Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Schakel uw ad-blocker uit om onze website te blijven gebruiken.
Sinds een paar dagen zijn we in bezit van een 2003 espace expression 2.0T. Nu vroeg ik mij af of het zo hoort dat de ventilateurmotor in 1 na hoogste en hoogste stand klinkt als een stofzuiger cq heteluchtkanon . Het is zelf zo dat, als je stilstaat, je het gevoel hebt dat je massagestoelen hebt. Zelf gok ik zo dat het niet zo hoort.... Is het een klus om de motor zelf te vervangen. In onze Alfa 166 3.0V6 was het meer dan een halve dag werk, ben dus wel wat gewend. Of is er iets simpels aan de hand
Het is vrij normaal dat het lijkt alsof er een op hol geslagen stofzuiger in je dashboard woont als je de blazer op vol vermogen hebt.
Het wordt een ander verhaal als dit niet het geval is.
Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
Dat je de motor hoort snap ik ook wel maar dat je de vibraties in je stoel voelt..... Of hoort dat er toch ook bij Heb bij mijn weten niet de optie warme gemasseerde billen in de stoelen zitten
Het kan zijn dat er bladeren oid in de ventilator is gevallen, ventilatormotor uitbouwen schoonmaken en monteren, klaar. Hoe lang dat duurt weet ik niet in m'n Safrane plm. 15 min. succes
Is idd wel een idee om eerst even open te halen, ga nog eerst ff kijken hoeveel werk het is. Heb online nergens een Espace IV werkplaatshandboek kunnen vinden. Behalve dan op de scamsites my expressfiles en aanverwante sites.... dus zal er echt wel niet zijn dan
Hmm, ventilator kom je niet makkelijk bij. Wel is het interieurfilter super easy te vervangen. Da's 30 seconden werk. Is al gebeurt en was ook nodig tjonge wat kan dat zwart worden. De inlaat is overigens met 2xm8 losdraaien ook verwijderd maar de ventilatormotor zit volgens mij aan de andere kant van het schutbord dus binnen onder het dashboard.
Heb overigens het idee dat het schoepenwiel van de ventilator en de as niet meer zo vast aanelkaar zitten. Is dit een bekend fenomeen? Er komt namelijk maar bar weinig wind uit de ventilatieopeningen terwijl de motor zo snel draait dat je massagestoelen hebt, zo hard trilt het. En dan heb ik het nog niet over het geluid gehad..... Heb dus het idee dat het schoepenwiel slipt over de as van de motor.
Doe de motorkap open en voila je ziet het filter zo zitten. Dat rechthoekige wittige ding met al die ribbeltjes. Je pakt het filter er met een draaibeweging uit, de nieuwe zet je er zo weer in.
Gisteren 200km in de sneeuw gereden en ook na een uur rijden met de ventilator op volle stand en achterruitverwarming telkens aan, dan weer die stand en dan weer eens wat anders proberen en.... nog steeds mistige ramen. Oke alle 7 stoelen bezet maar toch.
Heb vooraf de bergruimtes bij de cd wisselaar en die aan de andere kant leeggehaald zodat de lucht ook het interieur uitkan. Filter (interieur) is vervangen en mij viel op dat er buitenlucht wordt gepakt via twee slangen die duidelijk te zien zijn als je de motorkap open doet. Er zijn dan twee grote rubber machetten te zien (1 ovaal de ander rond). Wat is hier precies de functie van? Iemand een idee?
Gisteren bij de garage geweest en idd de herrie is zeker niet normaal. Motor versleten, door de speling op de as loopt het niet lekker daardoor zoveel herrie. Wordt volgende week vervangen. Schijnt niet eens een helse klus te zijn aangezien de motor van onder de auto bereikbaar is. Dus geen dashboard uitbouwen
Dan kijken ze gelijk de condensopvanbak na want die komt er dan ook onderweg.
Nou is gefixed Niet elke reparatie is bij de IV en heidens karwei, volgens dialogys kan het wisselen van de motor binnen een half uur. Rekening komt trouwens over de post en 't moteurke was 240 ex btw. Motortje is flink stiller en ook niet geheel onbelangrijk, bij alle 7 plaatsen bezet na een half uur nog steeds schone ruiten! De capaciteit van de oude versleten motor was dus tekort
Nou...kijk eens aan, goed om te horen dat alles weer naar behoren werkt. Tja niet alles heeft het eeuwige leven dus ook bij Renault gaat wel eens iets stuk. Alleen jammer dat je dan een koffer vol geld moet meenemen en dat de dealer je dan met open armen ontvangt , maar goed alle gekheid op een stokkie je bent toch maar weer mooi geholpen en je hebt tenminste geen beslagen ruiten meer, dus weer een tevreden bestuurder
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut