Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
hallo
ik keek in de zekerinskast van mijn espace 2.0 16V bj.2000 en toen zag ik ineens een schakelaar die verzegeld is rechts bij het gaspedaal..
ik heb het instructie boekje doorgelezen maar daar kan ik niet vinden waar deze schakelaar voor is...ik durf hem ook niet in te drukken omdat er toch een soort van verzegeling op zit ( schietstoel..!!!! )
weet iemands waar die voor is?
Thanks
Ehh a wild guess, zou het de schakelaar van de brandstoftoevoer kunnen zijn. Deze wordt mogelijk uitgeschakeld bij een aanrijding, (actieve veiligheid in het rijtje gordelspanners, airbags en dus ook de brandstoftoevoer afsluiten) Wanneer de auto toch nog rijdbaar is het handig dat er weer brandstof bij de motor kan komen maar ik meen dat dit toch meestal onder de bestuurdersstoel zit
Eeehhhhh, gaspedaal sensor??? Remlichtschakelaar, koppelingspedaalschakelaar? Foto......? Niet op drukken als je op de stoel zit. Stel dat het een handbediendeschietstoelschakelaar is.....
Waar die precies voor is is mij ook onduidelijk, maar als je de schakelaar omzet dan valt het insrumentenpaneel uit . Is wel handig voor lange ritten want dan telt hij er namelijk geen km bij
Maar mijn bevinding is dus dat alleen het instrumentenpaneel uitvalt zodra je de schakelaar omzet.
Zal iets te maken hebben met herprogramering of zo van het dashboard
maar het is toch die schakelaar die lijkt op die van een koffiezetapparaat zwart van kleur ???
Nou.....bij mijn vorige Espace The Race 2.0 16v uit 2001 zat die schakelaar er ook op. en daar was die verzegeling er afgehaald. toen ik de schakelaar omzette viel het LCD Dashboard uit dusssss............ Meer kan ik er niet over vertellen.
O, ja, nu herinner ik me een voorval. Ik werd eens weggebracht door een monteur van de Renaultgarage. We reden in een toen net uitgekomen Megane Coupe. Het viel me op dat het dashboard uit bleef tijdens het rijden. Ik maakte er een opmerking over tegen de monteur. Hij verteld dat ze dat met alle nieuw binnengekomen wagens deden, er werd vrolijk op los gereden, maar de teller bleef uit. Als de wagen dan werd afgeleverd aan de klant zetten ze de boel weer aan en had de wagen dus maar een paar km. gereden. Ha. Ha. Ha.
WillemS schreef:O, ja, nu herinner ik me een voorval. Ik werd eens weggebracht door een monteur van de Renaultgarage. We reden in een toen net uitgekomen Megane Coupe. Het viel me op dat het dashboard uit bleef tijdens het rijden. Ik maakte er een opmerking over tegen de monteur. Hij verteld dat ze dat met alle nieuw binnengekomen wagens deden, er werd vrolijk op los gereden, maar de teller bleef uit. Als de wagen dan werd afgeleverd aan de klant zetten ze de boel weer aan en had de wagen dus maar een paar km. gereden. Ha. Ha. Ha.
Hmmm......Binnen kort toch eens even neuzen in de buurt van het gaspedaal. In 2008 bij de dealer een keurige Megane 1.9DCI (ex-lease) gekocht uit 2004, met net 94000km op de teller. NAP zag er vrij normaal uit (in mijn ogen), Met deze schakelaar zou dat dus zomaar "iets" meer kunnen zijn
Gr. Jan
Renault Megane Grand Tour 1.9DCI 2004 130.000 km
Renault Clio 1.2 MEXX 1997 85.000 km
als die schakelaar daarvoor zou zijn zou geen mens meer zijn auto bijhoeven te tellen
dan is het oh dit worden prive kilometers schakelaar om en klaar
lijkt mij heel sterk dat de kilometers niet opgenomen worden als de schakelaar omgezet word
zou wel heel simpel zijn om een lage km stand te houden of om de belasting te omzeilen
WillemS schreef:O, ja, nu herinner ik me een voorval. Ik werd eens weggebracht door een monteur van de Renaultgarage. We reden in een toen net uitgekomen Megane Coupe. Het viel me op dat het dashboard uit bleef tijdens het rijden. Ik maakte er een opmerking over tegen de monteur. Hij verteld dat ze dat met alle nieuw binnengekomen wagens deden, er werd vrolijk op los gereden, maar de teller bleef uit. Als de wagen dan werd afgeleverd aan de klant zetten ze de boel weer aan en had de wagen dus maar een paar km. gereden. Ha. Ha. Ha.
Hahaha. Dat heb ik nog nooit gehoord en gezien terwijl ik al geruime tijd, nieuwe Renault's in ontvangst neem.
Die van de fabriek afkomen.
Als je een koopovereenkomst tekent als klant zijnde dan teken je ook dat er maximaal 50 km op mag staan.
Dus je bent een beetje voor de gek gehouden Willem.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Vanmiddag wilde ik mijn olie peilen voordat we vertrekken voor onze vakantie. Blijkbaar was dat de eerste keer met deze auto, want ik begrijp de markeringen niet goed. Er zit een krul op het uiteinde en twee inkepingen, zie ook de bijgevoegde foto....
Hallo ,
Vraagje ik heb onlangs een Renault Grand Scenic 2.0 CVT 2012 gekocht , bij het kopen van de auto wist ik dat de PDC achter niet werkte . Was ook uitgeschakeld in het menu. Nu weet ik van eerdere Renaults die ik heb gehad dat het 9 van 10x de...