maar even voor de duidelijkheid, je kunt nog steeds op een stoel zitten ook al is de bekleding stuk. oftewel er is geen haast bij geboden. Een nieuwe hoes kopen kan altijd nog steeds, net zoals zoeken naar de geschikte 2e hands stoel.
Wat je ook kunt doen is; bij de dealer vragen hoe lang het nog duurt dat de hoezen van de type III in de aanbieding gaan

oftewel "in motrio" want we praten toch alweer over een 13 jaar oude espace !!!
Spullen die in motrio te koop zijn zijn stukken goedkoper en orgineel Renault.
Tja en voorwat betreft het schuim........ik denk dat dit ook doorgesleten is ofwel geen bescherming meer bied tegen het frame. Maar als je ooit kiest voor alleen een nieuwe hoes dan zou ik het schuim zelf opvullen met een ander stuk schuim. bv. oude matras maar dan wel het stuk van het voeteinde dit is namelijk niet doorgelegen. maar je kunt ook gewoon een stukje nieuw schuim halen bij iedere doe het zelf zaak of hobby zaak.
Dus je moet even voor jezelf gaan kijken waar je het beste mee af bent. als je een geduldig man bent dan kan het wel even wachten en kun je even zoeken maar als je de "schade" zo snel mogelijk gemaakt wilt hebben dan zou ik gaan voor de nieuwe stoel hoes.
@George Michael Renault maakt heerlijke confortable personenauto's maar ze hebben wel onderhoud en aandacht nodig. Dus als je type IV nu op de 140.000 zit dan zou ik toch al eens gaan kijken hoe zit het met de
- complete uitlaat
- turbo (turbo revisie)
- distributie riem
- enz.........
De mijne zit nu op 200.000 maar heeft ook al een heeeeeeele onderhoudshistorie achter de rug. maar hij rijd nog steeds toppie.
Het kost wat geld.......maar dan heb je ook wat, maar goed onderhoud hoeft niet per defenitie duur te zijn
Ik sleutel veel zelf want ik breng mijn zuurverdiende geld niet graag naar de dealer
Maar goed dit topic ging over een versleten stoel