bekleding bestuurdersstoel Espace 3

Forumregels
Een kleine richtlijn waar je 'welke-vraag' zou kunnen plaatsen.

Elektronica
Radio, elektrische ruiten & stoelverstelling, centrale vergrendeling, Dynamo, etc.

Motorisch
Alles wat met de motor van de Espace te maken heeft.

Onderstel
Aandrijving, wielophanging, (lucht-)vering, schokdempers, stuurinrichting, remmen, velgen, banden, versnellingsbakken

Carrosserie en interieur
Stoelen, Deuren, Schuifdak(en), Bumper, Airco, Raammechanieken etc, dat soort dingen
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
jawdewolf
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 75
Lid geworden op: 09 sep 2009 17:32

bekleding bestuurdersstoel Espace 3

Bericht door jawdewolf »

Beste lezers,

Ik ben in het bezit van een espace 3 met bijna 220.000 km op de teller. Ik probeer wat kapot gaat aan de auto te repareren/te vervangen om alles een beetje werkend te houden. Van de bestuurdersstoel is echter de stof van het zitgedeelte doorgesleten. Ik heb geinformeerd bij de renaultdealer en die kunnen een vervangende bekleding leveren maar dat kost minimaal € 300,--. :shock: Dat heb ik er nog niet gelijk voor over. Tweede hands is eigenlijk geen optie want als je al een bestuurdersstoel te pakken kan krijgen, heeft hij hetzelfde euvel of krijgt dat binnen niet al te lange termijn. Losse hoezen vind ik geen optie maar misschien moet ik daar toch wel aan.

Heeft iemand ervaring met een (andere) oplossing of een goedkoper kanaal dan de dealer waarlangs je nieuwe bekleding kan bestellen. Ik wacht de berichten met belangstelling af.

Jan-Willem de Wolf

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Berichten: 6852
Lid geworden op: 04 okt 2009 11:49
Actief als: particulier
Locatie: Heemstede

Bericht door WillemS »

Er zijn bedrijven die autobekleding doen, kijk maar eens in de gouden gids. SUC6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

wesley015
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 1018
Lid geworden op: 17 okt 2009 13:29
Actief als: particulier

Bericht door wesley015 »

Een tweedehands stoel is wel het mooiste.
En het hoeft een oude stoel te zijn.
Er zijn ook auto's die met weinig kilometers total loss gaan.
Is allen een kwestie van goed zoeken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

demi
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 1100
Lid geworden op: 28 dec 2008 13:59
Actief als: particulier
Locatie: Stevensweert

Bericht door demi »

Tja helaas is dit een bekend probleem, en bijna alle type's III ontkomen er bijna niet aan. Afbeelding
De oorzaak is dat de frame constructie achteraan in de stoel iets te hoog licht en er te weinig schuim op zit/ligt. met als gevolg snel doorslijten van de stof. Afbeelding

Een nieuwe zetel bekleding kopen kan wel maar dan moet het schuim ook vervangen worden, met als gevolg een complete stoel operatie Afbeelding

Naar mijn mening is de goedkoopste oplossing een tweedehands stoel uit een met niet te veel gereden km espace III
Alleen de moeilijkheid zit hem er in om de zelvde stof/print te krijgen. Ik weet.....het is om gek van te worden Afbeelding

Helaas houden de handelaren/sloperijen de espace prijzen kunstmatig hoog en blijven ze HollyWood prijzen vragen, vind ik dan

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
jawdewolf
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 75
Lid geworden op: 09 sep 2009 17:32

Bericht door jawdewolf »

Demi, denk jij dat ook het schuim vervangen moet worden? Toen ik informeerde bij de Renaultdealer had hij het over een nieuwe hoes. Ik had daarom de indruk dat je de hoes kan loshalen en een nieuwe over het schuim kan trekken. In de technische handleiding van de espace die ik op DVD heb staat ook uitgetekend hoe je dat moet doen. Als ik overigens voor die prijs bij de hoes ook schuimrubber er bij 'krijg' zeg ik geen nee.

Ik voel wel aan dat ik een keuze moet maken tussen een tweede hands stoel (daar heb ik al driftig naar gezocht zonder goed resultaat, althans een goede tweede hands stoel incl. verzenden is bijna net zo duur als een nieuwe hoes en de auto is van 1997 dus met die kleurenprint zijn er weinig espaces die met weinig kilometers kapot gaan) of een nieuwe hoes (of het zo laten).

Alvast bedankt voor het meedenken een ieder.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

leneman
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 30
Lid geworden op: 17 feb 2008 21:33
Actief als: particulier
Locatie: Twente

stoel espace 3

Bericht door leneman »

de auto v.a. dat jaar gaan toch haast niet kapot ?
de mijn heeft een km stand van 266000 en nog wat .
de stoel is ook aan het slijten maar de auto niet of weinig ,
als je maar een beetje onderhoud aan doet . ha ha

gr leneman

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

George Michael
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 52
Lid geworden op: 26 feb 2007 10:42

Bericht door George Michael »

Onze Espace (IV) zit al rond de 140.000. Toch hoop ik stiekem net als de phase 3 toch ook dik boven de 200.000 te komen! Natuurlijk zonder ellende.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

demi
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 1100
Lid geworden op: 28 dec 2008 13:59
Actief als: particulier
Locatie: Stevensweert

Bericht door demi »

maar even voor de duidelijkheid, je kunt nog steeds op een stoel zitten ook al is de bekleding stuk. oftewel er is geen haast bij geboden. Een nieuwe hoes kopen kan altijd nog steeds, net zoals zoeken naar de geschikte 2e hands stoel.
Wat je ook kunt doen is; bij de dealer vragen hoe lang het nog duurt dat de hoezen van de type III in de aanbieding gaan :shock: oftewel "in motrio" want we praten toch alweer over een 13 jaar oude espace !!!
Spullen die in motrio te koop zijn zijn stukken goedkoper en orgineel Renault.

Tja en voorwat betreft het schuim........ik denk dat dit ook doorgesleten is ofwel geen bescherming meer bied tegen het frame. Maar als je ooit kiest voor alleen een nieuwe hoes dan zou ik het schuim zelf opvullen met een ander stuk schuim. bv. oude matras maar dan wel het stuk van het voeteinde dit is namelijk niet doorgelegen. maar je kunt ook gewoon een stukje nieuw schuim halen bij iedere doe het zelf zaak of hobby zaak.

Dus je moet even voor jezelf gaan kijken waar je het beste mee af bent. als je een geduldig man bent dan kan het wel even wachten en kun je even zoeken maar als je de "schade" zo snel mogelijk gemaakt wilt hebben dan zou ik gaan voor de nieuwe stoel hoes.

@George Michael Renault maakt heerlijke confortable personenauto's maar ze hebben wel onderhoud en aandacht nodig. Dus als je type IV nu op de 140.000 zit dan zou ik toch al eens gaan kijken hoe zit het met de
- complete uitlaat
- turbo (turbo revisie)
- distributie riem
- enz.........

De mijne zit nu op 200.000 maar heeft ook al een heeeeeeele onderhoudshistorie achter de rug. maar hij rijd nog steeds toppie.
Het kost wat geld.......maar dan heb je ook wat, maar goed onderhoud hoeft niet per defenitie duur te zijn
Ik sleutel veel zelf want ik breng mijn zuurverdiende geld niet graag naar de dealerAfbeelding

Maar goed dit topic ging over een versleten stoel Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

wesley015
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 1018
Lid geworden op: 17 okt 2009 13:29
Actief als: particulier

Bericht door wesley015 »

@ Demi.

Helaas valt stof bekledingen van het interieur buiten het motrio verkoop.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
jawdewolf
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 75
Lid geworden op: 09 sep 2009 17:32

Bericht door jawdewolf »

Het schuim van de stoel is nog helemaal in orde (aan het zitcomfort merk je niet veel). Het enige is dat nu de bekleding plaatselijk begint te slijten het schuimrubber in het zicht komt en ook gaat slijten. Ik begrijp dat de bekleding niet in motrio verkoop valt. Ik heb geduld maar wil ook niet blijven zoeken naar de spreekwoordelijke speld in de hooiberg. Als het onderhoud van de auto een keer meevalt dan denk ik dat ik de dealer maar een keer blij maak dan heb ik er ook nog plezier aan.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Socrates
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 447
Lid geworden op: 04 aug 2008 10:59

Bericht door Socrates »

Je kan misschien ook bij een auto bekleder de hele auto van leer laten voorzien.
Is misschien wel duurder maar slijt een stuk minder.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

wesley015
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 1018
Lid geworden op: 17 okt 2009 13:29
Actief als: particulier

Bericht door wesley015 »

Socrates schreef:Je kan misschien ook bij een auto bekleder de hele auto van leer laten voorzien.
Is misschien wel duurder maar slijt een stuk minder.
Ja zo ken ik nog wel een paar dingen verzinnen.
Maar in de vraag werd al geschreven dat meer als 300 euro, te veel geld is.
Als jij iemand weet die voor dat bedrag de hele auto van leer voorziet.
Mag je dat aan mij melden. :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

demi
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 1100
Lid geworden op: 28 dec 2008 13:59
Actief als: particulier
Locatie: Stevensweert

Bericht door demi »

Nou....wel elders op de aardbol Afbeelding maar dan zul jop vakantie moeten naar Polen of Marokko Afbeelding
Daar willen ze het nog wel eens voor een prikie doen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

wesley015
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 1018
Lid geworden op: 17 okt 2009 13:29
Actief als: particulier

Bericht door wesley015 »

demi schreef:Nou....wel elders op de aardbol Afbeelding maar dan zul jop vakantie moeten naar Polen of Marokko Afbeelding
Daar willen ze het nog wel eens voor een prikie doen
Dan heb je weer kans dat je met minder onderdelen naar huis rijd. :lol:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

carinjanende
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn
Posts in topic: 2
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 aug 2010 10:20
Actief als: particulier

Re: DVD

Bericht door carinjanende »

jawdewolf schreef:Demi, denk jij dat ook het schuim vervangen moet worden? Toen ik informeerde bij de Renaultdealer had hij het over een nieuwe hoes. Ik had daarom de indruk dat je de hoes kan loshalen en een nieuwe over het schuim kan trekken. In de technische handleiding van de espace die ik op DVD heb staat ook uitgetekend hoe je dat moet doen. Als ik overigens voor die prijs bij de hoes ook schuimrubber er bij 'krijg' zeg ik geen nee.

Ik voel wel aan dat ik een keuze moet maken tussen een tweede hands stoel (daar heb ik al driftig naar gezocht zonder goed resultaat, althans een goede tweede hands stoel incl. verzenden is bijna net zo duur als een nieuwe hoes en de auto is van 1997 dus met die kleurenprint zijn er weinig espaces die met weinig kilometers kapot gaan) of een nieuwe hoes (of het zo laten).

Alvast bedankt voor het meedenken een ieder.
JAW ik heb erg veel interesse in de dvd waar jij het over hebt. Kan ik daar een kopie van krijgen (tegen redelijke vergoeding) Ik heb ook een klein probleem met de bekleding. Naad laats los. Voordat dat erger wordt wil ik het repareren. Mocht de DVD-kopie niet kunnen zou je dan dat gedeelte over de stoelbekleding willen sturen? Mail: carinjanende-apestaartje.gmail.com

Groeten Jan

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
jawdewolf
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 75
Lid geworden op: 09 sep 2009 17:32

Re: bekleding bestuurdersstoel Espace 3

Bericht door jawdewolf »

Ik heb een mail naar je verstuurd over dit onderwerp.

JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

carinjanende
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn
Posts in topic: 2
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 aug 2010 10:20
Actief als: particulier

Re: bekleding bestuurdersstoel Espace 3

Bericht door carinjanende »

jawdewolf schreef:Ik heb een mail naar je verstuurd over dit onderwerp.

JW
Ik heb mail gelezen en geantwoord. ontvangen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht