Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Wellicht handig om te weten om je centrale deurvergrendeling in te bouwen of om andere werkzaamheden te verrichten in het portier.
Ik probeer het in 2 simpele stappen uit te leggen.
Er zijn in de voorportieren 6 schroeven te vinden: - 2x onder de kaartenbak
- 2x achter de kaartenbak
- 1x in de portieropener
- 1x in het kleine bakje (let op, deze is afgedekt met een dopje)
- Indien speaker aanwezig: draai aan het deksel om de schroeven te tonen en demonteer deze
Portieren VOOR :
Stap 1
Demonteer de bovenstaande schroeven in deze volgorde.
Stap 2
De raamslinger zit erg strak vast, maar door zo dicht mogelijk bij de as aan deze slinger te trekken (naar je toe) zal deze uiteindelijk los moeten komen (hij klikt namelijk vast aan de as d.m.v. 4 lipjes op de slinger)
Stap 3 Let op, de bekledingsplaat zit deels vastgeplakt en geklikt.
Trek voorzichtig de bekledingsplaat los en let op de portieropener (deze dient 90 graden gedraait te worden om de bekleding volledig los te krijgen) en duw als laatst de bekledingsplaat iets omhoog zodat hij helemaal loskomt van het portier.
Portieren ACHTER
Herhaal de bovenstaande stappen en je zult tevens opmerken dat er iets minder schroeven te demonteren zijn.
Handige tip, geldt dit ook voor een Renault Megane uit 2006 (Megane Grandtour 1.5CDI)?
Heb namelijk lekkage in de kaartenbak aan bestuurderszijde. De garage vertelde dat er folie aan de binnenkant (bij de speaker) even aangepast moet worden zodat het water niet meer de auto in loopt. Hiervoor moet de bekleding dus wel los.
Nu is dat wel een model van 10 jaar later, en eerlijk gezegd denk ik dat er veel veranderd is in die jaren.
Zoals je vast wel begrijpt heb ik dus geen enkele ervaring met dit type. Dit zul je dus aan een ander lid moeten vragen of wellicht dat de garage hier tips over heeft. Ook lijkt het me niet onverstandig om -wanneer je wel in staat bent de bekleding zelf te verwijderen- de oorzaak van de lekkage op te zoeken.... Wellicht dat een scherp voorwerp het folie kapot schuurt.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Is er een mogelijkheid om Google te verwijderen uit de Renaults? Hoe minder afhankelijk van Alfabet, Meta en al die andere onbetrouwbare Yanks hoe beter. :x
Kan iemand mij vertellen of het kwaad kan om mijn roetfilter door iemand te laten verwijden zonder de software aan te passen?
NB. ik rij een megane 1.5 uit 2012
Wie kan mij vertellen hoe je het kofferbak slot demonteert van een renault megane 2 cabrio,
Ik zie wel 2 bouten aan de binnen kant in de kofferbak, maar dan is hij nog steeds niet los.
Heeft iemand hier ervaring mee.
Graag een reactie.
M.v.gr Eddie
Hallo, sinds kort de trotse eigenaar van een Megane R.S. PlugIn hybride. Een 2ehands voertuig uit België van 2021. Nu zag ik dat de vorige eigenaar z'n huis en werkadres (in België) erin heeft gezet onder thuis en werk. Ik heb alles afgestruind in...
Ik wil achteruitrij sensoren plaatsen in de achterbumper van mijn renault twingo bj 2009.
Hoe kan ik deze bumper demonteren maw hoeveel bevestigingspunten zijn er en waar zitten ze?
Alvast bedankt