Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Schakel uw ad-blocker uit om onze website te blijven gebruiken.
Aangezien ik een leek ben op het gebied van auto's, plant ik mijn vraag hier:
Ik heb een Renault Clio 1.6 16V uit 2002. Vorig jaar maart zijn de wiellagers achter vervangen. Ik kan me niet meer herinneren of de wielen toen lawaai maakten, maar de rubbers van de achterbrug en fusee kogels voor (volgens de rekening ) moesten toen vernieuwd worden, en zijn de lagers ook gelijk vernieuwd. Ben nu 21.000 km verder, nu was er wel veel herrie en zijn de achterwiellagers weer vervangen.
Is dit normaal?? Ik ben het dus niet eens met de garage, maar heb het wel laten doen.
Heeft jouw auto nog de orginele velgen en bandenmaat?
Andere en/of bredere velgen/banden kunnen namelijk een negatieve invloed hebben op de levensduur van voornamelijk de wiellagers.
Lijkt mij wel erg snel.
Als het goed is staat op de rekening ook het gebruikte onderdeelnummer.
Zou je die nummers met elkaar willen vergelijken?
Je mag ze ook hier plaatsen, dan kunnen wij kijken welke lagers er vervangen zijn.
Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
Kan me niet herinneren dat ik ooit rubbers van de achterbrug van zo'n type clio vervangen heb, en de fusee kogels zitten uiteraard aan de voorkant.
In jou geval zijn de onderdelen nog geen jaar oud, en hoort het eigenlijk onder onderdelen garantie vervangen te worden.
Als ik zo naar je achterbanden kijk zijn het michelins, die zijn aan de zijkant erg gevoelig voor cupvorming.
( uiteraard type auto/belading afhankelijk) Ook deze kunnen dus veel geluid maken.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Beste allemaal
Ik heb een Renault Master 2017 euro 6 en die start voor 2 a3 seconden en slaat af.
Ik heb hogedrukpomp vervangen en het filter.
Hij geeft geen fout code .. kan iemand mij alsjeblieft helpen?
Weet iemand waarom de “app” regelmatig veranderd van inhoud?
27-2-25 geen Km stand maar geschat rijbereik en inhoud tank. Pagina met bandenspanning info werkt niet.
Ik heb geen E voertuig maar kan wel een “kaart” aanvragen.
Instructie boekje is niet...
Zodra als de motor warm word, stopt deze ineens, en startbewijs weer.
Bobine, Kleppendeksel ( I.v.m. verstopte Carter ontluchting ) vervangen
Pulsgever vervangen, loopt bij normaal weer prima.
Zodra de...
Ik wil een android radio in mijn grand scenic uit 2004 plaatsen, in dat proces gelijk ee antieke Nokia aansluiting en mutebox verwijderd.
Ik ben een heel eind, maar kan nergens een ISO commector vinden, alleen deze groene (en kleine...
Helaas is mijn veiligheidsgordel links voor van mijn Senic III uit 2011 afgekeurd.
Ik ben bezig geweest met het demonteren maar loop tegen een paar problemen aan. Tevens heb ik voor een tweedehands gordel gekeken en merk dat deze vaak...
Nieuw op dit forum, heb aan mn eigen auto merk forum altijd veel gehad. Nu hier beland omdat mijn moeder op haar Captur uit 2015 een kapotte / afgebroken antenne. Dermate afgebroken dat resten erin zitten en ik de nieuwe antenne er...
Ik las in één van de facebookgroepen dat dealers de deurrubbers gratis kunnen vervangen voor betere tegen het windgeruis. Klopt dit? En zorgt het ook daadwerkelijk voor minder geruis?