Hard geluid uit volgens mij de linker achterwiel
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 4
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
- Actief als: particulier
- Contacteer:
Hard geluid uit volgens mij de linker achterwiel
Ik heb een renault megane dci uit 2004 en een paar weken geleken, toen het zo begon te vriezen etc begon de auto rond de 70km per uur geluid te maken. Ik ben toen bij de lokale renault garage geweest en die zeiden dat het misschien door de kou kwam en dat ik het even af moest wachten. Helaas is het geluid nu constant te horen en is het best hard, het lijkt alsof ze bij de buren in het beton aan het boren zijn.
Ik dacht gelijk aan een wiellager maar volgens mij kan dat nooit zo hard geluid produceren, ik moet echt mijn radio hard zetten wil ik het niet horen.
Wat kan dit zijn? is het ernstig? gaat het me veel kosten?
alvast bedankt
Ik dacht gelijk aan een wiellager maar volgens mij kan dat nooit zo hard geluid produceren, ik moet echt mijn radio hard zetten wil ik het niet horen.
Wat kan dit zijn? is het ernstig? gaat het me veel kosten?
alvast bedankt
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 22 mei 2012 22:42
- Contacteer:
Een soort gelijk geluid heb ik ook wel eens gehad met mijn Vectra.
Ben toen maar gestopt en onder de auto gaan hangen. Kon niks vinden. Ik dacht dat er misschien een spijker in de band zat of zo. Aan mijn vrouw gevraagd of ze heel voorzichtig naar voren kon rijden. Toen hoorde ik een soort schrapend geluid in de velgen, alsof er ijzer over ijzer rolt.
Wat bleek: Er waren twee wielbouten gebroken. Ik had lichtmetalen velgen met daarop een kapje die dieven moest tegenhouden om mijn velgen te jatten. Dat kapje ontrok de bouten aan het zicht. Deze kon je met een sleuteltje verwijderen. Ik heb dat kapje toen verwijderd en daar lagen twee afgebroken bouten.
Ik kon niet meer verder rijden. Met de auto ambulance weggesleept.
Kun jij je bouten wel zien?
Joris
Ben toen maar gestopt en onder de auto gaan hangen. Kon niks vinden. Ik dacht dat er misschien een spijker in de band zat of zo. Aan mijn vrouw gevraagd of ze heel voorzichtig naar voren kon rijden. Toen hoorde ik een soort schrapend geluid in de velgen, alsof er ijzer over ijzer rolt.
Wat bleek: Er waren twee wielbouten gebroken. Ik had lichtmetalen velgen met daarop een kapje die dieven moest tegenhouden om mijn velgen te jatten. Dat kapje ontrok de bouten aan het zicht. Deze kon je met een sleuteltje verwijderen. Ik heb dat kapje toen verwijderd en daar lagen twee afgebroken bouten.
Ik kon niet meer verder rijden. Met de auto ambulance weggesleept.
Kun jij je bouten wel zien?
Joris
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 3
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
Ik zou toch maar even naar de garage teruggaan. Je kunt ook zelf eens eerst de auto opkrikken en aan het wiel draaien, het moet dan nagenoeg geluidloos zijn en makkelijk rondgaan. Je kunt ook meteen even de bouten nazien. Zo doorrijden is vragen om moeilijkheden, dat is wel duidelijk, denk ik. SUC6
Hide post links |
-
- Contacteer:
ik heb vandaag het linker en rechter achterwiel eraf gehad en het zijn niet te bouten. Het geluid komt van het linker achterwiel vandaan en volgens een buurman de wiellager.
Ik heb weleens eerder een wiellager kapot gehad bij een andere auto en dat klonk alleen niet zo hard maar dat kan natuurlijk verschillen per auto.
vrijdag heb ik een afspraak bij de garage, ik ben echt benieuwd wat het is en natuurlijk ook hoeveel zoiets ongeveer gaat kosten.
heeft iemand een indicatie?
Ik heb weleens eerder een wiellager kapot gehad bij een andere auto en dat klonk alleen niet zo hard maar dat kan natuurlijk verschillen per auto.
vrijdag heb ik een afspraak bij de garage, ik ben echt benieuwd wat het is en natuurlijk ook hoeveel zoiets ongeveer gaat kosten.
heeft iemand een indicatie?
Hide post links |
je kan op www.h-base.nl aan de hand van de het kenteken nazien wat wiellagers ongeveer zouden moeten kosten
ik denk dat het wat betreft montage een uurtje in totaal zou moeten kosten als alles meezit.
ik denk dat het wat betreft montage een uurtje in totaal zou moeten kosten als alles meezit.
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Laatste bezoek: 15 mei 2025 22:00
-
- Gerespecteerd lid
Doen dus, en laten ze meteen die andere nazien die is even oud. SUC6
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 27 nov 2014 17:30
Als ik dat zo zie op hbase.nl denk ik dat het een lager met schijf set wordt. Kost zo te zien 10 euro meer, lagerset of lagerset compleet met remschijf. Dacht dat dit ook te doen gebruikelijk was bij de Megane II, bij lager vervanging de complete naaf met schijf vervangen.
Scénic III dCi 130 Privilege, Brun Moka
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
Als je remschijven nog in orde zijn hoef je die niet te vervangen. Een remschijf+lager red je niet voor 50e denk ik.
Mocht dit wel het geval zijn dien je de andere schijf ook te vervangen.
Mocht dit wel het geval zijn dien je de andere schijf ook te vervangen.
Hide post links |
Lijkt me sowiezo logisch om beide lagers te vervangen, ik zou het in ieder geval wel doen
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
Dat word bij ons nooit aanbevolen. ( merkdealer )
Veelal gezien de extra kosten die het meebrengt. Als 1 lager kapot gaat wil niet betekenen dat de andere ook kapot gaat binnen afzienbare tijd. Soms kan het nog jaren mee! Beter om de kosten te spreiden, maar dat is uiteraard persoonlijk.
Veelal gezien de extra kosten die het meebrengt. Als 1 lager kapot gaat wil niet betekenen dat de andere ook kapot gaat binnen afzienbare tijd. Soms kan het nog jaren mee! Beter om de kosten te spreiden, maar dat is uiteraard persoonlijk.
Hide post links |
-
- Contacteer:
Bedankt allemaal, ik moet er morgen om 8 uur zijn en zal daarna even posten wat het precies geweest is. Ik ben ook erg benieuwd wat dit veroorzaakt heeft, heb het echt nog nooit zo hard gehad. Maar dat hoor ik morgen denk ik ook wel. ik hou jullie in ieder geval op de hoogte. ook over de kosten 

Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
Denk dat de vetkeerring defekt is geraakt waardoor er vocht in het lager is gekomen, gevolg corrosie en kogels en baan verroest. SUC6
Hide post links |
-
- Contacteer:
Zo de auto is gemaakt. het was een kapotte lager in mijn achterwiel. Alleen links is vervangen, rechts was nog goed.
Prijskaartje: 148 euro
Ik ben erg blij dat ik van het herrie af ben, wat een geluid was dat zeg.
Maar ik moet ook mijn remblokjes laten vervangen binnenkort en laat dit toch liever bij een normale monteur maken ivm de kosten
Prijskaartje: 148 euro
Ik ben erg blij dat ik van het herrie af ben, wat een geluid was dat zeg.
Maar ik moet ook mijn remblokjes laten vervangen binnenkort en laat dit toch liever bij een normale monteur maken ivm de kosten

Iets te verkopen? plaats een gratis advertentie op www.mijnbazaar.nl
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in