aanschaf Espace , maar welk type ?

Algemeenheden Espace, chit-chat, dingen die niet in andere forumdelen passen
Plaats reactie

Topic author
jeroentune
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Laatste bezoek: 13 mei 2016 20:20
Actief als: particulier
Contacteer:

aanschaf Espace , maar welk type ?

Bericht door jeroentune »

Hallo Espace rijders , mijn naam is Jeroen en ik ben al een jaar of 3 eigenaar van een laguna station . mijn franse auto komt uit 2000 en is dus het type 1 model . ik vind de auto erg fijn uitgerust met een boel electra en zelfs climate control . ik heb bewust gekozen voor de laguna 1 omdat de laguna 2 grand tour vol zat met kinder ziektes en zelfs de garage de serie 1 aanbeviel . ik ben er nog steeds heel erg blij mee maar door een verandering in de gezins situatie ben ik genoodzaakt een auto aan te schaffen met 6 stoelen ..

dus een Espace...

ik heb niet heel veel keuze , en door een beperkt budget wil ik max 4000 euro uitgeven . en daarnaast wil ik mijn laguna inruilen . waarschijnlijk wordt het dus een espace uit ong 2000 .

nu de vragen ..

ik wil graag de( achter stoelen kunnen uitwisselen , is dat mogelijk met dit model .. ? is er een model wat echt motor technish tussen uitspringt ? is het brandstof gebruik enorm verschillend tussen de 2 en 3 liter V6 versie ? wat moet ik echt vermijden en welk model is juist erg goed ? is dit model ook al te krijgen met een "open dak "
kan ik mijn eigen SD kaart radio overzetten ? is de voorruit geschikt voor de tom tommetjes ? is er een duidelijke beschrijving online van deze espace ?

alvast bedankt !

jeroen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Verwijderde gebruiker 25

Bericht door Verwijderde gebruiker 25 »

Hoi Jeroen,

alvast een paar antwoorden:

de stoelen van de 3 zijn uit te wisselen, ook met oudere versies van de espace 3, alleen kan er verschil zitten in de verstelbaarheid van de stoel (oude versie word de stoel dmv sledes in de vloer versteld, nieuwere versies is de stoel zelf te verschuiven). Elke stoel kan op elke plek gezet worden. Alleen voor de middelste stoel is er vaak een losse 2 punts gordel.

Wat betreft de radio, in principe kan elke radio erin, echter is dat geen eenvoudige klus, aangezien de radio van de espace volledig is weggewerkt.

TomTom heeft tegenwoordig geen last meer van warmtewerende voorruiten, alleen kan een lange arm voor de tomtom handig zijn.

Ik heb zelf een V6, echter niet de 24 klepper, maar wel met automaat. Deze gebruikt ongeveer 1 op 6 waarvan veel korte afstanden op lage snelheid. Op langere afstanden met ca 100km/h komt het verbruik op 1 op 7 a 1 op 8.

gr eelco

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Eddy1971
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00

Bericht door Eddy1971 »

Ik heb een espace bj 2001
2.0l 16v automaat en mijn verbruik is 1 op 10 gemiddeld.

ik heb hem net 2 week maar tot dusver bevalt hij goed

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Laatste bezoek: 28 okt 2020 12:33

Bericht door DHL »

Zeker geen 2.2 diesel kopen. benzine is wellicht de beste keuze, maar blijkbaar ging je voorkeur daar toch al naar

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Grand Pierre
lid
lid
Laatste bezoek: 16 mei 2015 22:50

Bericht door Grand Pierre »

Gefeliciteerd met je nieuwe gezinssituatie. Is het geen optie om zo'n bankje in de kofferbak te laten monteren zodat je er een 7-zitter van maakt ? Ze bestaan in ieder geval wel. Ik heb zelf ooit zo'n Laguna overwogen - overigens vond ik de Nevada-familiale praktischer...

Maar goed, voordat ik mijn Espace kocht heb ik hier gelezen dat de 2-liter 16-kleps een betrouwbaar ding zou zijn, en na ruim drie jaar kan ik dat beamen.
Met je budget zou ik de 3-liters laten staan...
Grand Espace III'99, 2.0-16V, G3

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Rossy
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 3
Laatste bezoek: 30 jul 2017 19:22

Bericht door Rossy »

Een correctie op de stoelen.
Ze zijn er in een aantal versies.
- Vaste montage punten standaard stoel
- Vaste montage punten luxe stoel
- Vaste montage punten luxe stoel met slede
- Montage op rails in de vloer luxe stoel
De stoelen met vaste montage punten en montage op rails kunnen niet uitgewisseld worden.
Bij de luxe stoelen is de rugleuning te verstellen.
Alle beschikbare bekledingsstoffen zijn op alle soorten stoelen geleverd.
Dus ook een standaard stoel met leer is mogelijk...

Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
jeroentune
Lid
Lid
Contacteer:

espace

heren , enorm bedankt voor de info , wordt erg op prijs gesteld . het wordt een Espace 2.0 16 v uit 2000 of 2001 . ze worden veel aangeboden met 6 en 7 stoelen .. mijn doel is om van de middelste rij de middelste stoel in de schuur te zetten en zo 6 stoelen te gebruiken . ik heb gezien dat er dan toch ook nog wel een beetje ruimte over blijft om een paar weekend tassen te vervoeren achterin . ik begrijp dat het radio varhaal niet heel erg standaard is .. nu heb ik een eenvoudige SD kaart radio maar vind het ook niet heel erg om een andere (nieuwe ) radio te plaatsen . is dat een hele klus ? waar plaatst men die dan enz ?

ik heb er zin in !

jeroen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Verwijderde gebruiker 25

Hoi Rossy

een correctie op jouw post

ik heb dus luxe stoelen op rails, en de achterburen met luxe stoelen op slede met vaste montage punten. Mijn stoelen passen in de auto van de achterburen :)

Ik heb het geprobeerd, ze hebben al eens een stoel van mij geleend.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Grand Pierre
lid
lid
Laatste bezoek: 16 mei 2015 22:50

Bericht door Grand Pierre »

Ook ik heb verschillende soorten stoelen , op mijn rails ; kan prima door mekaar , kijk maar :
http://www.renaultforum.nl/forum/viewtopic.php?t=5961
(nog iemand evt. stoelen ruilen?)
Grand Espace III'99, 2.0-16V, G3

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
jeroentune
Lid
Lid
Contacteer:

stoelen

Ha Mannen bedankt ...

dat betekend dus eigenlijk dat ik ook op zoek kan naar een 5 stoeler en 2 stoelen op marktplaats kan kopen ! :D

Jeroen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Laatste bezoek: 28 okt 2020 12:33

Bericht door DHL »

Vraag me enkel af hoe het zit met de homologatie dan? En de verzekering? Weten jullie dat?
Ik kocht m'n espace als zevenzitter en verkocht één stoel. Gaan ze op de keuring nu niet zeggen dat er 7 stoelen in moeten?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Rossy
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid

Bericht door Rossy »

Volgens Renault ging dit nioet passen / werken maar blijkbaar kan het dus wel.
Weer iets geleerd.

Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

haje
Lid
Lid
Laatste bezoek: 12 jan 2012 23:17
Contacteer:

aanschaf eSPACE

Bericht door haje »

Hallo Jeroen

Verleden zomer een revisie motor ingebouwd 2.0 16v tot op heden bevalt deze motor goed , denk erom dat je de voor en achterremschijven controleerd,na 200.000 km zijn ze op hun eind oftwel ze zijn dun. Vraag in ieder geval naar de distributie riem en de multiriem wanneer zijn deze vervangen???(multiriem drijft de dynamo stuurbekrachtiging waterpomp aan) Waarom de distributie riem zou je zeggen? Mijn motor was stuk door een kapotte distributie,je kan wel voorstellen wat er gebeurd. Kleppen op de zuigers. Komt wel eens voor bij espace.
een grote ravage onder het kleppendeksel Voor de rest een goed reiswagen.

groet Henk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

haje
Lid
Lid
Laatste bezoek: 12 jan 2012 23:17
Contacteer:

aanschaf eSPACE

Bericht door haje »

Dit was ik nog vergeten, mijn espace is goedgekeurd voor de APK met 5 stoelen, er werd niet gevraagd naar de 2 achterste stoelen, dus daar hoef je geen zorgen over te maken.

groet Henk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

frankiepankie
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 17 mar 2012 22:47

Bericht door frankiepankie »

Bij de Espace III zit de radio onder de bijrijdersstoel (of in de kofferbak maar dat weet ik niet zeker), en zeker als hij onder de bijrijdersstoel zit zit hij daar niet zo gemonteerd dat je er 1 2 3 via een klepje ofzo bij kunt. Je moet namelijk de complete stoel, en een stuk van het tapijt loshalen om er bij te komen :shock:

En je zit met het display in het dashboard, stuurbediening e.d. dus ik zou mooi de originele radio laten zitten.

Je zou er evt. wel een AUX op kunnen maken (zoek hier in het Espace forum even hoe je dat doet) en er dan een MP3 speler of andere apparaten op aan kunnen sluiten.
Renault Espace III (JE) 3.0 V6 24V Benzine, Automaat ---- > Ingeruild op een Peugeot 206 CC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Chicco
lid
lid
Laatste bezoek: 23 jun 2011 12:07

Bericht door Chicco »

DHL schreef:Vraag me enkel af hoe het zit met de homologatie dan? En de verzekering? Weten jullie dat?
Ik kocht m'n espace als zevenzitter en verkocht één stoel. Gaan ze op de keuring nu niet zeggen dat er 7 stoelen in moeten?
Vul je kenteken eens in bij https://www.rdw.nl/Ovi/Paginas/Default.aspx Bij mij staat er vervolgens bij "eigenschappen" dat ik 7 zitplaatsen heb.......
Ik denk dat, als er minder stoelen in zitten, het geen probleem is, maar gevoelsmatig denk ik dat je alleen problemen zou kunnen krijgen als er meer in staan..... Misschien even de verzekeringsmaatschappij bellen als iemand in een "5-zitter" stoelen bij wilt plaatsen? Zou het problemen op kunnen leveren heb je in ieder geval niet zo maar stoelen gekocht :wink:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Verwijderde gebruiker 25

Volgens mij word elk type espace gekeurd als 7 zitter, alleen bij de verkoop hoeven er niet de stoelen bij verkocht te worden. Elke espace is zo uitgevoerd dat er zonder aanpassingen 7 stoelen achterin kunnen. Ik zie dan ook geen reden waarom je geen extra stoelen zou mogen plaatsen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Eddy1971
repeating visitor
repeating visitor
Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00

Bericht door Eddy1971 »

Eelco schreef:Volgens mij word elk type espace gekeurd als 7 zitter, alleen bij de verkoop hoeven er niet de stoelen bij verkocht te worden. Elke espace is zo uitgevoerd dat er zonder aanpassingen 7 stoelen achterin kunnen. Ik zie dan ook geen reden waarom je geen extra stoelen zou mogen plaatsen.
ben ik mee eens.
toen ik de mijne kocht zat er maar 1 stoel bij, echter er stond nog een espace en die had geen extra stoel.

het zou toch ook van de zotte wezen als je voor de keuring 2 stoelen moest bij kopen.

het is een optie die niet gebruikt hoeft te worden lijkt mij

groetjes eddy

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

DexterXL
lid
lid
Laatste bezoek: 26 feb 2011 19:57
Contacteer:

Bericht door DexterXL »

Klopt 100%, hij is gekeurd voor maximaal 7 stoelen, al haal je er 5 uit, dan zal hij gewoon bij de apk goedgekeurd
worden, zodra er mee zitplekken in zitten is het foute boel.
Verzekeringstechnisch is het ook geen probleem bij minder zitplek, meer uiteraard wel, tevens zul je merken dat
de Espace best wel duur is, a het is een MPV, b het is een 7 zitter, die 2 punten bij elkaar zorgt voor een redelijke
prijsverhoging, onze Scénic is officieel ook een MPV, maar wij hebben hem als een normaale auto laten verzekeren,
ze gaven nog wel een maar..... maar hebben toen gezegd dat het een 5 zitter is, en hem ook als een 5 zitter willen
verzekeren....en dat kon toch wel.....gaat je niet lukken met de Espace :wink:
Ford Focus Wagon Futura 1.6i 16v 2005 Magnum Grey
Daewoo Kalos Class 1.4i 16v 2004 Blauw

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
jeroentune
Lid
Lid
Contacteer:

espace

het is gelukt , vandaag hebben wij een Espace gekocht ! ik kreeg zelfs nog een redelijke prijs terug voor de 10 jaar oude laguna en we zijn toch overstag gegaan om een serie 4 Espace aan te schaffen . de ruimte in de serie 4 is naar mijn indruk wel een stuk groter dan de serie 3 .
wij hebben een 2.0 liter turbo versie gekocht . krap 2 ton gelopen , de auto komt uit nov 2004 . men noemt het een serie "5 "? geweldige mooie auto van binnen en van buiten .. ik heb nog wel een boel vragen over de karkit opties en radio / cd speler .

hopelijk eind van de wee komen de foto.s

Jeroen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

fgrooten
lid
lid
Laatste bezoek: 24 jun 2017 01:20
Contacteer:

Bericht door fgrooten »

Gefeliciteerd met je nieuwe Espace!

Met vragen over de carkit en audio kun je hier zeker terecht hoor, laat maar komen.

Veel veilige km's toegewenst.
Mon voiture: 2017 Grand Scenic

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
jeroentune
Lid
Lid
Contacteer:

carkit en audio

bedankt !

ik heb idd een paar vragen ...

ik heb hier en daar wat gevonden over de aux optie op de radio .. hoe werkt dat precies ? op het stuur of via de AB optie aux kiezen en dan een portable player aansluiten ? waar zit de aux aansluiting of moet die idd zelf ergens gesoldeerd worden ?

ik heb een parrot 3100 carkit die ik graag wil gaan aansluiten , daar zit een blauwe box bij die speaker IN en speaker UIT heeft ... waar kan ik die het beste aansluiten ?

als ik de radio van de stroom af moet halen , dan schijnt er ergens een code nodig te zijn .. hoe kom ik daar aan ?

de auto komt morgen ... ik kan niet wachten ....ben er nu al heel erg blij mee !!

Jeroen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

fgrooten
lid
lid
Laatste bezoek: 24 jun 2017 01:20
Contacteer:

Bericht door fgrooten »

Aux: links-achterin de kofferbak zit de radio/versterker. Hier kun je mbt een oud computerstekkertje (audio-kabel van de cdrom-speler) een aux-in op aansluiten. Meer info qua locatie ed is op het forum te vinden. Dan is het een kwestie van de Aux selecteren op het stuur en hoppa.

Vwb de parrot hoop ik dat iemand anders de oplossing weet. Ik ken de parrot niet en heb geen carkit in de espace zitten. Ik heb wel eens ergens per ongeluk gelezen dat er een aansluiting zit onder de bekleding van de versnellingspook, maar heb zelf nog niet gezocht.

De code voor de radio stond bij mij handgeschreven in de handleiding van de radio. Let erop dat wanneer je de auto afhaalt de code ook geleverd wordt dus. Volgens mij kan de dealer deze code ook wel achterhalen maar dan kost het weer geld natuurlijk.
Mon voiture: 2017 Grand Scenic

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

berniez
Lid
Lid
Laatste bezoek: 17 mei 2013 19:38

radio code

Bericht door berniez »

Bij mij staat de radio code op de factuur van de auto. Als de auto nog afgeleverd moet worden zou je daar even op moeten letten. Succes met je aankoop.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
jeroentune
Lid
Lid
Contacteer:

kabeltje

wederom bedankt ! ik heb het aux kabeltje intussen voor me liggen en ga eens bekijken hoe ik em moet anpassen zodat er een i pod of andere mp 3 speler op aangesloten kan worden . ik kan goed zolderen en heb toegang tot allerlei soorten kabeltjes .

ik ga eerst morgen de parrot uit mijn laguna uitbouwen en dan zie ik wel wat ik tegen kom . ik moet wel zeggen dat er niet heel veel info te vinden is over deze materie ...

we zien het wel morgen .. ik heb er zin in !

jeroen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Rossy
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid

Bericht door Rossy »

Da Parrot carkit wordt gewoon tussen de ISO stekkers van de radio geplugd.
- Stekkers uit de radio halen
- Stekkers in de contrastekkers van de carkit pluggen
- Stekkers van de carkit in de radio pluggen
- Code invoeren en het werkt.
Zo simpel is het, je moet alleen niet vergeten de kabelset van de carkit ook uit te bouwen.
Het kan zijn dat je een verlengkabel nodig hebt voor het display / bedieningspaneel.
Deze is eventueel bij de dealer te verkrijgen maar ook bij een winkel die deze carkit verkoopt kunnen ze je eraan helpen.

Antonio.
Renault, a way of life!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

busje komt zo
repeating visitor
repeating visitor
Laatste bezoek: 04 jan 2012 12:44

Re: aanschaf Espace , maar welk type ?

Bericht door busje komt zo »

als je toch een espace wil kopen naar mijn mening is de espace 3 van de laatste serie de besten ,daar de kinder ziektes er uit zijn let op km stand en distributie erg belangrijk duren dinggen ik zelf heb espace 2 l bj 2000 16 v dus geen turbo gaan toch stuk ,het enigen wat ik heb exstra uit gegeven is benzine pomp bij 200.000 km ongeveer daar de pijpjes aan af en toe voer kunnen scheuren
dat is een euvel bij dit model espace 3 succes

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Pleiades
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Laatste bezoek: 10 mei 2025 12:21

Re: aanschaf Espace , maar welk type ?

Bericht door Pleiades »

Busje komt zo, let even op de data van de topics waar je berichten in plaatst. Deze waren al meer dan een jaar oud.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut