TMC

Stel hier de vragen die technisch uitsluitend met de Avantime te maken hebben
Plaats reactie

Topic author
cmnveltman
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 26 feb 2015 12:55
Actief als: particulier

TMC

Bericht door cmnveltman »

Hallo
De vorige probleempjes opgelost,(temp meter) maar nu dienen zich weer wat nieuwe aan.
De tmc ontvangst van de carminat werkt niet of nauwelijks, hij is meestal rood.
Een maal groen geweest maar dat heeft maar even mogen duren.
Ik heb de software geupdate via een Franse site van carminat, cd gebrand en nu software 192.
Alles werkt, behalve tcm. Ik heb ook op site navigatie gezocht maar kwam er niet uit.
Als ik de diagnose code invoer 4112 is de tcm ontvangst 0% en rds tussen 5 en 15%.
Iemand ervaring?
Verder weet iemand waar de diagnose stekker zit?
En als laatste : een van mijn sleutels deed het niet meer, ik heb op internet gevonden hoe je moet resetten, maar dat werkt niet. De bat zijn goed, het lichtje op de sleutel gaat aan, en ik kan er ook mee starten maar de deuren openen werkt niet meer.
Ik rij bijzonder rustig, voorzichtig met gasgeven maar ik kom met geen mogelijkheid gemiddeld onder de 11l op de 100km.
Kan dit niet zuiniger? of is dit een acceptabele waarde. Volgens mij is de ontsteking niet helemaal jedat.
Daarom heb ik ook een diagnose app besteld bij dealextreme. Misschien kan ik de foutcodes uitlezen en word ik zo iets wijzer.
Maar nog steeds apetrots op mijn avi!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53

Bericht door WillemS »

Je hebt kan dat door je rustige rijgedrag je motor/inspuiting vervuild. Gebruik eens op ee nkwart tank een flesje injectie-cleaner en rij vevolgens een stuk snelweg waarbij je de wagen flink de sporen geeft. SUC6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Valkenet
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Laatste bezoek: 24 nov 2024 21:20

Bericht door Valkenet »

Hallo cmnveltman,

Wat betreft de sleutel heb ik al eerder verteld, daar moet je mee naar de dealer. Hij moet de sleutel opnieuw inlezen,
of het zendergedeelte in de sleutel is defect.
Dat je er wel mee kan starten komt omdat er in het contactslot een lezer voor de startonderbreking zit die de chip in de sleutel herkend en dit vertaald als "wij horen bij elkaar"

Wat betreft de TCM, probeer eens een andere navigatie cd. TCM maakt namelijk ook gebruik de de cd om te zien waar je rijd.

Ik tank altijd Shell Vpower, iets duurder maar reinigd ook gelijk het inspuit systeem.
Ik rij er gemiddeld 1 op 11 mee.

Groet,

Martin

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53

Bericht door WillemS »

@ Valkenet, V-Power tank ik alleen als ik met de caravan op pad ga (octaan getal is hoger dus de klopsensor grijpt later in).
Alleen V-power tanken om de boel schoon te houden is erg duur. Je betaald 6 cent meer p.liter.(Bij 15.000 km,dus bij 1/15=1.000 liter x 6 cent = 60 euries).
Een busje reinigingsmiddel kost zo'n 20,- euries.
mvg. WillemS

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
cmnveltman
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Laatste bezoek: 26 feb 2015 12:55

tmc

Bericht door cmnveltman »

Heren (en dames?) bedankt, ik heb vanmiddag busje Wynn's injectie cleaner gekocht en ga proberen de injectors schoon te krijgen.
Heeft trouwens iedereen normaal TMC ontvangst? Anders moet ik de antenne aansluiting controleren. Alhoewel de radio het verder perfect doet. Hoe krijg ik zicht op achterkant carminatsysteem? In ieder geval bedankt tot nu toe voor jullie antwoorden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Valkenet
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Laatste bezoek: 24 nov 2024 21:20

Bericht door Valkenet »

Hallo cmnveltman,

Voordat je alles gaat demonteren het volgende:

Als de verbinding met de GPS-satelieten goed is, toont het scherm drie groene strepen op het pictogram van de wereldbol.
Als de satellietverbinding slecht is toont het scherm drie RODE strepen op het pictogram van de wereldbol.

En dat ik alleen Vpower tank komt omdat ik voor het werk een leasewagen heb.

Groet Martin.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

robm
lid
lid
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 09 feb 2014 22:51

Bericht door robm »

hallo

Sinds enige tijd is ook bij mij TMC niet altijd groen dwz functioneert niet altijd. Soms wel soms niet, het eenvoudigst is om even de stroom eraf te halen dwz betreffende zekering eruit te halen en kijken of dit dan wel werkt. Bij mij soms, echter de aarding in het circuit is niet optimaal en al vaker storing gehad hierdoor. Begin hier mee , moet ik ook nog doen, maar is er nog niet van gekomen, kijk bij aarding ergens op het forum heeft martin me ooit een tekening gestuurd ik kwam er echter niet al te gemakkelijk aan je moet er onderkruipen.
dus met de antenne zelf is wellicht niets aan de hand,
groet rob

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community