ASR

Alle overige technische vragen over de Scenic
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
BeVe
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 64
Lid geworden op: 29 sep 2008 19:14

ASR

Bericht door BeVe »

Hoi. Ik heb een scenic II van 2003, uitvoering Confort Dinamique. Deze auto is voorzien van een schakelaar voor het uitschakelen van het ASR. Wanneer ik de schakelaar bedien zou er een lampje op het dashboard moeten gaan branden. Dat is niet het geval. Ook werkt het ASR niet, is vooral merkbaar bij de gladde wegen van de laatste tijd. Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn En de vraag of deze uitvoering altijd is uitgerust met ASR. ABS werkt prima.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



CPTR
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 1049
Lid geworden op: 22 feb 2008 19:24
Actief als: particulier
Locatie: Kalslagen

Bericht door CPTR »

Waar zit die schakelaar precies?

Groet
Renault Captur 1.2 TCe 120 EDC (2014), two-tone, zilver, zwart dak.
Ex: Renault Grand Scénic 2.0 Dynamique Luxe Aut. (2005), Renault Mégane Scénic 2.0 RT Aut. (1999).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 2
Berichten: 6852
Lid geworden op: 04 okt 2009 11:49
Actief als: particulier
Locatie: Heemstede

Bericht door WillemS »

De Renault dealer kan adh van het VIN of kenteken de volledige specs van deze wagen uitdraaien, vraag of ze dat voor je willen doen. De Gegevens zitten in de data-base van de importeur. mvg. WillemS

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
BeVe
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 64
Lid geworden op: 29 sep 2008 19:14

Bericht door BeVe »

De schakelaar zit naast de schakelaars voor de hoogteverstelling van de koplampen en de schakelaar voor de verlichting van het instrumentenpaneel, dus links van het stuur.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
BeVe
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 64
Lid geworden op: 29 sep 2008 19:14

Bericht door BeVe »

Bij de dealer geweest en de gegevens op laten vragen. Auto is voorzien van ESP en wordt volgende week woensdag uitgelezen. Ik laat weten hoe dat afloopt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 2
Berichten: 6852
Lid geworden op: 04 okt 2009 11:49
Actief als: particulier
Locatie: Heemstede

Bericht door WillemS »

Vraag dan of ze die gegevens uitprinten, is altijd handig als je iets weten wilt over je wagen. SUC6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



CPTR
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 1049
Lid geworden op: 22 feb 2008 19:24
Actief als: particulier
Locatie: Kalslagen

Bericht door CPTR »

Ik heb daar ook zo'n knopje zitten en als je er op drukt gaat daar in het knopje een piepklein rood lampje branden. Herken jij dat?
Renault Captur 1.2 TCe 120 EDC (2014), two-tone, zilver, zwart dak.
Ex: Renault Grand Scénic 2.0 Dynamique Luxe Aut. (2005), Renault Mégane Scénic 2.0 RT Aut. (1999).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RichTrip
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 2
Berichten: 3308
Lid geworden op: 11 dec 2009 10:35
Actief als: particulier
Locatie: Overijssel

Bericht door RichTrip »

@Scenic: aangezien ik vrijwel dezelfde auto heb kan ik je melden dat ik dat knopje niet heb :(
Maar bij mij brandt wel het lampje met een slippend autootje (ESP) tijdens het starten. Kan het niet zo zijn dat dat knopje voor de optionele Traction Control (TCR) is en dat ESP aanwezig kan zijn zonder een knopje?
In het instructieboekje wordt ESP en TCR apart beschreven. Kan het nu even niet helemaal checken, ben op mijn werk.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



CPTR
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 1049
Lid geworden op: 22 feb 2008 19:24
Actief als: particulier
Locatie: Kalslagen

Bericht door CPTR »

Bij mij brandt dat lampje met slippend autootje bij starten niet, maar ik ga zo op pad met de GS en dan hoop ik erachter te komen wat het is.

Na een jaar vind ik nog steeds nieuwe dingen! Paar maanden terug ook de electrisch inklapbare buitenspiegels, fantastisch :D .
Renault Captur 1.2 TCe 120 EDC (2014), two-tone, zilver, zwart dak.
Ex: Renault Grand Scénic 2.0 Dynamique Luxe Aut. (2005), Renault Mégane Scénic 2.0 RT Aut. (1999).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
BeVe
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 64
Lid geworden op: 29 sep 2008 19:14

Bericht door BeVe »

We zijn er uit, het systeem werkt weer. Vandaag bij de garage de boel uit laten lezen. Bleek dat mijn huidige instrumentenpaneel niet juist was geconfigureerd. Dit instrumentenpaneel heb ik een tijd terug uit een Franse schade Scenic gehaald, en die auto was kennelijk niet voorzien van ESP. Mijn instrumentenpaneel was overleden (kwaal van Scenic), en de vervanger was de goedkoopste optie. Heb toen wel de taal e.d. laten aanpassen maar niet aan het ESP gedacht. Al met al voor 22 euro weer toppie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



CPTR
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 1049
Lid geworden op: 22 feb 2008 19:24
Actief als: particulier
Locatie: Kalslagen

Bericht door CPTR »

Fijn dat je er uit bent BeVe!

Misschien kan mij iemand nog vertellen waar het knopje voor dient helemaal rechts naast de lichtknoppen onder de handrem in de illustratie van deze rechts gestuurde Scenic?

Afbeelding
Renault Captur 1.2 TCe 120 EDC (2014), two-tone, zilver, zwart dak.
Ex: Renault Grand Scénic 2.0 Dynamique Luxe Aut. (2005), Renault Mégane Scénic 2.0 RT Aut. (1999).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
BeVe
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 64
Lid geworden op: 29 sep 2008 19:14

Bericht door BeVe »

Dank!! Volgens mijn instructieboekje van de Scenic is dat schakelaartje voor het vergrendelen van de achterportieren zodat die niet van binnenuit geopend kunnen worden. Moet een "wip"schakelaar zijn met ingebouwd controlelampje. De andere schakelaar is voor het uitschakelen van het esp.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RichTrip
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 2
Berichten: 3308
Lid geworden op: 11 dec 2009 10:35
Actief als: particulier
Locatie: Overijssel

Bericht door RichTrip »

Het wordt steeds vager met die knopjes. De achterportieren worden bij mij vergrendeld middels de schakelaar in het linker portier (samen met de raambediening) onder de vier schakelaars voor de ramen.
Ik heb namelijk geen enkele schakelaar zitten naast de handrem. Volgens mij is die schakelaar voor het optionele ASR/TCR en NIET voor het ESP.
Bij mij licht namelijk wel een lampje op met een oranje slippend autootje in een driehoek bij het starten, volgens mij betekent dit dat ESP dan wel aanwezig is en dat kun je niet middels een knop uitschakelen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



CPTR
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 1049
Lid geworden op: 22 feb 2008 19:24
Actief als: particulier
Locatie: Kalslagen

Bericht door CPTR »

Ook met het knopje aan wil die flink doorslippen hoor op de besneeuwde wegen :lol: .

Voor het sluiten van de achterdeuren zit er inderdaad een kopje bij de raambediening links.

Bedankt voor de reacties!
Renault Captur 1.2 TCe 120 EDC (2014), two-tone, zilver, zwart dak.
Ex: Renault Grand Scénic 2.0 Dynamique Luxe Aut. (2005), Renault Mégane Scénic 2.0 RT Aut. (1999).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in