Hoe drie kinderzitjes in Grand Scenic te krijgen ??
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 3
- Laatste bezoek: 08 jul 2012 23:21
Hoe drie kinderzitjes in Grand Scenic te krijgen ??
Hallo,
Hoe krijg ik drie kinderzitjes (twee Romer King Plus) en een MaxiCosi (met ISOFIX onderstel) in een 7 zits Grand Scenic ?? En ook nog twee volwassenen ??
Kan ik een kinderzitje op de derde rij plaatsen ?? Dan kan 1 volwassenen op de achterbank, maxicosi op de bijrijdersstoel (ivm zicht op baby), 1 kinderzitje op achterbank en 1 kinderzitje op derde rij. Middelste stoel achterbank kan er dan uit.
Of...
Kan ik een volwassene en twee kinderzitjes op de achterbank zetten ? En dan de baby in de maxicosi op de bijrijdersstoel.
Wat zijn jullie ervaringen ???
En zou omruilen voor een (korte) Espace (indien mogelijk, is lease) beter passen ??
Hoe krijg ik drie kinderzitjes (twee Romer King Plus) en een MaxiCosi (met ISOFIX onderstel) in een 7 zits Grand Scenic ?? En ook nog twee volwassenen ??
Kan ik een kinderzitje op de derde rij plaatsen ?? Dan kan 1 volwassenen op de achterbank, maxicosi op de bijrijdersstoel (ivm zicht op baby), 1 kinderzitje op achterbank en 1 kinderzitje op derde rij. Middelste stoel achterbank kan er dan uit.
Of...
Kan ik een volwassene en twee kinderzitjes op de achterbank zetten ? En dan de baby in de maxicosi op de bijrijdersstoel.
Wat zijn jullie ervaringen ???
En zou omruilen voor een (korte) Espace (indien mogelijk, is lease) beter passen ??
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 26 feb 2011 19:57
- Actief als: particulier
- Contacteer:
Maxicosi mag NIET op de bijrijdersstoel ivm de airbag en het feit dat de maxicosi achterstevoren word geplaatst,
uitzondering hierop is dat je handmatig de airbag van de passagierskant kan uitzetten, nauw weet ik niet of je
zij-airbags hebt, dan zou je die ook uit moeten kunnen zetten.
uitzondering hierop is dat je handmatig de airbag van de passagierskant kan uitzetten, nauw weet ik niet of je
zij-airbags hebt, dan zou je die ook uit moeten kunnen zetten.
Ford Focus Wagon Futura 1.6i 16v 2005 Magnum Grey
Daewoo Kalos Class 1.4i 16v 2004 Blauw
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 30 jul 2017 19:22
Bij een GS is het mogelijk om de airbag uit te schakelen met een schakelaar.
De zij airbag zal dan ook wel iets meegenomen worden neem ik aan.
Als de achterstoelen ook isofix aansluitingen hebben, dan kan hier een kinderzitje geplaatst worden.
Echter kan ik dat niet met zekerheid zeggen, dat zal wel in het instruktieboekje moeten staan.
Verder is het een beetje passen en meten hoe het een en ander een beetje comfortabel ingericht wordt.
Antonio.
De zij airbag zal dan ook wel iets meegenomen worden neem ik aan.
Als de achterstoelen ook isofix aansluitingen hebben, dan kan hier een kinderzitje geplaatst worden.
Echter kan ik dat niet met zekerheid zeggen, dat zal wel in het instruktieboekje moeten staan.
Verder is het een beetje passen en meten hoe het een en ander een beetje comfortabel ingericht wordt.
Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
Ik zou zeggen gewoon uitproberen in de showroom van de dealer!! De Espace is idd wat breder dan de Scenic, maar als je niet te brede zitjes koopt kan het net denk ik. SUC6
Hide post links |
-
Topic author - Lid
Bijrijdersairbag kan uit. Hebben we al vaker zo gedaan. Voorstoel en achterbank is voorzien van ISOFIX.
Maar aangezien de derde rij 'noodzitjes' worden genoemd vraag ik me af of ik daar kinderzitjes op kan/mag plaatsen.
Maar aangezien de derde rij 'noodzitjes' worden genoemd vraag ik me af of ik daar kinderzitjes op kan/mag plaatsen.
Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 10 nov 2017 11:45
- Contacteer:
Hoe oud zijn uw kinderen?, wel zo belangrijk.
Zelf laat ik trouwens de airbag aanstaan met een kinderzit.
Bij een aanrijding is het voordeel groter dan het nadeel.
Hide post links |
-
Topic author - Lid
Er zijn er dan twee van iets ouder dan twee en een baby.ericon schreef:Hoe oud zijn uw kinderen?, wel zo belangrijk.
Ik laat de airbags aan met een kinderzitje maar uit met een maxicosi.
Hide post links |
-
- lid
- Contacteer:
Div. tests bij de gerenomeerde bedrijven hebben aangetoond dat bij een frontale aanrijding met een Maxicosiericon schreef:
op de bijrijdersstoel met airbag aan, de overlevingskans kleiner is als met de airbags uit, zodra het kind oud
genoeg is om in een autostoeltje, en dus met zijn/haar gezicht naar voren gaat zitten, dan is het geen gevaar
meer om die op de bijrijdersstoel te zetten met de airbag aan....... doe er je voordeel mee

Hide post links |
-
- lid
- Contacteer:
Ik ga er vanuit dat die noodzitjes ook goed getest zijn bij de NCAP beoordeling, dus ga er dan maar vanuit datSocrates schreef:Bijrijdersairbag kan uit. Hebben we al vaker zo gedaan. Voorstoel en achterbank is voorzien van ISOFIX.
ondanks het formaat wat kleiner is, dat het wel volwaardige stoelen zijn.
Er zijn zelf ombouwsetjes in de handel (geweest?) waarbij je in de kofferbak van een station 2 kinderzitjes kon
plaatsen, dan wel met het gezicht naar achteren, minder gezellig, maar wel handig als je toch net wat meer zitplek
nodig hebt.

Hide post links |
-
- Global Moderator
- Laatste bezoek: 26 feb 2025 20:06
Bij mijn weten is de regel simpel: "Op een zitplaats met een airbag ervoor mogen kinderen niet worden vervoerd in een (baby)autostoeltje dat tegen de rijrichting in is geplaatst".
In de volksmond wordt "Maxicosi" vaak onterecht voor ieder merk fase 0 stoeltje (0 tot 9 maanden of tot 13 kilo) gebruikt. Dit natuurlijk onzin is, er zijn vele merken met een fase 0 stoeltje
In de volksmond wordt "Maxicosi" vaak onterecht voor ieder merk fase 0 stoeltje (0 tot 9 maanden of tot 13 kilo) gebruikt. Dit natuurlijk onzin is, er zijn vele merken met een fase 0 stoeltje

Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000
Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 18 feb 2017 19:18
Een praktijk ervaring van mij zelf is het volgende ik heb de de jongste van 3 maand achter de bestuurder in een Maxi Cosi met IsoFix Base, vanaf deze plaats kan de bijrijder het makkelijkste naar de kleine kijken
De tweede van 1,5 jaar rechts achter in, in een Romer King Duo.
Oudste van net 3 jaar op de midden stoel in een Romer King Duo deze zit met de gordel vast maar is wel een IsoFix stoel, want zodra de jongste niet meer in de Maxi Cosi past komen de romer stoel op de Isofix achter stoelen en de oudste op een vervolg stoel.
Ik heb ook al een keer de twee romer stoelen op 3de zit rij gehad met twee volwassennen op de tweede rij en twee volwassenen voor in, is ook tedoen
De tweede van 1,5 jaar rechts achter in, in een Romer King Duo.
Oudste van net 3 jaar op de midden stoel in een Romer King Duo deze zit met de gordel vast maar is wel een IsoFix stoel, want zodra de jongste niet meer in de Maxi Cosi past komen de romer stoel op de Isofix achter stoelen en de oudste op een vervolg stoel.
Ik heb ook al een keer de twee romer stoelen op 3de zit rij gehad met twee volwassennen op de tweede rij en twee volwassenen voor in, is ook tedoen
Nu: Grand Scenic 2.0 16v LPG automaat Dynamique De Luxe bj 2005 kleur:zwart
Clio II 1.2 16v extreme bj 2005 kleur: zwart
hiervoor: model 1 phase 2 scenic RXT 1.6 16v LPG bj 2000
twingo 1.2 8v spring comfort bj 1997 kleur:zwart
Clio II 1.2 16v extreme bj 2005 kleur: zwart
hiervoor: model 1 phase 2 scenic RXT 1.6 16v LPG bj 2000
twingo 1.2 8v spring comfort bj 1997 kleur:zwart
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie