HAPRO dakkoffer op allesdragers van Renault
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 22 apr 2012 08:27
HAPRO dakkoffer op allesdragers van Renault
Beste allemaal,
Wij hebben sinds kort een Renault Grand Scenic Dynamic de Luxe uit februari 2006. Komende zomer moet er weer een dakkoffer bovenop.
De dakkoffer die wij hebben is van het merk HAPRO en de specs vermelden dat de maximale breedte van de dakdrager 74mm mag zijn.
Nu vinden wij die dakdragers van Renault, die als je ze niet gebruikt als dakspoiler kan plaatsen, wel mooi. Na wat gebel met dealers weet ik nog steeds niet of dit past.
Weet iemand of de breedte van deze dakdrager binnen de 74mm past?
Heeft iemand anders ervaring met de HAPRO dakkoffer icm dakdragers op de grand scenic?
Alvast bedankt voor jullie antwoord.
Groet
Frans
Wij hebben sinds kort een Renault Grand Scenic Dynamic de Luxe uit februari 2006. Komende zomer moet er weer een dakkoffer bovenop.
De dakkoffer die wij hebben is van het merk HAPRO en de specs vermelden dat de maximale breedte van de dakdrager 74mm mag zijn.
Nu vinden wij die dakdragers van Renault, die als je ze niet gebruikt als dakspoiler kan plaatsen, wel mooi. Na wat gebel met dealers weet ik nog steeds niet of dit past.
Weet iemand of de breedte van deze dakdrager binnen de 74mm past?
Heeft iemand anders ervaring met de HAPRO dakkoffer icm dakdragers op de grand scenic?
Alvast bedankt voor jullie antwoord.
Groet
Frans
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
- Actief als: particulier
Neem een centimeter en meet de breedte van de dakdrager op, dan weet je het meteen. SU6
Hide post links |
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 22 apr 2012 08:27
uiteraard
Dat zou ik natuurlijk zeker doen als ik de dakdragers had 
Ik heb ze dus niet en bij de renaultdealers in mijn omgeving zijn ze ook niet.
Voordat ik iets ga bestellen wil ik eigenlijk eerst weten of mijn skibox past.

Ik heb ze dus niet en bij de renaultdealers in mijn omgeving zijn ze ook niet.
Voordat ik iets ga bestellen wil ik eigenlijk eerst weten of mijn skibox past.
Hide post links |
-
- Lid - eerste logo binnen
- Laatste bezoek: 19 mar 2021 12:30
Ik heb mijn dakdragers laatst ook opgemeten omdat ik naar fietsdragers voor op het dak aan het kijken was.
Ze zijn inderdaad behoorlijk breed en niet alles past er dus op.
De maten waren (niet op de mm nauwkeurig) : 6,5 cm breed 3 cm hoog, dus zou m oeten passen. De afstand tussen de 2 bevestigingspunten was ongeveer 73 cm, maar ik weet niet of je die perse moet gebruiken.
Ze zijn inderdaad behoorlijk breed en niet alles past er dus op.
De maten waren (niet op de mm nauwkeurig) : 6,5 cm breed 3 cm hoog, dus zou m oeten passen. De afstand tussen de 2 bevestigingspunten was ongeveer 73 cm, maar ik weet niet of je die perse moet gebruiken.
Hide post links |
-
- Lid
- Laatste bezoek: 08 jul 2012 23:21
Je kan ook de T-slot adapter kit gebruiken. In de dakdrager zit een sleuf en daar kan (van Thule) een plaatje in met een boutje erop. Als je daar een skibox opzet dan kun je van binnenuit de box met een vleugelmoertje oid de box vastzetten. Het zit wel minder vast dan een klem er om heen. Ik heb zelf een Thule box met snelklemmen en die zijn groot genoeg om riant om de dakdrager heen te passen. Helaas liggen de dragers opgeslagen in de schuur en kan ik er niet zo makkelijk bij anders zou ik het opmeten.
Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 16 apr 2023 14:31
- Actief als: particulier
Zonder te meten en te weten wat de maten zijn van de dragers van een scenic, kan ik je met zekerheid zeggen dat de bevestiging van het hapro dakkoffer passen op de dakdragers. 
Hapro is de Nederlandse producent van degelijke dakkoffers. Ze zullen heus wel bij het ontwerpen van het dakkoffer er op gelet hebben wat er momenteel zoal op de markt is wat betreft dakdragers.
Dus passen zal hij wel doen

Hapro is de Nederlandse producent van degelijke dakkoffers. Ze zullen heus wel bij het ontwerpen van het dakkoffer er op gelet hebben wat er momenteel zoal op de markt is wat betreft dakdragers.
Dus passen zal hij wel doen

Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut