
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 6
Berichten: 3871
Lid geworden op: 23 feb 2007 13:45
Actief als: particulier
Locatie: Groningen

Bericht door Renier »

Zeer waarschijnlijk dat mijn Dension Ice>Link Plus gewoon werkt, hij werkt in ieder geval op de andere modellen Tunerlist en Updatelist radio. Jij hebt ook een Updatelist radio (is wel een Cabasse versie maar dat had ik ook).

Je plugt hem simpelweg in op de ingang vd cd wisselaar.

Weet niet of je in de buurt woont (Groningen) dan kunnen we het zo proberen.

Geluid is in ieder geval van CD kwaliteit

viewtopic.php?t=4942

Die Conrad kabel had ik je wel kunnen vertellen dat het in ieder geval niet werkt.
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
GS1978
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 6
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 mei 2009 20:50

Bericht door GS1978 »

Hoi Renier,

Ik ga nog een keer goed zoeken of dat werkt of niet. Ik heb er over gelezen ergens in mijn zoektocht dat de Dension Ice Link Plus niet werkt op mijn type radio. Ik zal dat nog eens moeten checken. Jammer dat ik nu niet meer in Groningen woon. Ik ben er geboren en getogen, maar woon sinds een paar jaar in Zwitserland. Maar lees ik nu goed dat jij dezelfde radio hebt gehad? Zou je me nog eens kunnen aanwijzen op een van mijn foto's waar die ingang van de CD wisselaar zit?

Ik stuur die kabel dan maar weer terug... Kom je uit de stad zelf trouwens? Ik heb altijd in Stadskanaal gewoond, en in Groningen gestudeerd.

Prijzig kabeltje die Dension Ice, wel mooi dat ie ook een laadfunctie heeft.

Bedankt voor je reactie !

Groet,
Gerwin.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Renier
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 6
Berichten: 3871
Lid geworden op: 23 feb 2007 13:45
Actief als: particulier
Locatie: Groningen

Bericht door Renier »

Hij gaat op 1 vd 2 lege connectors naast die gele (stuurwielbediening).
Renault gebruikt een blauwe mini iso voor de cd-wisselaar en een groene voor een aux ingang. Heb jij dus ook dus kan je ook naar kijken, zijn wel kabels voor maar nadeel is dat je geen enkele bedienng vd ipod hebt en hij ook niet oplaadt.

Ik heb een Tunerlist Cabasse radio gehad, de Updatelist is dezelfde radio. Onderhuis zijn ze bijna gelijk, grooteste verschil is de display interface (canbus tov analoog).

Ik kom uit de stad Groningen ja, woon er sinds ik in '93 ben gaan studeren :D

Vrij prijzig ja, maar het is dan ook geen kabel maar een interface. Je zou ook de interface van Renault zelf kunnen proberen, zou je bij je dealer kunnen uittesten: de audio connection box. Zou volgens mij ook moeten werken. Luister in ieder geval neit naar je deaelr als die zegt dat dat neit werkt, ik zou het eerst gewoon proberen.
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
GS1978
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 6
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 mei 2009 20:50

Bericht door GS1978 »

Dus bevalt goed in de stad? Altijd die terasjes in het voorjaar..geweldig.

Tja, ik zou je kabel/interface eens moeten proberen. Hij staat op marktplaats voor 125 euro toch? Alleen ben ik net vorige maand in Nederland geweest en kom er pas in het najaar weer denk ik. Dus dat wordt lastig. Ben je eventueel bereid te versturen naar Zwitserland?

We krijgen eind deze maand wel bezoek uit Groningen, die zouden em mee kunnen nemen. Dan zou ik em uit kunnen proberen... maar ja... als het niet werkt wat dan?

Groet,
Gerwin.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Renier
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 6
Berichten: 3871
Lid geworden op: 23 feb 2007 13:45
Actief als: particulier
Locatie: Groningen

Bericht door Renier »

Ja hoor, zou hier niet meer weg willen... :D

Alles is mogelijk natuurlijk maar het wordt dan wel erg duur met verzenden en het risico dat als het niet werkt wil ik ook niet dragen. Ik raak hem hier ook wel kwijt.

Ik zou gewoon naar de plaatselijke Renault dealer gaan en om de Audio Connection Box vragen, of je die kan proberen. Is trouwens ook erg duur maar ze worden ook wel op eBay aangeboden. Je kan er naast een iPod ook een usb stick en een mini jack plug op aansluiten. Even zoeken op google of het forum en je vindt genoeg info

Zie hier bijv:
http://www.lagunaclub.nl/forum/index.php?topic=594.0

Suc6 ermee.
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
GS1978
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 6
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 mei 2009 20:50

Bericht door GS1978 »

Goed, ik probeer het nog eens bij een andere dealer. De Renault dealer gaf aan dat het niet ging lukken met mijn radio. Maar we houden vol. In ieder geval bedankt voor de info.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Renier
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 6
Berichten: 3871
Lid geworden op: 23 feb 2007 13:45
Actief als: particulier
Locatie: Groningen

Bericht door Renier »

Mijn ervaring met audio en Renault dealers is dat deze 2 niet goed samengaan :?
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
GS1978
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 6
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 mei 2009 20:50

Bericht door GS1978 »

Hoi,

Nog even een vraagje: Ik zat me zo te bedenken wat er gebeurd met mijn cd speler als ik een audiobox of Dension interface aansluit. Ik heb namelijk een gewone frontloader, en geen wisselaar. Ik moet, neem ik aan als ik bronnen vanaf de audiobox wil horen, mijn radio op CD zetten om iets te horen afkomstig van mijn USB stick. Met andere woorden, mijn gewone front loader CD speler zou dan weg zijn...

Dan zou de AUX uitgang nog het meest optimale zijn als je nog ergens je Ipos kunt voeden met 12 V. Ja, goed en je hebt natuurlijk geen stuurwielbediening...

Morgen naar de dealer om te vragen of ik een audiobox kan proberen. Die dealer zou de hoofd dealer van Zwitserland zijn, daar zouden ze het toch moeten weten... We houden vol!

Groet'n,
Gerwin. :wink:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Renier
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 6
Berichten: 3871
Lid geworden op: 23 feb 2007 13:45
Actief als: particulier
Locatie: Groningen

Bericht door Renier »

Nee, nee, don't worry :D

je drukt op de SRC (Source) knop en kan dan kiezen tussen Tuner, CD, en CD-wisselaar.
Sluit je daar dus een iPod op aan dan hoor je die. Als je nog nooit op je radio een wisselaar hebt aangesloten dan is die ingang nog niet geactiveerd en zie je hem nog niet op dit moment.

Gewoon vragen of ze de ACB willen aansluiten en testen. Durf bijna te wedden dat het werkt.

Bij mijn nieuwe Laguna zeiden ze eerst ook dat achteraf montage vd dimmende binnenspiegel niet mogelijk is.
Ik rij er nu wel mooi mee rond... :D :?
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
GS1978
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 6
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 mei 2009 20:50

Bericht door GS1978 »

Prima, dus mijn CD speler blijft dan werken. Je hebt het over de wisselaar die eventueel niet geactiveerd is. Hoe moet ik die activeren, of gaat dat dan automatisch als je die aansluit? Mijn AUX source kan ik activeren in het Expert-menu, die CD wisselaar optie heb ik dus nog niet gezien, maar die zal dan aankiesbaar zijn zodra de stekker erin zit.
Als die uitgang nog werkt......ahum. Ik heb vandaag die stekker die ik toen gekocht heb met die 3,5 inch plug voor de ipod, die niet werkte, eraf geknipt en op de pennetjes van de aux uitgang gezet (provisorisch). Van te voren heb ik alle pennetjes in de buurt gecontroleerd op stroom om zeker te zijn dat mijn auto straks niet in brand vliegt :wink: . Daarbij op de wisselaar uitgang net twee pennetjes tegelijkertijd geraakt en de vonken kwamen eraf. Daarna geen stroom meer te meten daar. Kon zo snel geen zekering vinden, hoop dat die er wel is. Anders zou dat erg jammer zijn.

Vooralsnog heb ik mijn Ipod spelende in de Renault. Voeding komt van de FM transmitter die ik helaas toen een keer gekocht heb. Heb uitgevogeld waar de witte, rode en de massa op moesten en dat werkt, maar ik ga toch voor de audio connection box.

In ieder geval weer bedankt en tot de volgende keer. Fijne zondagavond nog.

Gerwin.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Renaulticus
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn
Posts in topic: 1
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 jul 2009 22:32

Cabasse Auditorium Tronic + aux input + mp3 / Ipod

Bericht door Renaulticus »

Hallo lezers, Ik ben nieuw op dit forum en moet zeggen ik ben nu al heel enthousiast .
Ik heb recent een Megane Grand Tour Tech line 2.0 uit 2006 gekocht met een cabasse auditorium tronic met een 6 cd wisselaar in het dashboard en de versterker achterin de kofferbak.
Na aanschaf bleek geen aux input aanwezig te zijn en in het tijdperk van MP3 en Ipod vond ik dit een tekortkoming :? en ben op zoek gegaan naar een betaalbare oplossing en kwam op dit forum terecht. Er bleek veel info te vinden en via de diverse topics van Espace etc de info gebundeld en na vanavond gesleuteld te hebben een werkende aux ingang en muziek uit de Ipod naar de speakers gekregen. Hiervoor allen bedankt!!. :D :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MeganeGrandTour
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 13
Lid geworden op: 28 dec 2009 12:46

Carminat met Audion Connection Box (ACB)

Bericht door MeganeGrandTour »

De Audio Connection Box biedt de mogelijkheid om diverse geluidsbronnen (i-pod, MP3 speler of USB stick) aan te sluiten op een originele, af-fabriek, radio Renault. De Audio Connection Box kan worden gemonteerd in het dashboard kastje waarna de geluidsdragers kunnen worden aangesloten.

Er bestaand 2 versies van de Renault Audion Connection Box (ACB).
Partnr 7711419487 werkt op een basis radio (Update list)
Partnr 7711207550 werkt op een radio met Carminat CD-Navigatie (géén DVD-Navigatie)

Prijs: €199,- incl. btw, excl montage.
Voor montage zie uitleg met foto's: http://cgi.ebay.nl/Original-Renault-Aud ... 3ef851f211

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Renier
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 6
Berichten: 3871
Lid geworden op: 23 feb 2007 13:45
Actief als: particulier
Locatie: Groningen

Bericht door Renier »

Blijf het een belachelijke prijs vinden die ze voor de ACB durven te vragen :lol:
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Dieter005
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn
Posts in topic: 1
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 feb 2010 11:40

aux activeren

Bericht door Dieter005 »

Hey,

een vraagje. Ik heb een Espace 'Initial Paris' uit 2005 met een cabasse auditorium tronic waarbij er vooraan de 6cd speler zit met radio, gps en telefoon die ik niet gebruik, was nog van de vorige eigenaar.

Ik legde alle onderwerpen zowel van jullie, uit Frankrijk, Duitsland, GB bij elkaar, maar vond niet echt een antwoord op mijn vraag. Ook Ricardo weet het niet direct:

Ik weet hoe ik mijn kabeltje moet aansluiten aan de versterker, maar ik kan in het expert menu niet kiezen voor 'aux'. Dit staat er niet in. Hoe kan je dit activeren??
Nochtans was mijn vorige espace IV van 2003 hier wel compatibel mee. Ik kon in het expert menu direct kiezen voor aux.

Greetz
Dieter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

ReesBeest
1-hit-wonder
1-hit-wonder
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 mar 2010 12:03

Bericht door ReesBeest »

Misschien al een verlopen onderwerp, maar je moet eens kijken bij http://www.xcarlink.co.uk want deze heeft ook nog optioneel een mogelijkheid voor een bluetooth module.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Espace42006
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn
Posts in topic: 1
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 apr 2010 16:19

Re: aux activeren

Bericht door Espace42006 »

Ben inmiddels wel aardig op weg om de juiste stekkertjes achterin aan te sluiten. Wordt wel wat knutselen, maar moet lukken. Vraag die dan resteert: Hoe krijg ik de draad vanuit de kofferruimte van mijn espace naar voren getrokken zonder dat deze zichtbaar is en/of ik schade aanbreng aan het interieur? Iemand tips, inclusief eventueel benodigd gereedschap.

Hoor graag.

Gr,

J.





Dieter005 schreef:Hey,

een vraagje. Ik heb een Espace 'Initial Paris' uit 2005 met een cabasse auditorium tronic waarbij er vooraan de 6cd speler zit met radio, gps en telefoon die ik niet gebruik, was nog van de vorige eigenaar.

Ik legde alle onderwerpen zowel van jullie, uit Frankrijk, Duitsland, GB bij elkaar, maar vond niet echt een antwoord op mijn vraag. Ook Ricardo weet het niet direct:

Ik weet hoe ik mijn kabeltje moet aansluiten aan de versterker, maar ik kan in het expert menu niet kiezen voor 'aux'. Dit staat er niet in. Hoe kan je dit activeren??
Nochtans was mijn vorige espace IV van 2003 hier wel compatibel mee. Ik kon in het expert menu direct kiezen voor aux.

Greetz
Dieter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Farid
1-hit-wonder
1-hit-wonder
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jan 2011 10:21
Actief als: particulier

Re: Cabasse Auditorium Tronic + aux input + mp3 / Ipod

Bericht door Farid »

Renaulticus schreef:Hallo lezers, Ik ben nieuw op dit forum en moet zeggen ik ben nu al heel enthousiast .
Ik heb recent een Megane Grand Tour Tech line 2.0 uit 2006 gekocht met een cabasse auditorium tronic met een 6 cd wisselaar in het dashboard en de versterker achterin de kofferbak.
Na aanschaf bleek geen aux input aanwezig te zijn en in het tijdperk van MP3 en Ipod vond ik dit een tekortkoming :? en ben op zoek gegaan naar een betaalbare oplossing en kwam op dit forum terecht. Er bleek veel info te vinden en via de diverse topics van Espace etc de info gebundeld en na vanavond gesleuteld te hebben een werkende aux ingang en muziek uit de Ipod naar de speakers gekregen. Hiervoor allen bedankt!!. :D :D
Hoi,

Ik heb een Espace met hetzelfde audiosysteem.
Ik zoek me suf op dit forum en kan maar geen stappenplan vinden. (Ik ben zelf echt geen technicus.)
Kan iemand misschien een stap voor stap handleiding maken? Dat zou helemaal top zijn!
Of iemand in de buurt van Amsterdam die dit (uiteraard tegen betaling) voor mij kan doen?

Alvast enorm bedankt voor de hulp. Kan niet wachten om mijn Iphone in de auto aan te sluiten!

Klopt het overigens dat het niet mogelijk is om te PM-en in dit forum?

Groet,

Farid

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht