keuze

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
Marcel2009
1-hit-wonder
1-hit-wonder
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jan 2010 14:27

keuze

Bericht door Marcel2009 »

Goede morgen Leden, Ik ben nieuw lid. Ik ben in bezit van een uit Duitsland geimporteerde espace2.0 uit '98. Dit is mijn deerde Espace en ik heb mijn hele (Auto)leven 25 jaar Renault gereden, wat ik ook blijf doen. Ik zit met een dilemma. Ik wil weer een Espace hebben maar ik hoor heel veel rare berichten van bouwjaar '03 t/m '06. Turbo's, electronica enz. Wat is wijsheid. Gokken met Espace of over gaan naar Grand Scenic.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DexterXL
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 485
Lid geworden op: 25 mei 2009 18:50
Actief als: particulier
Locatie: Veluwe
Contacteer:

Bericht door DexterXL »

Nou, volgens mij hebben tegenwoordig zeer veel auto's elektronicaproblemen, dus ook de Grand Scénic
een beetje geluk kan geen kwaad :wink:
Ford Focus Wagon Futura 1.6i 16v 2005 Magnum Grey
Daewoo Kalos Class 1.4i 16v 2004 Blauw

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Jos45
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 11
Lid geworden op: 01 jan 2010 22:11

Bericht door Jos45 »

ik heb een paar kennisen die ook Espace rijden uit dat bouwjaar en die behoorlijk wat problemen hebben gehad met hoofdzakelijk de electronica, één daarvan is afgelopen zomer nog gestrand met vakantie in frankrijk en heeft hem daar terplaatse door een dealer laten repareren wat hem een berg geld heeft gekost. Dus ja wat is wijsheid.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

demi
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1100
Lid geworden op: 28 dec 2008 13:59
Actief als: particulier
Locatie: Stevensweert

Bericht door demi »

@marcel2009; Veel van de type's IV phase I zitten nu zowat op een aantal km's dat er veel onderhoud aan zit te komen. Niet iedereen brengt z'n bolide naar de dealer voor onderhoud. En niet iedereen laat zomaar na 100.000 de Turbo reviseren als de auto nog steeds goed rijd.

Maar de electrische storingen zijn meestal al wel binnen de 3 jaar garantie gemaakt en opgelost. het zijn de mechanische delen die nu aan de beurt zijn

zoals o.a. ; distibutieriemen, fusee's, accu's, uitlaten, remblokken, turbo's, dynamo's, enz...

Let op voor handelaren (ik weet ik mag ze niet allemaal over een kam scheren) maar bij de koopjes zit meestal ook wel een addertje onder het gras. (goed weggemoffelde ex schade's)

Wil je zekerheid..... neem iemand mee die verstand heeft van zaken als je voor een auto gaat kijken. neem de tijd voor een proefrit. indien mogelijk zet de wagen op een brug om de onderkant te bekijken. indien aangesloten bij de bovag vraag naar de km historie. Ook bij de dealer kun je de onderhoudshistorie navragen ook al koop je de auto niet daar.

suc6 met je beslissing

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

kranendonk2001
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn
Posts in topic: 1
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 mei 2009 21:20

Keuze

Bericht door kranendonk2001 »

Beste Marcel,

Ook ik ben fanatiek Renaultrijder. Als het even kan rijd ik om de twee jaar een nieuwe Renault. Vijf jaar geleden stapte ik over van een Espace IV op een Grand Scenic. Beide auto's had ik nieuw gekocht. Spijt als haren op mijn hoofd. Na anderhalf jaar heb ik de auto ingeruild en weer een Espace aangeschaft. Een Scenic is een fijne auto, maar hij kan absoluut niet in de schaduw staan van een Espace. Als je eenmaal een Espace hebt gereden (en je kunt het je veroorloven) raad ik je aan niet over te stappen op een Scenic.
Daarbij moet ik wel opmerken dat ik nog niet in het allernieuwste model Scenic heb gereden. Daar wordt van gezegd dat de rij-eigenschappen wezenlijk zijn verbeterd.
Schaf je een tweedehands Espace aan, dan raad ik je aan altijd naar de dealer te gaan, als je zelf geen echte kijk hebt op auto's. Je koopt nogal eens een kat in de zak, als je een leuke aanbieding lijkt te hebben gevonden.
Het is trouwens momenteel heel goed te doen bij de dealer. De Espace is vanwege zijn grootte een beetje "not done". Verbruik en milieubelasting zorgen ervoor dat de inruilprijzen laag liggen. Misschien een goed moment om je slag te slaan bij de dealer.
Succes bij je keuze!

Leo

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

fgrooten
lid
lid
Posts in topic: 6
Berichten: 576
Lid geworden op: 25 nov 2009 05:38
Actief als: particulier
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door fgrooten »

Het probleem van de turbo's heeft mijn doen besluiten dat ik geen andere wilde dan de 3.5V6.
Dan maar iets hoger verbruik, maar qua storingen aan het blok vrijwel nul....
Mon voiture: 2017 Grand Scenic

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 4
Berichten: 6852
Lid geworden op: 04 okt 2009 11:49
Actief als: particulier
Locatie: Heemstede

Bericht door WillemS »

@ fgrooten : Ja, dat is ook een NISAN blok uit de 350Z sportwagen, alleen met aanzienlijk minder pk's

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

fgrooten
lid
lid
Posts in topic: 6
Berichten: 576
Lid geworden op: 25 nov 2009 05:38
Actief als: particulier
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door fgrooten »

Yep, weet dat het een nissan blok is, en allom geroemd.....

Ach, noem 250pk maar aanzienlijk minder, ik doe het ervoor, haha.
Mon voiture: 2017 Grand Scenic

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

George Michael
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 52
Lid geworden op: 26 feb 2007 10:42

Bericht door George Michael »

Wij hebben onze Espace uit 2005 / 2.0T bij de delaer gekocht inclusief 12 maanden garantie. Toch wel een lekker idee bij de Espace. Tot nu toe alleen de kaarthouder helemaal vervangen. Geen mechanische problemen. Let wel op: het is een reisauto en geen raceauto. Wij rijden er 'normaal' mee.
Met winterbanden en zijn gewicht ideaal om in de sneeuw te rijden! Iedereen vast behalve wij :twisted:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

fgrooten
lid
lid
Posts in topic: 6
Berichten: 576
Lid geworden op: 25 nov 2009 05:38
Actief als: particulier
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door fgrooten »

Dat van die kaarthouder hoor ik de laatste tijd vaker, wat is de reden voor vervanging dan?
Ik heb de kaart nooit in de kaarthouder, dus zou ook niet weten of dat ding het wel of niet doet.

Ennuh, bedoel je dat je met een Espace niet kunt racen? Van 0 naar 100 in 8 sec.... en dan door naar de 230! Heerlijk 8)
Mon voiture: 2017 Grand Scenic

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 4
Berichten: 6852
Lid geworden op: 04 okt 2009 11:49
Actief als: particulier
Locatie: Heemstede

Bericht door WillemS »

@ fgrooten, Zou de kaart toch maar regelmatig in de houder plaatsen, er zit nog een akku in, die dient ook geladen te worden, en, o, ja, geen zware sleutelbos aan de kaart, want daar kan de kaarthouder slecht tegen. Dit laatste geld overigens ook voor een gewone autosleutel in het kontaktslot.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

fgrooten
lid
lid
Posts in topic: 6
Berichten: 576
Lid geworden op: 25 nov 2009 05:38
Actief als: particulier
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door fgrooten »

Een accu? In de kaart?
Scheer mij maar kaal en noem me een regenworm, maar ik heb er toevallig 2 weken geleden een nieuw knoopcelbatterijtje (CR2025) in gedaan. Voor zover ik weet zijn die niet oplaadbaar, toch?
Mon voiture: 2017 Grand Scenic

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 4
Berichten: 6852
Lid geworden op: 04 okt 2009 11:49
Actief als: particulier
Locatie: Heemstede

Bericht door WillemS »

Nou dat wordt dan kaalscheren !! Zoek maar hier op een ander topic met foto's van een opengemaakte kaart, zie je duidelijk nog een knoopcel akku zitten. SUC6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Chicco
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 474
Lid geworden op: 06 dec 2007 00:02

Bericht door Chicco »


Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

fgrooten
lid
lid
Posts in topic: 6
Berichten: 576
Lid geworden op: 25 nov 2009 05:38
Actief als: particulier
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door fgrooten »

Grrrr! En ik had al zo weinig haar, nou je wordt bedankt.... Loop ik met deze vrieskou ook nog eens rond met een kale kop, hahahahaha.
Maar je hebt gelijk, heb de foto's gevonden en daarbij ook de uitleg dat de kaart opgeladen kan worden.
Had ik echt niet gevonden in de manual. Maargoed, zal hem voortaan netjes in de kaartlezer stoppen. :roll:
Mon voiture: 2017 Grand Scenic

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

fgrooten
lid
lid
Posts in topic: 6
Berichten: 576
Lid geworden op: 25 nov 2009 05:38
Actief als: particulier
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door fgrooten »

Chicco schreef:Kijk hier --> http://west-penwith.org.uk/blog/archives/203?cp=all maar eens.....
Da's de versie zonder Keyless entry (2 knoppen) en die heeft dus alleen een enkele batterij.
Mijne heeft 3 knoppen en daar schijnt dus een 2e batterij in te zitten die er voor zorgt dat de auto automatistisch afsluit enzo....
Mon voiture: 2017 Grand Scenic

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 4
Berichten: 6852
Lid geworden op: 04 okt 2009 11:49
Actief als: particulier
Locatie: Heemstede

Bericht door WillemS »

Yep !!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RichTrip
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 2
Berichten: 3309
Lid geworden op: 11 dec 2009 10:35
Actief als: particulier
Locatie: Overijssel

Bericht door RichTrip »

Dus als ik het goed begrijp, dan heeft de keycard van mijn Grand Scenic met Keyless Entry dus ook deze tweede batterij?
Dat is dan goed om te weten, ik heb de keycard in een sleutelhoesje zitten en ik stop hem nooit in de houder op het dashboard. Moet dat dus wel even regelmatig doen om de batterij te laden.
Hoe doen jullie dat dan met de reserve Keycard? Regelmatig van kaart wisselen of zo?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 2
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Bericht door DHL »

Yep...regelmatig van kaart wisselen is de boodschap.
Ook ik reed verschillende Renaults. Na een Vel Satis kocht ik ook een Grand scenic...1 jaar en het was welletjes. Totaal niet te vergelijken qua rijconfort. Ben nu verleden jaar voor de Espace gegaan en heel tevreden mee. Inderdaad, de espaces tot 2006 zijn onbetrouwbare machines (geldt trouwens ook voor scenic en Vel Stais en Laguna en....)
Ergens begrijp ik wel dat Renault zich gaat toeleggen op elektrische motoren en de motoren op fossiele brandstoffen meer en meer bij collega Nissan gaat halen... :lol:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RichTrip
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 2
Berichten: 3309
Lid geworden op: 11 dec 2009 10:35
Actief als: particulier
Locatie: Overijssel

Bericht door RichTrip »

Ik heb de Scenic nu een maandje en hij bevalt overigens prima. Lekker stil, maar alleen het gedrag op drempels is wat minder, hij stuitert wat meer van achteren (zeker in vergelijking met onze vorige auto, een Peugeot 406). Ik heb waarschijnlijk hulpveren, de mijne zijn namelijk blauw i.p.v. zwart, maar heb er nog niet onder gelegen i.v.m. het slechte weer.
De Espace, het zijn heerlijke wagens, maar mijn Grand Scenic weegt al 1500 kilo, de Espace weegt nog weer meer. We hebben maar twee kids en geen hond :). Dan is de Grand Scenic al een bak van een wagen.

Zal de Keycard regelmatig in het slot steken (tijdens een lange rit) en ook maar eens omwisselen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 2
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Bericht door DHL »

In tegenstelling tot Belgie betalen jullie verkeersbelasting in verhouding tot het gewicht van de wagen, niet? Hier is het op de cylinderinhoud, dus mag de wagen best zwaar zijn...
Maar de vergelijking gaat altijd door he...Van een Twingo naar een Clio merk je ook een groot verschil he.., of van Megane naar Laguna, zelfde is met scenic naar Espace.
Hopelijk mag ik deze Espace tien jaar rijden, ik blijf geen wagens kopen haha.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in