Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Schakel uw ad-blocker uit om onze website te blijven gebruiken.
Ik ben sinds twee weken in het bezit van een Renault Clio RT 1.4 16v, echt een coole bak .
Nu wil ik graag in de hoedeplak speakers installeren, omdat er nu alleen voorin speakers zitten.
Heeft iemand enig idee of de bekabeling al is voorbereid
Zo niet, heeft iemand ervaring met het aanleggen van die bekabeling
In deze auto is geen bekabeling aanwezig voor luidsprekers achter.
Voor een goed af te regelen geluid dienen de extra draden op de juiste plaats op de radiostekkers aangesloten te worden.
De radio is als het goed is aangesloten op 2 ISO-stekkers. Dit zijn 2 stekkers voorzien van 8 aansluitingen per stekker. In 1 stekker zijn er 5 draden aangesloten. Dit is de voedingstekker. In de andere stekker zijn er 4 of 8 draden aangesloten. Dit is de uitgangstekker waarop de luidsprekers zijn/worden aangesloten.
Van deze 8 draden zijn de middelste 4 voor de luidsprekers voor en de draden aan de zijkanten voor de achterste luidsprekers. Deze draden heb je nodig voor het aansluiten van je achterste luidsprekerdraden. Hoe de aansluitingen precies in elkaar zitten weet ik zo even niet uit het hoofd.
Het uit het zicht wegwerken van de draden laat ik aan je eigen ideeen over.
Succes ermee.
Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
Het schema voor het aansluiten op de iso-stekkers heb ik al gevonden op het net.
Nu dus alleen de bekabeling nog. Een flinke klus om dat netjes weg te werken .
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Mijn Master is uitgerust met een displayloze radio, zie het topic Display Interieur voor foto's.
De luidspreker in de linker voordeur doet helemaal niets.
Dat kan dus aan de radio zelf liggen, aan de bedrading of aan de speaker.