Ik heb een renault Laguna break 1.8 16v benzine.
Het volgende doet zich voor indien de laguan koud is dan heb ik geen trilling tijdens het remmen.
zodra de auto warm is en op hogere snelheid afrem dan heb ik een trilling op de remmen.
Nu is er in september met de keuring nieuwe schijven gemonteerd omdat de auto ook trilde.
Er is verder niets gebeurd qua onnodig hard remmen , etc.
idereen geeft aan dat het de schijven zijn maar zit er pas 3 maanden op vind ik vreemd.
als de schijven krom zijn dan zou ik mogen verwachten dat dit bij alle snelheden is ?
Wie heeft deze ervaring ook wel eens gehad?
groetjes,
Arvado
Trilling
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
- Actief als: particulier
Als je vanaf hoge snelheid gaat remmen dan worden de schijven bloedheet. Houd je vervolgens de voet op de rem bij het stoplicht dan zal dat deel van de schijf waar de blokken klemmen minder snel afkoelen waardoor de schijf iets krom wordt. Dit kan je bij deze "gewoonte"al na een paar weken hebben. Dus rem met tussenpozen en als je stilstaat voet van de rem. SUC6
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 31 mei 2025 16:48
Zijn de remblokken ook mee vervangen, of de oude terug gezet?
Ik zou terug gaan naar de garage waar ze vervangen zijn, en hun de slingering van de schijf laten controleren.
Indien ze dat niet willen de schijven wederom laten vervangen onder product garantie.
Ik zou terug gaan naar de garage waar ze vervangen zijn, en hun de slingering van de schijf laten controleren.
Indien ze dat niet willen de schijven wederom laten vervangen onder product garantie.
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
O, ja, en gebruik toch originele onderdelen, kost maar een fractie meer en je hebt geen gedonder.
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut