Ik heb sinds afgelopen vrijdag een probleem dat mijn kachel niet echt heet wordt.
Als ik rijd dan gaat het nog wel, maar als ik stil sta dan voel ik de temperatuur naar beneden gaan ook als ikd e kachel op zijn heetste stand heb staan.
Ik heb het gevoel dat ik problemen heb met mijn koppakking(soort gelijke problemen gehad met een oude opel astra!!!
Is er een makkelijke/simpele manier om hier achter te komen??
alvast bij voorbaat dank
Louis
ps ik rijd een renault megane scenic phase 1 uit 1998
rijd fantastisch
problemen met verwarming? koppakking??
-
Topic author - 2-hit-miracle
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
-
- Gerespecteerd lid
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
- Actief als: particulier
Ja, natuurlijk is dat makkelijk te checken. Verlies je koelvloeistof? Als de wagen warm is komt er dan witte rook uit de uitlaat? Hoe staat de temperatuurmeter op je dashbord erbij als hij warm is? Het kan even goed zijn dat de thermostaat niet goed meer is, of dat je waterpomp defekt is. Een goede garage kan je zo uit de droom helpen. SUC6
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Net ingestapt
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
Ik denk niet dat de koppakking lek is. Ik heb vorig jaar ook bij mijn Scenic (Uit 1997) een koude kachel.
Ik heb dit toen zelf verholpen. Waarschijnlijk heeft de koelvloeistof het zaakje (kachelradiateur) verstopt. Komt kennelijk nogal eens voor.
oplossing; Laat de oude koelvloeistof eruit lopen, simpel door de slangen die naar dasboard kant lopen (onder motorkap in de buuirt van de hoofdremcilinder) los te halen.
Daarna met de tuinslang de rubberen slangen goed doorspoelen tot er helder water uit de ander slang komt. Alles weer terug monteren en tankje van koelvloeistof vullen met water waar je een middel aan toe moet voegen wat de radiateur reinigt. (Bij Brezan te koop voor zo'n 10 euro) .
Motor laten draaien en goed heet stoken.
Dan alles weer weg laten lopen, goed door spoelen met de tuinslang. Monteer alles weer en dan koelvloeistof erin en klaar ben je !
succes.
Ik heb dit toen zelf verholpen. Waarschijnlijk heeft de koelvloeistof het zaakje (kachelradiateur) verstopt. Komt kennelijk nogal eens voor.
oplossing; Laat de oude koelvloeistof eruit lopen, simpel door de slangen die naar dasboard kant lopen (onder motorkap in de buuirt van de hoofdremcilinder) los te halen.
Daarna met de tuinslang de rubberen slangen goed doorspoelen tot er helder water uit de ander slang komt. Alles weer terug monteren en tankje van koelvloeistof vullen met water waar je een middel aan toe moet voegen wat de radiateur reinigt. (Bij Brezan te koop voor zo'n 10 euro) .
Motor laten draaien en goed heet stoken.
Dan alles weer weg laten lopen, goed door spoelen met de tuinslang. Monteer alles weer en dan koelvloeistof erin en klaar ben je !
succes.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in